Tendències i prediccions del periodisme, mitjans i tecnologia pel 2024
9 gener, 2024
L'estudi suggereix que l'evolució tecnològica, especialment en el camp de la intel·ligència artificial, impactarà en la forma com la gent accedeix i consumeix la informació.
Aquesta estudi suggereix que l'evolució tecnològica, especialment en el camp de la intel·ligència artificial, impactarà en la forma com la gent accedeix i consumeix la informació durant l'any 2024.
El Reuters Institute for the Study of Jurnalism publica l’estudi “Journalism, media, and technology trends and predictions 2024” sobre les tendències que marcaran el periodisme l’any 2024. S'espera que la intel·ligència artificial impacti en l'espai informatiu, en un any en què la meitat de la població està cridada a les urnes. La manera d'accedir a la informació a través de xatbots podria afectar el trànsit a les pàgines dels mitjans de comunicació i alhora la seva sostenibilitat econòmica.
L’enquesta ha estat contestada per 314 editors de notícies de 56 països. A continuació, resumim les principals conclusions:
Només el 47% confia en les perspectives del periodisme aquest 2024 i un 12% expressa poca confiança.
Les principals preocupacions són: l'augment de costos, la reducció dels ingressos publicitaris, la desacceleració del creixement de les subscripcions i l'increment de les agressions legals i físiques.
Un 63% l'inquieta una forta caiguda del trànsit a través de les xarxes socials, sobretot des de Facebook i X/Twitter. Els mitjans se centraran en els seus propis canals directes (77%), retallaran despeses (22%) i exploraran plataformes alternatives (20%) en resposta a aquesta tendència.
Plataformes com WhatsApp (+61) i Instagram (+39) guanyen atenció, mentre que l'opinió sobre Facebook (-38) i X/Twitter (-39) empitjora.
Es preveu més inversió en vídeos (+64), butlletins informatius (+52) i pòdcast (+47), per captar audiència i anunciants.
Les estratègies per combatre la fatiga informativa són: millorar l'explicació de les històries complexes, apostar per una narrativa de solucions i buscar històries humanes inspiradores.
El 80% veu les subscripcions i afiliacions com una font important d'ingressos, superant la publicitat. Malgrat les dificultats econòmiques, molts informen d'un augment o estabilitat en la quantitat de subscriptors.
L'ús més important de la intel·ligència artificial és l'automatització de notícies seguida d'una millor recomanació de continguts. El 70% creu que el creixement de la IA generativa reduirà la confiança en les notícies.
Hi ha aspiracions de tancar acords lucratius amb plataformes d'IA, tot i que hi ha poc optimisme sobre una distribució equitativa dels beneficis.
Els dispositius activats per veu (auriculars i altaveus intel·ligents) es veuen com l'opció més probable (41%) per desplaçar o complementar el telèfon intel·ligent, a mesura que s'actualitzen amb tecnologies d'IA.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari