• Intel·ligència artificial aplicada als mitjans de comunicació

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    L'objectiu del curs és explicar l'ús que es fa de la Intel·ligència Artificial i l'Aprenentatge Automàtic en les redaccions periodístiques. Aprendrem què significa l'automatització de continguts en l'àmbit periodístic i quines són les experiències nacionals i internacionals més destacades. També s'exposaran en profunditat dos estudis de cas d'àmbit nacional per tal d'abordar els reptes i les oportunitats d'aquesta tecnologia aplicada als mitjans de comunicació i les eines que es poden fer servir.

    Programa

    • Una aproximació a la Intel·ligència Artificial i l'Aprenentatge Automàtic
    • Com s'aplica aquesta tecnologia en les redaccions periodístiques?
    • Un repàs d'experiències nacionals i internacionals
    • Estudis de cas d'àmbit nacional: RTVE i CCMA
    • Usos i eines
    • Reptes i oportunitats de la IA aplicada als mitjans

    Metodologia

    És un curs que combina la teoria amb exemples reals.

    Destinataris

    Periodistes de premsa escrita, ràdio, televisió i mitjans digitals que volen adquirir coneixements i habilitats en l’automatització de continguts. També està adreçat a consultors, professionals de gabinets de comunicació o treballadors dels departaments de comunicació i màrqueting que vulguin explorar formes d’aplicar la intel·ligència artificial.

    Professors

    Susana Pérez Soler

    Periodista i doctora en Comunicació per la Universitat Ramon Llull. Professora de Comunicació digital a la facultat Blanquerna-URL. Estudia la manera en què la tecnologia transforma el periodisme i escriu sobre transformació digital a publicacions especialitzades.