• Com dissenyar un pla de màrqueting digital

    Anàlisi, plantejament i seguiment de l’estratègia on-line

    Objectius del curs

    Crear un pla de màrqueting digital és el primer pas per utilitzar els mitjans digitals per aconseguir els teus objectius empresarials. En aquest curs fixarem les bases de com elaborar un pla de màrqueting en l’entorn digital que ens permeti marcar un camí clar, amb objectius específics i mesura de resultats i repassarem totes les eines estratègiques on-line que podem posar a treballar per al compliment d’aquests objectius. Tot acompanyat d’exemples i casos pràctics que ens ajudin a visualitzar com aconseguir el nostre propi èxit.

    Programa

    1. Punt de partida

    • L’ecosistema digital i les seves particularitats
    • Anàlisi de la situació de partida de l’empresa i marca
    • Anàlisi de públic objectiu on-line
    • Definició d’objectius SMART
    • Plantejament d’estratègia on-line
    • Definició de tàctiques i seguiment de KPIs

    2. Principals eines de màrqueting digital

    • Mitjans propis, guanyats i pagats
    • Posicionament en buscadors: SEO
    • Màrqueting en buscadors: SEM
    • E-mail màrqueting
    • Social media
    • Publicitat display
    • WOM màrqueting
    • Aplicant les eines a l’Inbound Marketing

    3. Mesura, anàlisi i control

    • Mètriques vs KPIs
    • KPIs digitals: què mesurar per valorar el teu èxit
    • Social Media Roi: el retorn digital
    • La monitorització de resultats com a clau de l’èxit digital

    Metodologia

    10 hores de teoria amb un enfocament pràctic en què veurem molts exemples.

    Requeriments

    Són recomanables coneixements de les plataformes digitals i xarxes socials a nivell d’usuari i estar familiaritzats amb els conceptes bàsics de màrqueting i estratègia.

    Cal assistir a les sessions amb un ordinador portàtil.

    Destinataris

    Professionals amb una activitat lligada a la presència digital de la seva organització o empresa, marca o perfil professional, tant des del punt de visita de la comunicació com del màrqueting, i adaptats al treball dins l’entorn on-line.

    Professors

    Pilar Yépez Molina

    Publicista. Directora creativa en agències dedicades al màrqueting on-line i BTL. Consultora de màrqueting digital i Social Media Strategist per a empreses de diferents sectors. Més de 25 anys d'experiència formant en màrqueting a diferents institucions com IM Digital Business School, UPF BSM, EAE o INESDI.