Des del naixement de la impremta moderna de Gutenberg, l’any 1450, el periodisme ha sofert una revolució de tres-cents seixanta graus. Tan sols ha calgut un quart de segle per trencar l’hegemonia que va tenir el paper durant més de quatre segles. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Gemma Bufias, analitza l'oferta de subscripcions a deu mitjans.
Si fa uns anys es qüestionava si el format digital podria substituir la premsa impresa, ara no n’hi ha cap dubte. De moment, els dos models coexisteixen, però: fins quan? En aquesta transició del model de consum d’informació, ha calgut una reeducació de l’usuari per a normalitzar el pagament de la informació professional i de qualitat.
Per tal d’oferir una visió general de l’oferta de les subscripcions als diaris, s'ha fet una comparativa entre 10 mitjans editats a Madrid i Barcelona (en paper i digitals) i tres d'exclusivament digitals. Es tracta d'una mirada panoràmica que permet observar la varietat de l’oferta per tal d’atraure a nous subscriptors, i la generalització a l'hora de pagar per informar-se després d’anys de reticències.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari