El concepte del "storytelling” ha guanyat influència en els darrers anys. Àmbits com els de la comunicació periodística, l’empresa (màrqueting i comunicació corporativa) o la política l’han començat a fer servir de manera sistemàtica.
“L’art de construir històries” ha demostrat ser eficaç a l’hora de generar relats memorables, fàcils de compartir i prou emocionants com per captar l’atenció del públic, mobilitzar recursos i persuadir persones.
Actualment hi ha necessitat de bones històries i de professionals que siguin capaços d’elaborar-les.
Aquest curs, plantejat des d’una perspectiva teòrica i pràctica, ofereix una definició del concepte i tècniques concretes per al seu desplegament en dos àmbits molt específics:
• El desenvolupament del periodista com a professional que ha d’emprendre, produir i vendre
• El desenvolupament de la seva producció periodística
El propòsit final és que els participants siguin més capaços d’idear, produir i serialitzar relats i històries memorables, susceptibles de recordar i compartir.
Els objectius del curs són:
• Assimilar el concepte de “storytelling” i conèixer la seva aplicació en els tres àmbits: periodístic, polític i empresarial
• Identificar els components d’un relat memorable i que “funciona”
• Aplicar tècniques narratives a la “historització”
• Aprendre a adaptar el relat als diferents canals i suports
1. La construcció del relat emprenedor:
• Set orígens d’històries empresarials que sempre funcionen
• Coneixent l’experiència de (qualsevol) consumidor mitjançant una història: DILO, Mapes d’empatia, Customer Journey, la importància de la psicologia del receptor
• Aplicant storytelling al màrqueting mix de qualsevol empresa i organització
2. Storytelling per a millorar el relat personal i les oportunitats laborals:
• Tu ets la teva història, però encara més el teu relat
• Una metodologia per construir el teu relat personal
• Pensar en termes d’elevator pitch
• Com crear històries per vendre la teva idea?
3. Storytelling al servei de les noves narratives periodístiques:
• Storytelling i nous formats periodístics: slow journalism
• Piràmide invertida vs piràmide de Freytag
• Storytelling: la clau del periodisme de dades
• Visual i digital storytelling
• Narratives transmèdia
Periodistes i comunicadors que vulguin:
• Millorar el seu coneixement del fenomen
• Adquirir o perfeccionar una nova perspectiva per a realitzar la seva feina professional, ja sigui de manera independent o corporativa
Economista, periodista i consultor. Especialitzat en narrativa corporativa i professor de Storytelling a OBS Business School.
Periodista i escriptor. Doctor en Comunicació Social. Professor associat de Tècniques de redacció en Relacions Públiques a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i de Comunicació, teories i tècniques a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
21/11/2024 Granollers |
20/11/2024 Barcelona |
18/11/2024 Sant Cugat del Vallès |
15/11/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat