• Com generar ingressos per al teu mitjà digital

    Sessió en directe i enregistrada

    Objectius del curs

    El principal objectiu d’aquest curs és donar una visió àmplia de totes les possibilitats de monetització que existeixen per a projectes periodístics digitals relacionats amb la creació de contingut. Serà un curs on s’explicaran les diferents vies d’ingressos disponibles i quina és la millor manera de treballar per a cadascuna d’elles. Cada cop més professionals estan obrint canals de Youtube, mitjans de comunicació petits, blogs, podcasts, etc. i aquest curs vol ajudar-los a consolidar cada projecte per mitjà de la monetització i les vies d’ingressos, que són molt variades, encara que normalment només ens centrem en publicitat o subscriptors.

    Aquest curs s'enregistrarà per tal que les persones que no puguin seguir la sessió a l'hora programada hi tinguin accés posteriorment.

    Programa

    - Com generar una comunitat i posicionar-nos?

    Aprendrem a identificar el nostre projecte i el públic objectiu. Així, ens centrarem en un nínxol amb què ens haurem de vincular estretament

    - Els ingressos per publicitat

    Analitzarem les vies per aconseguir la màxima rendibilitat

    - Subscripció i membresia

    Es tracta d’aprofitar la comunitat que hem construït i que pagui pel contingut que consumeix.

    - Leads, afiliats i infoproductes

    - Ingressos indirectes

    Veurem exemples d’ingressos esporàdics, no relacionats amb la publicitat, que poden donar un impuls al projecte.

    Metodologia

    Aquest és un curs força pràctic en tant que s’exposaran diferents exemples per a cadascuna de les vies d’ingressos. I els propis projectes dels alumnes poden ser exposats per tal de resoldre tots els dubtes que sorgeixin.

    Aquest curs s'enregistrarà per tal que les persones que no puguin seguir la sessió a l'hora programada hi tinguin accés posteriorment.

    Destinataris

    El curs va destinat a periodistes que, de manera individual o amb altres companys, tenen un petit projecte o un mitjà de comunicació i volen ampliar les vies d’ingressos i incrementar, en definitiva, la monetització.

    Professors

    Adrián Caballero Escusol

    Periodista freelance. Subdirector del Report.cat, el setmanari digital del Col∙legi de Periodistes. Durant dos anys va ser cap de comunicació de Nacions Unides Espanya (ANUE) i en l’actualitat és professor d’Eines Digitals a la UOC i creador de continguts al podcast i canal de Youtube Simple Política.