• Augmenta el consum de notícies a través de TikTok

    21 novembre, 2023

    L'enquesta realitzada entre el 25 de setembre i l'1 d'octubre de 2023, amb 8.842 adults, revela un augment significatiu, passant del 22% al 43% en la proporció d'usuaris de TikTok que hi troben informació, comparat amb el 2020. Aquest canvi requereix que mitjans de comunicació i marques s'adaptin per connectar amb la generació Z. 

    Autor:
    Foto de cottonbro studio
    Font:
    https://www.pexels.com/ca-es/foto/mans-iphone-tecnologia-monitor-5081930

    Les formes de consum d'informació estan canviant a un ritme accelerat. Un fenomen destacat és l'augment de l'ús de TikTok com a plataforma per obtenir notícies. Les dades més recents del Pew Research Center revelen que gairebé s'ha duplicat la proporció d'usuaris de TikTok que hi reben notícies (43%) respecte a l'any 2020 (22%).

    Aquesta enquesta ha estat realitzada entre el 25 de setembre i l'1 d'octubre de 2023, amb una mostra de 8.842 adults dels Estats Units. Mitjans de comunicació i marques s'estan veient obligats a adaptar-se a aquests canvis per connectar amb les noves audiències, especialment amb la generació Z, i competir pels pressupostos publicitaris. Els resultats de l'enquesta indiquen un canvi significatiu en les preferències dels estatunidencs en la forma de rebre notícies.

    Un altre punt destacat de l'estudi és que gairebé un terç dels adults menors de 30 anys consumeixen informació a través de TikTok, un augment del 255% des del 2020. És important destacar que aquest creixement no està limitat només als joves, ja que s'observa en tots els grups demogràfics.

    Pel que fa a les preferències sobre les plataformes per accedir a la informació trobem que un 58% prefereix fer-ho a través de dispositius digitals en comparació amb el 27% que encara confia en la televisió. Això destaca la necessitat que els mitjans es concentrin en plataformes digitals per arribar a la seva audiència principal. La ràdio i els mitjans impresos, malauradament, s'han estancat en termes d'audiència, representant només el 6% i el 5%, respectivament.

    Aquest canvi en les formes de consum d'informació destaca la rapidesa en què evoluciona el panorama mediàtic actual. L'ascensió de TikTok com a font principal de notícies, especialment entre la generació Z, posa de manifest la necessitat crítica per part dels mitjans de comunicació i les marques de mantenir-se al dia amb les preferències del públic. Així, els mitjans hauran de continuar adaptant-se i continuar innovant per connectar amb aquesta audiència en evolució i assegurar-se que la informació continuï sent accessible per a tothom, independentment de la plataforma.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.