L’objectiu de les VI Jornades de la Mesa és reflexionar sobre el què, el com i el per què de la visibilitat i/o invisibilitat en la representació de la diversitat a la nostra societat, tant pel que fa a la publicitat com a les sèries de ficció
Per aquesta raó, els organitzadors d'aquestes jornades que es faran el 16 de maig volen que siguin una oportunitat per compartir un espai de trobada i de reflexió conjunta entre els diversos agents que intervenen en la producció de les comunicacions publicitàries (publicistes, agències de publicitat), així com aquells actors que participen en la producció de les sèries de ficció (responsables de càsting, guionistes, etc.).
A la taula Diversitat i publicitat, es vol debatre i donar algunes pautes sobre experiències de bones pràctiques publicitàries de representació de la diversitat sociocultural i ètnica -així com recollir algun exemple de “males pràctiques” o de determinades campanyes que van ser retirades pel seu possible tractament racista i/o xenòfob-, sobre els òrgans de control i el seu poder sobre la producció publicitària i també sobre els manuals d’estil i el seu compliment i/o aplicació.
A la taula La diversitat en la ficció que es veu a Catalunya, es tractarà d’analitzar i reflexionar sobre com es reflecteix la diversitat d’orígens, de cultures, de llengües i de creences en la ficció que emeten les televisions que es veuen a Catalunya, com hi surt representada aquesta diversitat i si té a veure amb els tòpics i els estereotips que sovint s’atribueixen a les minories i a les persones d’orígens no catalans i espanyols. Mirarem de trobar respostes conjuntes a aquestes i a altres preguntes..
En el marc d’aquestes Jornades, també es lliuraran els VI Premis per a la Diversitat en l’Audiovisual, que cada any s’atorguen a aquells programes, produccions o iniciatives audiovisuals que reflecteixin millor la diversitat cultural a la nostra societat.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari