L’objectiu és que l’alumne sigui capaç d’executar i implementar eines d’escolta activa de xarxes socials, també conegudes com social media listening, i treballar en la seva possible aplicació per millorar la comunicació i el màrqueting. Es tracta d’una de les aplicacions de les dades per a la transformació de les estratègies comunicatives. En el curs s’oferiran eines concretes per tal de poder definir i executar una estratègia d’escolta activa adaptada a les necessitats i recursos disponibles. Es treballarà sobre casos reals.
Social Media Listening
Eines utilitzades
Tipus d’anàlisi
Aplicacions del social media listening
Com definir una estratègia d’escolta activa
Es combinarà la teoria amb exercicis pràctics. Al llarg de la sessió els alumnes podran plantejar els seus dubtes i s’aniran responent de forma interactiva amb el conjunt del grup.
Per tal de poder avançar amb el contingut es requerirà que els alumnes tinguin coneixements bàsics en la gestió de xarxes socials. Tot i no tractar-se d’un curs de gestió de xarxes socials sinó d’escolta activa, s’ha de saber mínimament com funcionen per tal de poder entendre les dinàmiques d’una conversa.
Es recomana assistir amb un ordinador portàtil, tot i que no és imprescindible.
Professionals de la comunicació corporativa i institucional especialitzats en definició d’estratègies de comunicació, presència i reputació digital.
Consultora de comunicació i estratègia a Sibilare i experta en anàlisi de dades de xarxes socials i escolta activa. Graduada en International Business Economics per la Universitat Pompeu Fabra i màster en Internacionalització per la Universitat de Barcelona.
16/12/2024 Barcelona |
13/12/2024 Barcelona |
12/12/2024 Tarragona |
12/12/2024 Andorra la Vella |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat