Internet permet treure molt més suc a les històries periodístiques. Els reportatges de premsa escrita o els comunicats de premsa tradicionals poden convertir-se en històries amb una narrativa innovadora dirigida a un nou públic que demanda una nova manera d'explicar. El curs pretén que els i les alumnes puguin aprendre d'una manera molt pràctica com comunicar de forma innovadora i amb llenguatges multimèdia. Reflexionarem sobre què són les narratives multimèdia, n'analitzarem alguns exemples tant de reportatges multimèdia com de comunicacions multimèdia per al món corporatiu i veurem com introduir aquests continguts innovadors tant als gabinets de comunicació com a les redaccions periodístiques. Debatrem els errors freqüents i com esmenar-los. S'aprendran eines per elaborar imatges interactives, mapes per a internet o cronologies interactives.
1. Narratives multimèdia: definició i exemples
2. Com es treballa un reportatge multimèdia: noves rutines periodístiques
3. Eines per al reportatge multimèdia (I): com fer imatges interactives
4. Eines per al reportatge multimèdia (II): mapes i cronologies interactives
El curs està estructurat en diferents unitats didàctiques. A cadascuna d'elles, hi haurà vídeos i enllaços que permetran avançar en el contingut. Els i les alumnes hauran de completar també les activitats que es proposen i que seran revisades i orientades per la professora. Cadascú pot treballar al seu ritme, respectant les dates de lliurament dels treballs. Els xats i fòrums serviran per comunicar-se amb la professora i la resta de companys i companyes de l'aula. Hi haurà apunts del curs i un apartat de recursos i bibliografia recomanada per ampliar els coneixements en la matèria.
Les dates i horaris indicats en el marge dret són orientatius. Com els vídeos són enregistrats i per tant NO hi ha sessions en directe, l’alumnat pot accedir als materials els dies i a l’hora que prefereixi.
El curs es desenvoluparà a través de la plataforma Moodle. Per a poder tenir accés, l'alumne rebrà, abans de l'inici del curs, un correu electrònic amb les dades de registre, una vegada hagi completat el procés d'inscripció.
Per poder obtenir el certificat d'assistència, l'alumne ha de visionar els vídeos gravats i realitzar els exercicis.
El curs s’adreça a professionals i estudiants de periodisme i comunicació que vulguin introduir-se en el món de les narratives multimèdia en general i que desitgin aprendre a fer reportatges interactius en particular. Pot ser útil per a periodistes de qualsevol mitjà que vulguin ampliar els seus coneixements sobre el periodisme digital, per a professionals freelancers, treballadors i treballadores de gabinets de comunicació i professionals a l’atur que vulguin renovar i enriquir el seu perfil professional.
Periodista i doctora en Comunicació i Periodisme per la UAB. Impulsora de Learn to Check, projecte educatiu i divulgatiu d'educació mediàtica que col·labora amb l'edició d'aquest curs. És periodista freelance, col·labora amb el diari ARA. També és consultora web i de xarxes socials i imparteix docència relacionada amb la redacció periodística i el periodisme a internet. Els darrers anys ha treballat com a redactora multimèdia del portal de notícies 324.cat i com a professora, ha col·laborat amb diverses universitats catalanes com la UAB, la UOC i la URV. Forma part del grup de recerca Comunicació i Responsabilitat Social (Comress-InCom UAB).
21/11/2024 Granollers |
20/11/2024 Barcelona |
18/11/2024 Sant Cugat del Vallès |
15/11/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat