Les eleccions nord-americanes a la Casa Blanca marcaran l'agenda política d'aquest 2020. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Irene Riart ens analitza les estratègies digitals que estan traçant els candidats.
El màrqueting digital i l’ús de les xarxes socials s’estan convertint, cada cop més, en una nova eina per a fer campanya electoral. Es calcula que, en total, els candidats tant demòcrates com republicans han destinat més de 67 milions de dòlars en publicitat a Facebook, mentre que a Google n’han invertit 32. Pel que fa a Twitter –que va anunciar que no acceptaria més publicitat política–, ha estat la plataforma menys utilitzada per als candidats.
Encara és molt d’hora per poder veure els efectes reals de les diferents estratègies comunicatives. Tot i això, ja hi ha qui preveu que la cursa electoral (tant les eleccions primàries com les presidencials) suposarà una despesa total de deu bilions de dòlars en publicitat. De la mateixa manera, les eleccions –juntament amb els Jocs Olímpics de Tòquio– faran augmentar els ingressos de les televisions aquest 2020 per publicitat, remuntant així la tendència a la baixa dels darrers anys.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari