• Introducció a la investigació aplicada a la comunicació

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    El fet d'abordar un projecte comunicatiu des d'una òptica estratègica implica identificar necessitats de comunicació referides als canals, als mitjans i als públics. Aquestes necessitats de comunicació permeten proposar solucions que es plasmen en el pla d'acció. L'encert d'aquestes propostes depèn que el diagnòstic inicial estigui ben realitzat, a partir d'una investigació que permeti detectar necessitats de comunicació. Aquest curs ofereix una visió general sobre com abordar una recerca aplicada a la comunicació i permet conèixer les principals tècniques d'investigació qualitatives i quantitatives i aplicar-les a casos pràctics.

    Programa

    • L’aplicació del mètode científic a l’àmbit de la comunicació
    • Les etapes de la investigació:
      • La necessitat
      • L’exploració
      • La pregunta
      • L’elecció de la metodologia
      • L’observació
      • L’anàlisi
      • Les conclusions
    • Les tècniques qualitatives
      • L’entrevista en profunditat
      • El grup de discussió
      • L’anàlisi qualitativa de continguts
      • L’observació simple i l’observació participant
    • Les tècniques quantitatives
      • L’enquesta
      • L’anàlisi
    • La investigació com a eina per detectar necessitats de comunicació

    Metodologia

    Contingut teòric i aplicació del model a casos pràctics

    Destinataris

    Periodistes que tinguin necessitat d'elaborar plans de comunicació d'empreses, institucions o projectes, o bé que vulguin millorar l'obtenció d'informació amb interès periodístic aplicant-hi el rigor propi de la metodologia de recerca.

     

    Professors

    Jordi Morató Bullido

    Llicenciat en Ciències de la Informació, màster oficial de Publicitat i Relacions Públiques i potgraduat en Comunicació Científica i en Periodisme Digital. Des de fa més de vint anys es dedica a la gestió de la comunicació estratègica. En l’actualitat és director de projectes de l’agència de comunicació Op-Team. Anteriorment ha treballat al Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona, a l’Hospital de Viladecans, a l’Institut Català de la Salut, a l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge i a l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. És professor associat al Departament de Filologia Hispànica, Teoria de la Literatura i Comunicació de la Universitat de Barcelona. També col·labora com a docent amb el Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual de la UAB i amb altres universitats. És autor dels llibres Comunicació i estratègia: L’empresa vista a través de les ulleres de la comunicació (2011), La comunicació corporativa (2012) i La comunicación corporativa [ebook] (2016).

    Preus

    Col·legiats
    34,00€
    Col·legiats en atur
    Bonificació completa prèvia sol·licitud
    Col·legiats - Jubilats
    17,00€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    34,00€
    AMIC - Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació
    51,00€
    Associacions i estudiants de periodisme
    59,84€
    Tarifa pública
    68,00€

    Edicions obertes

    Barcelona

    Rambla de Catalunya, 10
    17/06/2024 (15:30 a 19:30)
    4 hores
    Català
    Inscriu-te