• SEO per a mitjans: com optimitzar el contingut per a cercadors?

    Curs presencial

    Objectius del curs

    La formació té com a objectiu principal oferir als professionals del món de la comunicació una panoràmica i coneixement bàsic de què és el SEO i l’optimització per a cercadors i la importància que té per als mitjans, així com també donar claus per posicionar els continguts en temps real, de tendències i també en el nou canal de Google Discover que tant trànsit està oferint als editors. Durant la sessió, es plantejaran alguns casos pràctics i es posaran exemples reals de com actuar davant d’una notícia d’última hora, com preparar-se per a un gran esdeveniment o què cal preveure tècnicament també per a tenir completament a punt el web d’un mitjà.

    Programa

    1. Importància del SEO als mitjans de comunicació

    2. News a la SERP

    3. El futur del SEO per a notícies amb l’arribada de la IA

    4. Google Discover

    5. Breaking news: Com treballar una última hora en una redacció?

    6. Google Trends i altres eines

    7. Planificació de continguts

    8. Més enllà del contingut: EEAT, SEO tècnic i analítica

    9. Evangelitzant el SEO en una redacció

    10. Referents del SEO a mitjans i exemples de bones pràctiques

    Metodologia

    Combinarem la teoria amb casos d’ús i exemples pràctics i al final hi haurà torn de preguntes.

    Destinataris

    Periodistes, editors, caps de redacció, portadistes i qualsevol professional de la comunicació que creï continguts en una pàgina web.

    Professors

    Clara Soteras i Acosta

    És consultora SEO i Estratègia Digital per a mitjans de comunicació. Actualment és Cap d'Innovació i Estratègia Digital a l’AMIC, l’associació de mitjans d'informació i comunicació de Catalunya. També és professora associada a la UAB i professora de SEO per a mitjans a altres escoles de negoci. Participa activament en diversos congressos i conferències, realitzant ponències i formacions sobre com aconseguir trànsit a les webs dels mitjans digitals o estratègies per llançar un producte editorial. També és jutge en diferents premis de cerca com els Global, European o UK Search Awards i ha estat membre i jutge a l’Online News Association. Ha estat directora de SEO i Producte a El Nacional i responsable SEO a betevé. Forma part de MujeresenSEO, l’Associació de SEO en català i Google Product Experts.

    Carlos Ortega Roldán

    És consultor SEO tècnic i estratègic amb més de 10 anys d'experiència, treballant en agències, in-house i actualment com a consultor freelance. Divulgador a xarxes socials i organitzador d’esdeveniments SEO reconeguts com Digital Jam i Clinic SEO. Ponent en alguns dels principals congressos nacionals i professor en diversos màsters de posicionament web, així com altres formacions. Membre del jurat en diversos premis SEO internacionals com els Global, European o UK Search Awards. Ha treballat per a projectes com la Kings League, Gallina Blanca, El Nacional o la Diputació de Barcelona i ha impartit formacions internes a Inditex, La Vanguardia o la UAB. Membre fundador de l'Associació de SEO en Català i responsable de la comissió de tècnica i formació. Premi a millor SEO de Barcelona 2018.

    Formació organitzada en col·laboració amb l’Associació SEO en català

    Preus

    Col·legiats
    17,00€
    Col·legiats en atur
    Bonificació completa prèvia sol·licitud
    Col·legiats jubilats
    8,50€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    17,00€
    ACPC/AMIC/APPEC
    25,50€
    Associacions i estudiants de periodisme
    29,90€
    Tarifa pública
    34,00€

    Edicions obertes

    Barcelona

    Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona
    21/05/2025 (17:30 a 19:30)
    2 hores
    Català
    Inscriu-te