• Tècniques de comunicació i expressió escrita

    Curs online sense restriccions horàries

    Objectius del curs

    La comunicació escrita està present en la majoria de sectors professionals. Sovint, però, no aconseguim que sigui un canal de comunicació eficient perquè ens deixem endur per estructures complexes, abstractes o poc jerarquitzades. Amb aquesta formació, els participants aprendran a redactar de manera clara, professionalitzada i adaptada als diversos documents corporatius i formats i altres contextos comunicatius. Aprendran també a dotar l’escriptura d’intencionalitat i capacitat persuasiva per, d’aquesta manera, comunicar de manera més efectiva.

    Objectius generals

    • Aplicar els principis per escriure de manera eficient, adequada i precisa
    • Adaptar l’expressió escrita a cada suport i context comunicatiu
    • Conèixer tècniques i recursos per escriure de manera persuasiva

    Objectius específics

    • Conèixer les característiques del llenguatge digital
    • Desenvolupar estratègies de composició textual a internet
    • Redactar textos efectius a partir de les normes de la retòrica clàssica
    • Aprendre tècniques i recursos per connectar emocionalment amb els públics

     

    Programa

    Mòdul 1

    Introducció: els lectors del zoo d’en Pitus

    • Llegir com a escriptor

    Què vol dir escriure bé?

    • El codi escrit i la composició del text
    • Els principis textuals
    • Estratègies de composició
    • Precisió i rigor: la paraula correcta

    Retòrica express

    • Les parts del discurs
    • Invenció, disposició i elocució

    Mòdul 2

    Escriure a internet

    • El text en els nous mitjans
    • El patró en F de Nielsen
    • Llegibilitat vs incomprensió
    • Eines per mesurar la llegibilitat
    • Consells i recomanacions
    • Mètode AIDA: redacció de correus electrònics

    Escriure per ressonar

    • Com preparar presentacions impactants?
    • El sparkline: la connexió amb el públic

    Mòdul 3

    Escriure per convèncer

    • Fonaments de la comunicació persuasiva
    • Missatges bàsics de la persuasió
    • Recursos retòrics i lingüístics que afavoreixen la persuasió

    Explicar amb històries

    • L’art de l’Storytelling
    • Els components d’una bona història
    • Els arguments universals

    El relat personal

    • Autoconeixement i introspecció
    • Esquema del relat personal
    • Exemples i recursos

     

    Metodologia

    Cada mòdul consta d’una o dues càpsules de vídeo en què s’expliquen els continguts teòrics amb exemples relacionats. Vinculat a aquests vídeos es proposarà un exercici pràctic (un per mòdul) per poder aplicar els continguts tractats i es donarà feedback per extreure’n aprenentatges i fer propostes de reformulació.

    L’horari indicat al marge dret és purament orientatiu. Com els vídeos estan enregistrats, l’alumne pot fer el curs al seu ritme, els dies i hores que prefereixi, respectant només les dates de lliurament dels treballs i la de finalització del curs.

     

    Professors

    Francesc Ponsa Herrera

    Periodista i escriptor. Doctor en Comunicació Social. Professor associat de Tècniques de redacció en Relacions Públiques a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i de Comunicació, teories i tècniques a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

    Preus

    Col·legiats
    76,50€
    Col·legiats en atur
    40,50€
    Col·legiats - Jubilats
    40,50€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    76,50€
    ACPC/AMIC/APPEC
    114,75€
    Associacions i estudiants de periodisme
    134,64€
    Tarifa pública
    153,00€

    Edicions obertes

    Internet

    Internet
    09/10/2024 (10:00 a 13:00)
    05/11/2024 (10:00 a 13:00)
    9 hores
    Català
    Inscriu-te