Els premis s'atorguen amb una periodicitat anual i tenen com a referència el Manual de Bones Pràctiques elaborat per la Comissió de Gabinets de Comunicació del Col·legi i consten del Premi al Millor Pla de Comunicació, Premi a la Millor Acció Comunicativa (modalitat nova d’aquesta edició) i Premi Portaveu.
Al premi a la Millor Acció Comunicativa poden presentar-se experiències i accions comunicatives en diferents formats i canals (vídoes, webs, blocs, xarxes socials, anuncis, promocionts, etc.) que poden formar part d'una campanya més gran o ser només una actuació singular.
D'una banda, el guardó al Millor Pla de Comunicació permet presentar plans de comunicació, tant de comunicació externa com interna, d'administracions, institucions públiques, empreses i associacions. D'altra banda, el premi Portaveu està destinat a reconèixer la tasca comunicativa d’una persona, periodista o no, que s’hagi distingit per la seva tasca de portaveu d’una organització, empresa, o institució davant dels mitjans de comunicació i/o l’opinió pública.
Els col·legiats i col·legiades poden optar als premis al Millor Pla de Comunicació i a la Millor Acció Comunicativa que treballin en un gabinet de comunicació, tant d’institucions públiques com d’entitats, empreses o associacions privades. Les candidatures es poden presentar a títol individual o col·lectiu. Una mateixa campanya o actuació no pot optar a més d’una modalitat. És important destacar que s'hi poden presentar totes les campanyes i actuacions desenvolupades durant el 2016.
Cal presentar una breu memòria explicativa del Pla de Comunicació, la campanya, actuació o acció, d’un màxim de deu fulls, a la qual s’afegirà el material acreditatiu que es consideri necessari. Els originals s’han de lliurar per correu electrònic a comunicacio@periodistes.org. Cal fer-hi constar de forma clara el nom i cognoms, telèfon i domicili dels autors, i la modalitat de premi a la qual s’opta.
Els terminis i la tramesa d’originals finalitza el 15 de setembre de 2017.
El jurat estarà format pels membres del Grup de Treball de Gabinets de Comunicació del Col·legi, presidit per Jordi Navarro, responsable del Grup. En cas que hi hagi algun membre del Grup de Treball que tingui relació professional i/o laboral amb alguna de les candidatures presentades s’abstindrà de participar en les deliberacions.
Pel que fa al Premi Portaveu, no caldrà presentar-s’hi. La persona guardonada serà triada a través d’un sistema de votació digital i secret pel conjunt dels col·legiats i col·legiades, a partir de cinc propostes aportades pel Grup de Treball de Gabinets de Comunicació.
El veredicte dels premis es farà públic a finals de setembre i l’acte públic de lliurament dels guardons tindrà lloc durant el mes de novembre. Els tres premis són honorífics i consisteixen en un trofeu simbòlic i un diploma per a cada una de les categories.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari