• Multimilionaris, filantropia i periodisme

    Irene Riart
    -
    21 setembre, 2021

    La meitat de les capçaleres estatunidenques podrien desaparèixer aquest 2021. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Irene Riart explica la difícil situació de diaris petits i mitjans i la inversió dels multimilionaris per salvar-les. 

    Laurene Powell Jobs ha invertit en diferents mitjans de comunicació | Foto: Joe Pugliese

    La digitalització i les crisis econòmiques han accelerat la previsible decadència de les capçaleres de diaris petits i mitjans. L'expert Nicco Mele, director del Harvard Shorenstein Center, va explicar al The Wall Street Journal, que fins al 50% de la premsa en paper té risc a desaparèixer aquest 2021. Davant d'aquesta situació, els multimilionaris han trobat una oportunitat per fer negoci, i alhora rescatar els mitjans tradicionals.

    Durant el segle XX van existir figures de grans propietaris de mitjans de comunicació com William Randolph Hearst i Joseph Pulitzer, però solien ser empresaris del sector i amb una dilatada experiència com a directors de diaris. Però l'any 2013 Jeff Bezos, tot i no pertànyer al sector, va comprar Washington Post i el va convertir en focus internacional amb una audiència global, ja que va apostar per la transformació tecnològica. El propietari d'Amazon, va ser de nou, pioner, perquè després del seu èxit molts multimilionaris s'han convertit en nous propietaris o inversors en mitjans de comunicació.

    L'entrada dels multimilionaris al món periodístic, ha salvat de la bancarrota a nombroses capçaleres, però en un futur podria comportar repercussions per al periodisme. Segons especialistes, trobar un inversor ric no és la panacea per salvar el sector. Els multimilionaris han salvat de la fallida nombroses capçaleres, ara només queda conèixer quines seran les conseqüències d'aquestes operacions. 

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.