• Tècniques de storytelling persuasiu per a l’àmbit professional

    Curs on line en directe

    Objectius del curs

    L’storytelling corporatiu és l’aplicació de les tècniques narratives a la comunicació, cosa que aporta beneficis com ara el de captar l’atenció, augmentar l’interès o generar implicació en l’audiència. En l’àmbit professional hi ha moltes situacions on es pot aplicar amb bons resultats, ja sigui la comunicació formal o informal, individual o col·lectiva, interna o orientada als usuaris... Aquest curs ofereix tècniques de disseny i elaboració de narratives eficaces en l’àmbit professional. Parteix d’una premissa bàsica: abans d’explicar un relat, cal entendre com és, com sent i en quina història viu el públic destinatari. Sols a partir d’aquí se’l pot fer sentir protagonista. El curs presentarà la metodologia DISC d’estudi del comportament com a eina útil per a la creació de narratives persuasives, i algunes tècniques pròpies del Design Thinking per planificar-les.

    Programa

    1. Relats Vs. Històries. Una breu definició del que és l’storytelling corporatiu
    2. Per què un mateix relat no funciona per a tots igual? Donald Miller i la seva idea: “el teu relat és el de menys”
    3. En quina història viu el teu destinatari? El model DISC
    4. Com dissenyar un relat a mida per a cada persona?
    5. Les històries tenen valor: una demostració empírica
    6. Els relats en contextos professionals i de negocis
    7. Què fa que un relat sigui bo o dolent? El “triangle màgic” que ens hi ajuda
    8. Eines per capturar millor la història en què viu el destinatari: user persona i journey map
    9. Un bonus: el relat imbatible de Doug Stevenson

    Metodologia

    S’alternarà la presentació de continguts i la realització d’exercicis pràctics en temps real.

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació preocupats per atreure l’audiència i fer arribar els seus missatges amb més força i efectivitat. Professionals que dins d'una organització han de fer servir la comunicació per tal d'informar, motivar o persuadir. Totes aquelles persones interessades a millorar les seves habilitats comunicatives.

    Professors

    Mario Sorribas Fierro

    Economista, periodista i consultor. Especialitzat en narrativa corporativa i professor de Storytelling a OBS Business School.

    Francesc Ponsa Herrera

    Periodista i escriptor. Doctor en Comunicació Social. Professor associat de Tècniques de redacció en Relacions Públiques a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i de Comunicació, teories i tècniques a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).