• L’oportunitat de l’economia de creadors: principals plataformes

    Sessió presencial i on line

    Objectius del curs

    YouTube, Instagram, Substack, Spotify, TikTok, Mailchimp, Twitch... aquestes són algunes de les principals plataformes digitals que permeten a creadors de tota mena publicar els seus continguts, connectar amb l’audiència, crear comunitats i generar ingressos. Són protagonistes del fenomen anomenat economia de creadors, un nou escenari en què creadors individuals de continguts de tot tipus, normalment basats en allò que els apassiona i dominen de manera especial, generen ingressos que els permeten viure d’aquesta activitat o, com a mínim, obtenen ingressos complementaris.

    Programa

    • Descripció general de la Creator Economy: orígens i evolució
    • Principals protagonistes de l’economia de creadors
    • Repàs dels estudis més rellevants sobre l’economia de creadors
    • Presentació de les principals plataformes de creació de continguts digitals per a diferents formats
    • Quins programes, oportunitats i avantatges ofereixen les plataformes als creadors?

    Metodologia

    Es combinarà la teoria amb exemples pràctics. La sessió es pot seguir també on line previ avís del participant.

    Destinataris

    Periodistes, productors de continguts, editors, responsables de comunicació, professors, emprenedors, estudiants i altres professionals interessats en aquesta temàtica.

    Professors

    Ismael Nafría Mitjans

    Periodista, escriptor, consultor, professor i conferenciant especialitzat en mitjans digitals. Editor de la newsletter “Tendenci@s” des de l’any 2017. Autor dels llibres La reinvención de The New York Times (2017) i Clarín, actualizado, entre d’altres. Va ser director de l’edició espanyola de la revista National Geographic (2019-2022) i periodista en residència (2016-2017) del Knight Center for Journalism in the Americas de la Universitat de Texas a Austin (EUA). Prèviament, va treballar en els equips de direcció digital dels grups Godó (2008-2016) i Prisa (2005-2008).
    Newsletters: Tendenci@s y Hoy en internet