D'una banda, la confiança en les notícies augmenta un 6% respecte a l'any passat i se situa al 44%. D'altra banda, la quantitat de gent que paga per llegir notícies a mitjans digitals continua sent molt baix (20%).
El Reuters Institute for the Study of Journalism (RISJ) de la Universitat d'Oxford publica el Digital News Report 2021, un estudi anual sobre el consum de notícies. Entre les principals conclusions trobem que la confiança en les notícies augmenta un 6% respecte a l'any passat i se situa al 44%. Però la quantitat de gent que paga per llegir notícies a mitjans digitals continua sent molt baix (20%).
Perfil dels subscriptors de mitjans digitals. Font: Digital News Report 2021
La preocupació per la desinformació ha augmentat lleugerament durant la pandèmia de la COVID-19. Facebook és la principal xarxa social de difusió de notícies falses i aplicacions de missatgeria instantània com Whatsapp són vistes com un problema al Brasil o Indonesia. Periodistes i mitjans són la principal via d'accés a notícies a Facebook i Twitter, en canvi els influencers els passen per sobre a Snapchat, Instagram o TikTok on la comunitat és gent jove.
Pel que fa a Espanya l'estudi conclou que un 67% de la població està preocupada per la desinformació. A més, és considerat el país amb més inquietud sobre les mentides relacionades amb la pandèmia creades pel Govern, partits i polítics nacionals. La majoria (50%) està amoïnada per la desinformació que circula per les xarxes socials i aplicacions de missatgeria.
DESCARREGA EL DIGITAL NEWS REPORT 2021
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari