Amb el nom "El digital de cultura de proximitat", el portal Surtdecasa.cat, nascut a les Terres de l'Ebre l'octubre de 2010, ha estrenat aquest estiu una capçalera nacional que inclou les cinc edicions actuals, que recullen la informació cultural i d'oci dels diferents territoris catalans, a través de reportatges, entrevistes i opinió, així com també amb una exhaustiva agenda d'esdeveniments.
Surtdecasa.cat va néixer com el primer mitjà de comunicació cultural i digital de les Terres de l'Ebre de la mà de les periodistes Neus Barberà i la col·legiada Anna Zaera, juntament amb l'informàtic Robert Roig, amb la intenció d'ajudar a la vertebració cultural i social de les Terres de l'Ebre, a través de les noves tecnologies. A aquesta edició ebrenca, nascuda l'octubre de 2010, s'hi va sumar la del Penedès (desembre de 2012), Camp de Tarragona (abril de 2013) i Empordà (desembre de 2013) i, la recentment estrenada (juny 2014) de Ponent, que inclou les sis comarques que integren la vegueria lleidatana.
Amb la capçalera nacional estrenada aquest estiu s'ofereix un recull dels reportatges territorials més destacats així com una selecció dels actes d'agenda més interessants de cada territori, a fi que el lector pugui fer-se una idea de l'oferta d'oci i cultura activa més enllà de Barcelona.
Els equips de cada zona són autònoms pel que fa a l'elaboració de continguts i explotació comercial de la marca. Aquesta fórmula descentralitzada i horitzontal fomenta la flexibilitat dels diferents projectes territorials i el seu arrelament al territori, a la vegada que garanteix una mateixa unitat pel que fa als continguts, a l'estètica, així com també a les fórmules publicitàries i als valors del projecte. La capçalera de Surtdecasa.cat compta també amb una extensa comunitat de blocaires en cadascuna de les seves delegacions, que amplien l'oferta de continguts temàtics.
Surtdecasa.cat s'ha distingit també per ser un projecte pro-actiu pel que fa a la dinamització d'activitats i espectacles culturals en els territoris que cobreix periodísticament, amb la finalitat d'incentivar la participació dels ciutadans en territoris on tradicionalment l'oferta cultural no ha estat tan abundant com a Barcelona.
És, en definitiva, un bon exemple d’èxit sorgit de la iniciativa de joves professionals arrelats al territori, que va apostar des d'un inici per Internet com a plataforma de comunicació.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari