• Com convertir-te en dircom? Descobreix les funcions i tasques de direcció de comunicació

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    Per convertir-te en director/a de comunicació (dircom), és essencial comprendre les funcions i tasques que implica aquest rol dins d'una organització. La persona que ocupa aquest càrrec ha passat de fer funcions merament tècniques a tenir un rol estratègic i ser part dels comitès de direcció de moltes empreses.

    Moltes d’aquestes persones s’han format com a periodistes abans d’exercir aquests rols de lideratge. Però què s’espera d’un/a dircom?

    En aquest curs aprendrem en què consisteix la funció de direcció de comunicació i com ha evolucionat en els darrers anys. De manera molt pràctica i aplicada, descobrirem quines són les tasques pròpies d’aquesta figura clau de l’alta direcció de les organitzacions.

    Programa

    • Què fa un/a director/a de comunicació? Orígens i evolució d’aquest perfil professional
    • Diferències entre dircom, RRPP, marcom i director/a de màrqueting
    • El nou rol estratègic de direcció de comunicació: de tècnic de comunicació a assessor de l’alta direcció
    • Funcions d’un/a dircom en el context actual. Habilitats i competències necessàries per ser dircom
    • Dinàmica 1: Funcions de dircom
    • Dinàmica 2: Apunts bàsics per dissenyar un pla de comunicació

    Metodologia

    El curs combina les explicacions teòriques amb dues dinàmiques pràctiques que permetran conèixer el perfil de dircom a fons.

    Destinataris

    Periodistes que treballen en departaments de comunicació i aspiren a convertir-se en dircoms. Professionals dels departaments de màrqueting que han d’assumir tasques de comunicació i volen conèixer més a fons aquesta àrea. També està adreçat a periodistes que treballen en mitjans i estan pensant en treballar en departaments de comunicació.

    Professors

    Cristina Aced

    Llicenciada en Periodisme per la UPF, és doctora (PhD) en Societat de la Informació i el Coneixement per la UOC. Consultora, formadora i mentora en comunicació digital. Des de fa més de 15 anys ajuda als departaments de comunicació a comunicar de forma més innovadora a través de les eines digitals. Des de 2006 escriu a Blog-o-corp, considerat un dels millors blogs d’Europa sobre comunicació segons Communication Director. Ha publicat 12 llibres sobre comunicació digital.