• Introducció al SEO per a comunicadors

    Objectius del curs

    L’objectiu del programa és donar a entendre què és SEO (Search Engine Optimization) des d’una perspectiva global i posar-lo a l’abast dels participants des d’un punt de vista pràctic. Es parteix del concepte i funcionament d’un cercador, analitzant com funciona i quins resultats ofereix, per passar després a les tècniques concretes per treballar el posicionament orgànic en cercadors. El programa compta amb dues àrees temàtiques: SEO intern, que engloba totes aquelles pràctiques a executar en les plataformes digitals propietat de l’empresa o organització; i SEO extern, en la qual es tracten totes les eines de màrqueting i comunicació externes favorables al SEO. Totes dues vessants es documenten amb casos reals i es posen en pràctica amb exercicis concrets.

    Programa

    Introducció

    • Google, molt més que un cercador
    • El futur: la web semàntica
    • Funcionament d’un cercador i del robot
    • Diferències amb el directori
    • La cerca i la pàgina de resultats
    • El posicionament orgànic
    • SEO i SEM: què són
    • Àrees de treball: SEO intern i SEO extern

    SEO intern: començant pel principi

    • Consultoria i anàlisi SEO abans de començar
    • Trucs pràctics
    • Bones pràctiques i pràctiques penalitzades (blackhat)
    • Treballant el contingut i l’arquitectura de la informació
    • Treballant per a Google: eines per a webmasters
    • Accessibilitat i usabilitat. El paper de l’idioma
    • La importància del domini
    • Tecnologia Web i SEO: amics o enemics?

    SEO extern: màrqueting i comunicació per al SEO

    • Màrqueting de prescripció
    • Social marketing (SMO)
    • Google Plus, una obligació
    • Monitorització i anàlisi
    • Eines per monitoritzar SEO, més enllà del page rank
    • Eines de monitorització de la cerca: insights, alerts, trends
    • Google Analytics com a eina SEO: terminologia i anàlisi

    Metodologia

    El curs combina l’exposició de conceptes, de forma molt clara i assequible, amb els exercicis pràctics. Aquests exercicis es realitzen en grups de dues o tres persones que posen en pràctica diferents tècniques d’anàlisi de SEO intern i extern per, posteriorment, posar en comú els resultats amb tots els participants.

    Requeriments

    Cal assistir amb un ordinador portàtil.

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació familiaritzats amb l’entorn web, que treballen en l’elaboració de continguts digitals per a websites de qualsevol tipus i que volen aprofundir en els conceptes d’arquitectura i disseny de la informació per a la seva optimització SEO i web des d’una perspectiva pràctica. Obtindran una metodologia de treball per a la qual no són necessaris coneixements tècnics aprofundits.

    Professors

    Pilar Yépez Molina

    Publicista. Directora creativa en agències dedicades al màrqueting on-line i BTL. Consultora de màrqueting digital i Social Media Strategist per a empreses de diferents sectors. Més de 25 anys d'experiència formant en màrqueting a diferents institucions com IM Digital Business School, UPF BSM, EAE o INESDI.