Col·laborar amb creadors de contingut que tenen un alt impacte a les xarxes socials pot ser una estratègia molt interessant per incrementar la notorietat de la nostra marca o dels nostres productes. Gestionar la relació amb aquests influencers, però, sovint resulta força complicat. Aquesta formació ofereix pautes molt pràctiques per aconseguir-ho sense morir en l’intent a partir de l’experiència real d’influenciadors que han treballat amb nombroses marques.
Quines són les coses que contribueixen a garantir l’èxit d’una campanya amb influencers? I quines són les coses que, en canvi, posaran en risc els objectius de la campanya i alhora faran que la relació amb el creadors de contingut esdevingui poc productiva i gens gratificant?
La millor manera d’esbrinar-ho és tenir en consideració el punt de vista dels propis influencers. Ells coneixen millor que ningú el seus seguidors, saben quins són el formats que generen més engagement i tenen molt clar quin és el to més adient per transmetre missatges que resultin autèntics i creïbles.
Aquest curs ens aporta el testimoni de desenes de creadors de contingut que han treballat en tota mena de projectes promocionals a les xarxes socials per sintetitzar tot el coneixement que es desprèn de la seva experiència.
El curs s’imparteix en una sessió de quatre hores durant la qual, a partir d’experiències reals d’influencers que han col·laborat en la promoció de marques i productes, es van desvelant les claus per treballar amb aquests creadors de contingut de la forma més sinèrgica, efectiva i gratificant possible. A tall de checklist, a més, la formació es completa amb l’anàlisi de casos reals que poden resultar inspiradors.
Professionals de la comunicació corporativa, la publicitat i les relacions públiques que estiguin plantejant-se la possibilitat de dur a terme una campanya promocional amb influencers, però que no tinguin experiència en aquest àmbit o que, tot i tenir-hi experiència, aquesta no hagi resultat tan positiva i reeixida com els hauria agradat.
Doctor en Periodisme, professor de comunicació corporativa a la UOC i a la UPF, i investigador especialitzat en xarxes socials del grup de recerca GAME. És director de la revista COMeIN i col·laborador habitual de diversos mitjans. Entre els llibres dels quals és autor o coautor, destaquen The show must go on, ¿Cómo elaborar un plan de comunicación corporativa?, Profesionales de la información y la comunicación: Lo que hacemos y lo que haremos i Conexiones digitales: La revolución de la comunicación en la sociedad contemporánea. Prèviament va treballar com a senior associate a la consultora de relacions públiques Burson-Marsteller.
21/11/2024 Granollers |
20/11/2024 Barcelona |
18/11/2024 Sant Cugat del Vallès |
15/11/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat