• Monetitzar un blog: eines recomanades i casos d’èxit

    Objectius del curs

    És una sessió pensada per a aquells professionals de la comunicació que ja van assistir al curs “Reinvenció professional: emprenedoria online a partir d’un blog” i que, per tant, coneixen, a nivell teòric què és un blog i com pot esdevenir l’eix principal d’un negoci digital o bé que ja el tenen en marxa i el volen fer créixer, pensant en aspectes relacionats amb la monetització.

    En aquesta ocasió, es tracta d’una sessió pensada perquè els participants es familiaritzin amb una sèrie d’eines (afiliació, creació de cursos, autoedició...) i coneguin, a partir de l’anàlisi de casos d’èxit, com les estan aplicant alguns dels bloggers més importants.

    Programa

    1a part: eines recomanades

    • Eines per fer màrqueting d’afiliació
    • Eines per a la creació de cursos online
    • Eines per a l’autoedició de llibres
    • Altres eines per a la monetització

    2a part: casos d’èxit

    • Presentació de negocis online exitosos a partir d’un blog
    • Anàlisi del disseny i el model de negoci

    Precs i preguntes

    • A partir dels projectes o blogs dels participants

    Metodologia

    Es tracta d’un curs teòrico-pràctic amb una primera part en què s’abordaran els principals aspectes del blogging com a pilar d’un negoci digital i amb una segona part en què s’analitzarà l’aplicació pràctica d’aquests coneixements a partir d’exemples reals. Els participants també podran plantejar preguntes sobre els seus propis projectes online.

    Requeriments

    Cal assistir amb un ordinador portàtil.

    Destinataris

    Periodistes que ja van assistir al curs “Reinvenció professional: emprenedoria online a partir d’un blog” i ja tenen un blog en marxa o un projecte en ment que volen fer evolucionar i aprofundir, especialment, en aspectes relacionats amb la monetització.

    Professors

    Francesc Soler Llagostera

    Periodista, blogger i emprenedor online. Ha estat editor i presentador d’informatius a Catalunya Ràdio, on també va dirigir i presentar el Matí de Catalunya Ràdio durant dos estius. Col·laborador com a tertulià a TV3, 8tv, RTVE i RAC-1. Ha publicat un parell de llibres d’entrevistes i, com a expert en comunicació, col·labora amb l’agència Cooking Communication.

    El 2013, després de 15 anys a la mateixa empresa, va decidir deixar la seva feina com a periodista radiofònic i començar un procés de reinvenció tant professional com personal. Actualment, assessora a persones que com ell volen reinventar-se professionalment i personal i les ajuda a crear els seus propis projectes digitals a través de serliberto.com.