• Despertar l’interès dels mitjans: Més enllà de la nota de premsa

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    En un context digital d’immediatesa i globalització, com ha canviat la relació entre directors de comunicació o gabinets de premsa i els mitjans en els darrers temps? Quins són els factors que han contribuït a aquest canvi?; Quines són les claus per tal que aquesta relació doni els resultats esperats per a les dues parts? Com poden les empreses i institucions aconseguir generar continguts d’interès per als mitjans? Són d’utilitat les notes de premsa tenint en compte que un periodista en pot arribar a rebre més de 150 en un sol dia?

    En aquest curs analitzarem tot allò que cal tenir en compte a l’hora d’establir la relació amb els mitjans de comunicació i coneixerem quins són els canals i els formats que més funcionen, les rutines dels mitjans, quina és la manera de rebre, valorar i filtrar la informació que reben diàriament i repassarem alguns casos a l’hora d’informar sobre esdeveniments corporatius, decisions empresarials i/o llançaments de productes o serveis.

    Programa

    • La nova realitat i les dinàmiques dels mitjans de comunicació: agilitat i concreció en la resposta, idoneïtat del format, conèixer el perfil dels periodistes
    • La nota de premsa: quan sí i quan no; com elaborar notes de premsa que siguin noticiables
    • L’exclusivitat dels continguts: la necessitat de temes propis
    • Formats “a la carta”: adaptar el contingut a la necessitat del mitjà
    • Anàlisi de casos pràctics
    • Conclusions

    Metodologia

    El taller s’imparteix en una sessió de tres hores en la qual es combinaran elements teòrics amb l’anàlisi de casos pràctics, amb l’objectiu que es conegui tot el ventall de possibilitats per tal de fer arribar als mitjans informacions d’empreses o organitzacions.

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació interessats en conèixer les noves dinàmiques en les relacions amb els mitjans de comunicació, així com noves formes i formats per despertar el seu interès.

    Professors

    Silvia Ramón-Cortés

    Periodista amb més de vint anys d’experiència en comunicació corporativa i de crisi. Inicià la seva carrera professional a diversos mitjans de comunicació i, posteriorment, a l’agència de comunicació Roman Ha estat directora de comunicació a empreses com Cespa, ICL o Danone i en l’actualitat exerceix de consultora i de professora col·laboradora al Màster de Comunicació Corporativa de la UOC.  

    Anna Becerra

    Periodista amb més de quinze anys d’experiència en comunicació corporativa i en relació amb mitjans de comunicació/en gabinets de premsa. Ha treballat tant per a multinacionals com per a petites i mitjanes empreses i ha estat directora de comunicació de la Cambra de Comerç de Barcelona. Abans, havia exercit de periodista a l’Agència EFE, la Cadena SER i Catalunya Ràdio. Actualment és consultora de comunicació.