• Escriptura creativa per a copys, newsletters i xarxes socials

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    La creativitat no és innata. El copywriting s’aprèn.

    De la mateixa manera que podem treballar els músculs del cos, podem entrenar el cervell a pensar de manera creativa. 

    Aquest curs pretén explicar què és el copywriting o la redacció creativa, els seus principis, les seves característiques, la importància de la simplicitat i la síntesi en la creació de textos, el poder de l’storytelling per explicar bones històries, i el paper de l’humor per captar l’atenció.

    L’objectiu d’aquest curs és donar eines per a escriure textos per al món digital: des de webs i blocs a publicacions per a xarxes socials i creació de newsletters. En resum, eines per millorar les habilitats redaccionals dels professionals en entorns digitals.

    El que és difícil no és escriure per a diferents mitjans o entorns digitals, sinó escriure bons textos amb un propòsit concret: persuadir qui els llegeix.

     

    Programa

     

    • La creativitat no és un talent innat. Què és la creativitat i com podem aprendre a pensar de manera creativa.

    • Què és la redacció creativa i quins són els seus fonaments. Per a què serveix i quines característiques i avantatges té.

    • Diferència entre redacció creativa i la redacció periodística. Dos tipus de redacció que s’assemblen però no són el mateix.

    • Els insights o com parlar amb la veu de l’audiència. Els insights són veritats sobre els consumidors que els consumidors no saben que saben, parlar amb la seva veu i atendre les seves inquietuds o interessos ens permet connectar-hi millor.

    • Escriure com parlem. Cal evitar el llenguatge enrevessat i escriure de manera directa. Fer-ho sense subordinades o paraules complicades que generin confusió.

    • Simplicitat i síntesi. Les dues eines que ens permetran crear textos breus i concentrats.  

    • Escriure titulars. El més semblant a una publicació per a xarxes socials és el titular publicitari. Veurem com ha de ser un bon titular.

    • L’storytelling. Per connectar amb les audiències hem de saber explicar històries que emocionin.

    • L‘humor per captar l’atenció. Recursos humorístics que ens poden ajudar a crear textos més notoris. 

    • Escriure per al món digital. L’escriptura creativa no funciona igual en el món online que offline. Veurem com adaptar els textos al món digital.

    • Escriure newsletters. La newsletter és una eina que té unes característiques molt concretes i el seu contingut ha d’estar elaborat des d’aquesta perspectiva.

    • Com podem escriure bons textos creatius. Trucs, consells i regles per fer textos brillants.

    Metodologia

    Combinarem una part teòrica amb un exercici pràctic que farem a classe amb l’ajuda i supervisió del professor. 

    Destinataris

    Periodistes, professionals que treballin en departaments de comunicació i màrqueting digital, i tinguin la necessitat o voluntat de crear textos que connectin millor amb les seves audiències

    Professors

    Jordi Caballé May

    Llicenciat en Sociologia i en Publicitat i Relacions Públiques (UAB) i diplomat en Escriptura de Programes d’Entreteniment i Humor per El Terrat – UPF. Amb quasi vint anys d’experiència com a redactor publicitari, ha treballat a les agències Ogilvy, Dec BBDO i Alicia. Ha estat responsable creatiu a Time Out, on ha conceptualitzat i creat campanyes online i offline, esdeveniments, branded content i accions innovadores. Com a guionista ha treballat als programes El foraster (TV3), El búnquer (Catalunya Ràdio), El matí i la mare que el va parir (Ràdio Flaixbac), Helvètica (La2), 33 Recomana (TV3), La SuperCol (TV3), No perdis el compàs (TV3) i a El Jueves. Ha escrit les gales dels Premis Enderrock, Mundo Deportivo i Festival el Sol, i discursos per a polítics.Ha estat assessor de comunicació del Vicepresident de la Generalitat de Catalunya i imparteix classes de redacció publicitària, creativitat i guió d’entreteniment i humor a diverses universitats.