• Com millorar la reputació on-line (ORM)

    Objectius del curs

    Gràcies i degut al poder dels nous mitjans de comunicació digital, actualment cap marca o empresa pot sobreviure i complir els seus objectius sense formar part de la conversa social ni conèixer el seu impacte en la seva reputació. En aquest curs aprendràs com escoltar en les plataformes on-line, com formar part d’aquestes converses, d’una forma natural i creïble, i com gestionar-les i controlar el seu impacte sobre l’empresa i sobre la marca, inclús en situacions de crisi.

    Aquest curs es retransmet també per vídeostreaming. Per això, si no pots assistir presencialment, el pots seguir on line en directe, amb un preu reduït de 34€ per a col·legiats i 68€ per al públic general. Places disponibles fins el divendres 22 de novembre. Reserva-la a cfd@periodistes.cat

    Programa

    Introducció: l’identitat, el posicionament i la reputació

    • Definició d’ identitat digital
    • Diferències entre identitat de marca i identitat corporativa
    • L’ADN de marca i l’ identitat digital
    • Construint el teu posicionament on-line
    • Gestió de la reputació digital (ORM): definició i bases
    • Fases d’un pla de reputació on-line

    L’escolta activa

    • Definició i objectius de l’escolta activa
    • Suports i mitjans a escoltar
    • SEO i reputació on-line
    • El Buzz Marketing i la reputació digital
    • User generated content i tipologies d’usuaris
    • El pla de monitorització de l’escolta activa
    • Eines per a l’escolta activa: buscadors , webs i xarxes socials

    Anàlisi de Resultats i Pla d’Acció

    • Valoració del missatge i la seva extensió/abast
    • Identificació de líders d’opinió, influencers i social shakers
    • Fases i mètodes d’acció segons els resultats
    • ORM: El pla de gestió de la reputació digital

    La crisi

    • Què és crisi i què no és crisi de reputació digital
    • La prevenció com a arma per a la millora de la reputació
    • Identificació de detonadors de crisi de reputació
    • Fases de la crisi i mètodes d’acció segons la fase
    • Monitoritzant la crisi i diluint el seu impacte

    Metodologia

    8 hores de teoria amb un enfocament pràctic en què veurem molts casos pràctics d’exemple.

    Requeriments

    Són necessaris coneixements de les plataformes digitals i xarxes socials, i l’accés a l’administració d’aquestes plataformes farà més fàcil el seguiment del curs. Cal assistir a les sessions amb ordinador portàtil.

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació amb una activitat íntimament lligada a la presència digital de la seva empresa, marca, o perfil professional i adaptats al treball dins l’entorn web.

    Professors

    Pilar Yépez Molina

    Publicista. Directora creativa en agències dedicades al màrqueting on-line i BTL. Consultora de màrqueting digital i Social Media Strategist per a empreses de diferents sectors. Més de 25 anys d'experiència formant en màrqueting a diferents institucions com IM Digital Business School, UPF BSM, EAE o INESDI.