• Les newsletters (El periodista com a creador de continguts)

    Curs Presencial i on line

    Objectius del curs

    Explorarem el concepte de la newsletter i analitzarem per què s'ha convertit en un dels formats estrella en la creació de continguts. Abordarem els passos necessaris per llançar un butlletí, des de la fase inicial fins a la consolidació del producte.

    A més, parlarem sobre estratègies per monetitzar el contingut, construir una comunitat sòlida i ser innovadors amb el format de la newsletter. Veurem referents i casos d´inspiració, i com les newsletters poden ser una gran eina per potenciar la teva marca personal. Com a part pràctica del curs, farem un exercici per definir la identitat de la teva pròpia newsletter.

    La part final de la sessió estarà dedicada a parlar d'algunes de les principals plataformes que es poden utilitzar per publicar newsletters, com Substack, Beehiiv o Mailchimp, per conèixer-ne les característiques essencials.

    Programa

    • Passos per llançar un butlletí, des de la fase inicial fins a la consolidació del producte
    • Estratègies per monetitzar el continguts, construir una comunitat i ser innovadors amb el format
    • Estudi de casos d’èxit
    • Exercici pràctic per definir la identitat de la teva pròpia newsletter
    • Característiques de les principals plataformes per publicar newsletters (Substack, Beehiv o Mailchimp)

    Metodologia

    Combinem la teoria amb exemples pràctics

    Destinataris

    Periodistes, productors de continguts, editors, responsables de comunicació, professors, emprenedors, estudiants i altres professionals interessats en aquesta temàtica.

    Professors

    Mar Manrique

    Periodista, creadora de contingut i editora de Fleet Street, la newsletter sobre periodisme, tendències i mitjans de comunicació amb difusió entre professionals d'Espanya i Llatinoamèrica. Actualment, és redactora a la consultora Prodigioso Volcán i col·labora amb la revista S Moda (El País) i La Vanguardia.
    Newsletter: Fleet Street