Donald Trump ha tornat al poder i amb ell ressorgeix una etapa marcada per la desinformació i el conflicte mediàtic. El seu primer mandat ja va deixar més de 30.000 afirmacions falses i una clara animadversió cap als mitjans tradicionals, qualificant-los com “l’enemic del poble”.
L’aliança amb Elon Musk i la seva plataforma X afegeix una nova dimensió a la postveritat, amb mecanismes de desinformació i missatges polaritzadors que comprometen la credibilitat de les xarxes socials. Els periodistes, davant d’un escenari cada vegada més polaritzat, tenen el repte d’educar i combatre les fake news per reforçar el seu paper com a pilars de la democràcia. La professió s’enfronta a una oportunitat única per reivindicar-se com a quart poder, denunciant els abusos i garantint una ciutadania millor informada. En aquest context, la neutralitat pot tenir costos elevats, com demostren els casos de mitjans com The Washington Post i Los Angeles Times, que han hagut de navegar entre la pressió política i la seva línia editorial.
Pots llegir l’article sencer a Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari