La Comunicació Interna és un element clau de les organitzacions i la seva importància cada vegada és més valorada per la direcció de companyies, institucions i entitats de tot tipus. Ha passat de ser una tasca menor, tradicionalment vinculada a departaments de Recursos Humans, a una eina estratègica molt rellevant, per a la gestió de la qual cada cop més es requereixen professionals formats en comunicació.
Primera part
1. Què és la comunicació interna i per què és important en una organització
2. Conceptes essencials: identitat corporativa, propòsit corporatiu, cultura corporativa i orgull de pertinença
3. Com s'interrelacionen la comunicació interna amb la comunicació externa i RRHH
4. Com fer un pla de comunicació interna
a. Objectius
b. Públics
c. Missatges
d. Accions
e. Canals
f. Avaluació
5. Cas pràctic: crear un pla de comunicació interna per equips
Segona part
6. Els treballadors com ambaixadors de marca: de l’employee advocacy a l’employer branding
7. Reptes de la comunicació interna en l’era post-Covid: de la tàctica a l’estratègia
8. Crisi de reputació interna
9. Cas pràctic: resoldre una crisi de comunicació interna en alguns d’aquests supòsits:
a. Retallada de sous
b. Compra/venda/fusió de l’empresa
c. Mala praxis d'un càrrec directiu
La sessió combinarà l’exposició de conceptes amb casos pràctics que permetin aplicar els coneixements de forma directa.
Totes aquelles persones interessades a conèixer el potencial de la comunicació interna en una organització: periodistes de gabinets de premsa i de consultories de comunicació; especialistes en comunicació i màrqueting, així com professionals del món de l’empresa que vulguin aprofundir en com la comunicació els pot ajudar a motivar i gestionar equips, a implantar canvis i a potenciar el sentiment de pertinença.
Llicenciada en Periodisme i en Història i Ciències de la Música per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i MA en Musicologia per la Université de Montréal (UdeM). Des de fa més de 13 anys es dedica al periodisme cultural i a la comunicació corporativa i en els últims anys ha viscut dues fusions empresarials que l’han portat a treballar especialment la comunicació interna. Actualment és adjunta a la direcció d'Abacus Idea i en els últims anys ha estat cap de comunicació de la cooperativa Abacus. Anteriorment havia treballat a l’editorial Anagrama i a l’Agència Catalana de Notícies, entre d’altres llocs.
16/12/2024 Barcelona |
13/12/2024 Barcelona |
12/12/2024 Tarragona |
12/12/2024 Andorra la Vella |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat