L'ètica aplicada a les noves xarxes socials i com es construeix dins de l'àmbit periodístic la comunicació audiovisual. Tracta l'estudi de cas de TikTok del Washington Post.
Tracta del Projecte Media Councils que porten a terme des de la Universitat Blanquerna on s'han encarregat de fer enquestes per testejar el nivell de coneixement dels Press MEdia Councils en l'àmbit europeu, així com diferents aspectes de coneixement dels periodistes.
Quines coses ens permet la intel·ligència artificial i quines són les seves amenaces?
La intel·ligència artificial també ha impactat al món del periodisme. Actualment, els motors de generadors de textos estan entrant continguts periodístics.
Quin lligam tenim entre l'ètica periodística i la comunicació inclusiva? Com podem pensar la relació entre una i l'altra? S'ha fet una recerca de comparació entre universitaris de Barcelona i del Brasil.
És un projecte que estudia la possible relació entre la dieta informativa i mediàtica que consumeixen els futurs professors de secundària amb la formació mediàtica informacional que ells han tingut durant la seva formació a l'ESO, així com la capacitat de pensant i raonament crític davant de la informació dels mitjans.
Tracta de la pandèmia de la COVID-19: la primera crisi sanitària en la qual paral·lelament hi ha hagut una crisi d'infoxicació i desinformació.
En aquesta intervenció mostra com l'aparició d'Internet ha provocat una revolució als mitjans de comunicació.
És una anàlisi sobre la cobertura informativa del conflicte a Ucraïna en els informatius infantils. Com és aquesta cobertura per part dels informatius?
Presenten una reflexió al voltant de la importància deontològica de les imatges en el món del fotoperiodisme.
La presentació forma part del projecte Woman and Wikipedia. Es defineixen els diferents efectes que provoquen l'absència de les dones com a protagonistes en els mitjans de comunicació i en concret a la Viquipèdia.
És un estudi sobre els discursos d'odi a Twitter, sobretot enfocat a periodistes. Un 78% dels comptes de la xarxa estan inactius i un 2% d'aquests són bots que generen odi contínuament.
La intel·ligència artificial ha introduït importants desafiaments i possibilitats a l'escenari periodístic. Falta que des dels grups d'investigació estiguin en contacte permanent, capaços de preveure, anticipar i proposar projectes i solucions en un territori com és el que presideix la intel·ligència artificial.
La recerca es basa en la desinformació i la credibilitat informativa en l'era digital, concretament en l'avaluació del públic sènior. Partint d'una problemàtica fonamental a l'entorn i a l'escenari comunicatiu actual que és l'impacte creixent de la desinformació que amenaça el benestar democràtic.
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat