• Eines de Google per a periodistes

    Objectius del curs

    Google és a tot arreu, però al mateix temps és el gran desconegut. Al marge de les eines que la majoria ja coneixen i fan servir, Google té un seguit d’aplicacions molt menys conegudes que ens poden ajudar en la nostra feina diària i a més, un conjunt de serveis creats especialment per a periodistes.

    En aquest curs descobrirem aquestes eines, aprendrem a fer-les servir i veurem com podem incloure-les en el nostre dia a dia per facilitar-nos la feina i millorar la qualitat dels nostres treballs.

    Programa

    • El meu compte de Google és segur?
    • Search: el cercador de Google. Una eina molt més profunda del que es veu a simple vista.
    • Alerts: dóna’m la informació que necessito. No me la facis anar a buscar.
    • Trends: la informació en temps real i comparada.
    • Verificació de dades, notícies, imatges, etc.
    • Maps: expliquem històries amb mapes personalitzats, informem amb dades sobre mapes.
    • Public data i Fusion Tables: accedeix a dades actualitzades d’arreu i fes-ne gràfics per informar.
    • Youtube: que més hi podem fer a més de penjar o cercar vídeos?
    • Eines curioses: Google Earth Pro, Mapes de crisis, etc.
    • Trucs i consells per a les eines més bàsiques i conegudes per tothom (Gmail, Drive, Photos, etc.).

    Metodologia

    Aquest curs està plantejat d'una manera pràctica, entenedora, clara i dinàmica. Totes les explicacions que es facin s'acompanyaran d'exemples explicatius per entendre perfectament el contingut. Es combinarà la part teòrica amb explicacions sobre cadascuna de les eines i la part pràctica, on les persones que assisteixin al curs provaran cadascuna de les eines a fons.

    Requeriments

    Les persones que assisteixin a aquest curs han de tenir un compte de Google (amb Gmail ja el tens) i assistir a la sessió de formació amb ordinador o tauleta per poder treballar amb les eines que es proposaran.

    Destinataris

    Totes aquelles persones del món de la comunicació que fan servir Internet i volen descobrir què els ofereix Google a més d’un servei de correu i un cercador.

    Professors

    Sílvia Llombart Monner

    Periodista, docent i consultora en comunicació, especialista en comunicació inclusiva i no sexista. Sòcia fundadora de la cooperativa La Sembra, agència de comunicació social. Va ser directora de laMalla.cat, cap de planificació editorial no diària a Prisacom i responsable de nous projectes digitals a LaVanguardia.com