• Principals eines de la comunicació interna

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    La Comunicació Interna és un element clau de les organitzacions i la seva importància cada vegada és més valorada per la direcció de companyies, institucions i entitats de tot tipus. Ha passat de ser una tasca menor, tradicionalment vinculada a departaments de Recursos Humans, a una eina estratègica molt rellevant, per a la gestió de la qual cada cop més es requereixen professionals formats en comunicació.

    Programa

    Primera part

    1. Què és la comunicació interna i per què és important en una organització

    2. Conceptes essencials: identitat corporativa, propòsit corporatiu, cultura corporativa i orgull de pertinença

    3. Com s'interrelacionen la comunicació interna amb la comunicació externa i RRHH

    4. Com fer un pla de comunicació interna

    a. Objectius

    b. Públics

    c. Missatges

    d. Accions

    e. Canals

    f. Avaluació

    5. Cas pràctic: crear un pla de comunicació interna per equips

    Segona part

    6. Els treballadors com ambaixadors de marca: de l’employee advocacy a l’employer branding

    7. Reptes de la comunicació interna en l’era post-Covid: de la tàctica a l’estratègia

    8. Crisi de reputació interna

    9. Cas pràctic: resoldre una crisi de comunicació interna en alguns d’aquests supòsits:

    a. Retallada de sous

    b. Compra/venda/fusió de l’empresa

    c. Mala praxis d'un càrrec directiu

    Metodologia

    La sessió combinarà l’exposició de conceptes amb casos pràctics que permetin aplicar els coneixements de forma directa.

    Destinataris

    Totes aquelles persones interessades a conèixer el potencial de la comunicació interna en una organització: periodistes de gabinets de premsa i de consultories de comunicació; especialistes en comunicació i màrqueting, així com professionals del món de l’empresa que vulguin aprofundir en com la comunicació els pot ajudar a motivar i gestionar equips, a implantar canvis i a potenciar el sentiment de pertinença.

    Professors

    Margalida Amengual Garí

    Llicenciada en Periodisme i en Història i Ciències de la Música per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i MA en Musicologia per la Université de Montréal (UdeM). Des de fa més de 13 anys es dedica al periodisme cultural i a la comunicació corporativa i en els últims anys ha viscut dues fusions empresarials que l’han portat a treballar especialment la comunicació interna. Actualment és adjunta a la direcció d'Abacus Idea i en els últims anys ha estat cap de comunicació de la cooperativa Abacus. Anteriorment havia treballat a l’editorial Anagrama i a l’Agència Catalana de Notícies, entre d’altres llocs.