• Taller en línia de Podcasts per a periodistes

    Sessions on line en directe

    Objectius del curs

    Els Podcasts estan de moda més que mai, conquerint noves audiències a la vegada que es transformen en poderoses eines de comunicació i màrqueting digital.

    En aquest curs intensiu podràs descobrir com realitzar podcasts i entendre de quina manera poden ajudar-te en el teu desenvolupament professional.

    Cal venir preparat per a l’acció, ja que en aquest taller de dues sessions obtindràs els coneixements necessaris per crear el teu propi podcast i els hauràs de posar en pràctica de manera immediata.

    A la primera sessió s’abordaran tots els fonaments teòrics de la creació de podcasts. En finalitzar la primera sessió s’assignarà el desenvolupament d’un projecte que serà revisat i comentat en la segona sessió, que finalitzarà amb les millors tècniques de promoció del teu podcast.

    Aquest taller és per a persones motivades, amb idees, projectes o treballs en ment i ganes d’aprendre de forma ràpida en un ambient col·laboratiu orientat a resultats.

    L’objectiu és aprendre l’essencial per a la producció de podcasts de qualitat que generin audiència, fidelitat, repetició, subscripcions i una oportunitat de negoci o laboral per a periodistes, ja sigui en l’àmbit personal o com a part d’una organització.

    Programa

    Primera sessió

    -Fonaments del podcast:

    • Importància en la indústria de continguts i com a eina de màrqueting.
    • On trobar-los. Com subscriure’s.

    -Creació d’un podcast:

    • Elements bàsics per a la creació (ordinador, micròfon, software).
    • La veu. Tècniques bàsiques de locució.
    • Micròfons i taules de mescles.
    • Software (Garage Band, Audacity).
    • Accessoris indispensables.
    • L’enregistrament.
    • Trucs d’edició ràpida.

    -Com preparar un guió:

    • Com crear programes atractius.
    • Idees de continguts.
    • Aplicació de l’estructura editorial del podcast.

    -Assignació de projectes per a la segona sessió.

    Segona sessió

    -Revisió de projectes:

    • Anàlisi i propostes de millora.

    -Publicació i difusió:

    • Eines de publicació a la web.
    • Promoció de podcast a plataformes.
    • Feeds RSS i Itunes.
    • Directoris de podcasts.

    Metodologia

    El curs té una orientació molt pràctica. La metodologia es basa en una combinació de l’explicació dels conceptes per part del professor a través de webinars en directe i la realització de la pràctica per part de l’alumnat. Els participants podran realitzar els seus projectes de diverses maneres: amb l’enregistrament en veu amb el seu mòbil o amb la utilització de programes d’edició d’àudio. Un cop realitzat, podran compartir els seus treballs directament amb la resta dels assistents durant la segona sessió en línia.

    Requeriments

    Cal participar al curs amb un ordinador o dispositiu similar.

    Destinataris

    Periodistes que volen adaptar-se i aprofundir en els nous mitjans de comunicació digitals, redactors independents i gestors de blogs comercials. Responsables de comunicació corporativa, marketing i xarxes socials en empreses de qualsevol dimensió. Community Managers de qualsevol nivell i, en general, tots aquells professionals que desitgen desplegar una comunicació eficaç en els nous canals socials amb les infinites possibilitats que brinden els podcasts. Tots aquells professionals que es plantegen projectes de contingut (lliçons, formació, coaching de qualsevol classe, especialistes, explicacions turístiques en àudio, editorials, productores, etc.).

    Professors

    Enrique San Juan González

    Periodista, especialitzat en noves tecnologies, té una àmplia experiència en Internet i les seves aplicacions empresarials des dels seus inicis. Ha dirigit diverses publicacions de tecnologia, ha coordinat el suplement de tecnologia Novatec de La Vanguardia, i ha treballat en el departament de comunicació d’IBM Espanya. Actualment, és Director de l’agència digital Community Internet – the social media company a Barcelona.