Les noves narratives per a webs estan canviant profundament els relats periodístics. Les històries amb un component temporal, com ara la biografia d’un personatge, l’evolució d’un conflicte o la història d’una organització, es poden explicar de manera innovadora. El clàssic relat cronològic de text amb paràgrafs encapçalats per dates pot convertir-se en una cronologia interactiva i multimèdia. Els alumnes s’introduiran en l’elaboració d’aquest tipus de peces i coneixeran el funcionament de dues eines per fer cronologies interactives.
Tots els professionals i estudiants vinculats a la comunicació que vulguin aprendre habilitats i eines per tal d’innovar en les narratives periodístiques. Pot ser útil per a periodistes, professionals freelancers i treballadors de gabinets de comunicació, a més de professionals a l’atur que vulguin aprendre noves formes de comunicar.
Periodista i doctora en Comunicació i Periodisme per la UAB. Impulsora de Learn to Check, projecte educatiu i divulgatiu d'educació mediàtica que col·labora amb l'edició d'aquest curs. És periodista freelance, col·labora amb el diari ARA. També és consultora web i de xarxes socials i imparteix docència relacionada amb la redacció periodística i el periodisme a internet. Els darrers anys ha treballat com a redactora multimèdia del portal de notícies 324.cat i com a professora, ha col·laborat amb diverses universitats catalanes com la UAB, la UOC i la URV. Forma part del grup de recerca Comunicació i Responsabilitat Social (Comress-InCom UAB).
21/11/2024 Granollers |
18/11/2024 Sant Cugat del Vallès |
15/11/2024 Barcelona |
14/11/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat