El context resulta més necessari que mai. És per això que el Laboratorio de Periodismo recomana que els mitjans de comunicació comptin amb un glossari i una sèrie d'informació atemporal sobre la COVID-19 per aprofitar-les cada cop que escrivim una peça nova. Tant el glossari com el context ens poden ajudar a "traduir" tecnicismes mèdics.
D’altra banda, les recomanacions d’higiene no haurien de ser alienes als professionals de la informació. Cal posar especial atenció als llocs que poden ser un focus de contagi, com ara teclats i micròfons, sobretot si són compartits.
Com alerta el Reuters Institute, les xarxes socials són un “terreny fèrtil per la desinformació”. Aquestes no es poden considerar una font d’informació fiable per construir peces relacionades amb la COVID-19. Es recomana als periodistes (i a la resta de la ciutadania) tractar amb cautela tot el que arribi des de les xarxes socials i contrastar sempre amb fonts oficials.
De la mateixa manera, parlar d’objectivitat no significa donar veu a tothom. En un context com l’actual, els experts en la matèria mereixen més espai als mitjans que aquells qui no ho són. Així doncs, la informació veraç i contrastada ha de passar per sobre de l’opinió.
Per últim, subratllem la necessitat de tenir cura a l'hora de fer afirmacions i simplificacions que podrien no estar mostrant tota la veritat. La Xarxa Internacional de Periodistes demana “mai sacrificar els fets per uns clics, especialment enmig d’una crisi”.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari