• Xarxes socials per a docents i centres educatius

    Eina de comunicació i gestió de la comunitat. Curs sense restricció horària

    Objectius del curs

    El sector educatiu té una presència consolidada en les diferents xarxes socials i les utilitza de dues formes diferenciades. Com a eina de reputació i comunicació al servei de l’escola i també com a punt de trobada amb la comunitat escolar. Per això, és fonamental professionalitzar l’ús de les plataformes socials i entendre-les no només des d’un punt de vista global, sinó més específic per a cada xarxa, amb les seves pròpies característiques i exigències. En aquest curs entendrem com pot el sector educatiu aprofundir en l’ús de les xarxes socials i integrar-les dins de llurs eines de reputació i comunicació, centrant-nos en les xarxes Instagram, Twitter i LinkedIn.

    Curs reconegut pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

    Programa

    1. ACTUALITAT XARXES SOCIALS 2022

    • Definició de xarxa social
    • El públic social a Espanya actualment
    • Mapa de xarxes socials a Espanya
    • Activitats en xarxes socials
    • Xarxes socials per al sector educatiu

    2. IG, TW I LK COM A EINA DE REPUTACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU

    • L’audiència social
    • Els públics socials del centre educatiu
    • Els 3 enfocaments en xarxes
    • Els algoritmes que defineixen els feeds
    • Què és contingut social
    • Màrqueting de continguts per a social media
    • La planificació editorial
    • Actualitat vs planificació
    • Privacitat i aspectes legals
    • Els formats: publicacions, stories, reels, etc.
    • Freqüència vs qualitat
    • L’hora de publicació i la programació
    • La importància del vídeo
    • Els centres educatius a LinkedIn

    3. IG, TW I LK COM A EINA DE COMUNICACIÓ PER AL CENTRE EDUCATIU

    • Gestionant els seguidors
    • La integració de la missatgeria
    • El llenguatge social
    • L’escolta activa
    • Tipus de comentaris
    • Tipus d’usuaris socials
    • La relació amb la comunitat
    • Actes en xarxes socials; emissió live
    • Crisi en social media: prevenir i identificar
    • El manual de xarxes socials

    Metodologia

    Aquest curs comptarà amb sessions teòriques presentades en càpsules de vídeo combinades amb la realització d’un exercici que permet posar en pràctica els continguts apresos. Aquest exercici serà revisat i avaluat pel professor de manera individual. L'horari indicat al marge dret és orientatiu.

    Com els vídeos estan enregistrats, l'alumnat pot accedir als materials els dies i hores que prefereixi fins a la data de finalització del curs.

    Destinataris

    • Docents amb una activitat professional que estigui lligada d’alguna forma a la gestió de xarxes socials i amb accés a perfils socials del centre o docents familiaritzats amb el treball en social media que vulguin aprofundir en els seus coneixements globals. No és un curs d’introducció a xarxes socials a nivell usuari, per la qual cosa molts continguts bàsics es donaran per sabuts.
    • Personal de gestió dels centres educatius

    Professors

    Pilar Yépez Molina

    Publicista. Directora creativa en agències dedicades al màrqueting on-line i BTL. Consultora de màrqueting digital i Social Media Strategist per a empreses de diferents sectors. Més de 25 anys d'experiència formant en màrqueting a diferents institucions com IM Digital Business School, UPF BSM, EAE o INESDI.