• Creació d’un producte editorial: del concepte a la pràctica

    Curs presencial

    Objectius del curs

    La formació té com a objectiu principal explicar als professionals del món de la comunicació què significa treballar el producte editorial en un mitjà i com fer-ho per crear projectes exitosos, ja que el desenvolupament d’aquests implica múltiples departaments i perfils professionals. Sovint, el terme “producte” està associat a les empreses tecnològiques, però el curs vol acostar les funcions del product manager, que podríem definir com a “solucionador de problemes” i que és l’engranatge entre diverses àrees. Durant les sessions del curs, els assistents podran aprendre com crear un producte des de l’inici, a través d’una metodologia aplicable a qualsevol tipus de mitjà, des dels més grans als més locals. També permetrà veure casos reals i exemples de productes d’altres mitjans internacionals.

    Programa

    • Què és producte als mitjans de comunicació? Del naixement del concepte a l’actualitat
    • El perfil del product manager en una redacció 
    • Creant un equip de producte en un mitjà: de 0 a 100
    • Entenent la nostra audiència
    • Creant un producte real: de la idea al resultat
    • Com aprendre a monetitzar un producte?
    • Claus per millorar el producte: Innovació constant i aposta per l’experimentació
    • Casos reals: Aconseguint l’èxit d’un producte editorial
    • CAS PRÀCTIC: Ideant un producte editorial

    Metodologia

    Les sessions seran expositives, amb una gran part teòrica per entendre com aplicar la metodologia de treball a la creació de productes en un mitjà per, posteriorment, dur-ho a la pràctica en la darrera sessió. En totes les sessions es mostraran exemples i casos reals així com es generarà debat i participació dels assistents.

    Destinataris

    El curs s’adreça als professionals de la comunicació interessants en la vessant editorial des d’un punt de vista estratègic. Està pensat i dissenyat per a rols intermedis amb responsabilitat en l’àrea digital de qualsevol mitjà. El curs també pot ser un bon inici per a aquells estudiants que volen aprofundir en nous rols digitals en les redaccions, ja que es tracta de perfils poc disponibles a les redaccions de casa nostra.

    Professors

    Clara Soteras i Acosta

    És consultora SEO i Estratègia Digital per a mitjans de comunicació. Actualment és Cap d'Innovació i Estratègia Digital a l’AMIC, l’associació de mitjans d'informació i comunicació de Catalunya. També és professora associada a la UAB i professora de SEO per a mitjans a altres escoles de negoci. Participa activament en diversos congressos i conferències, realitzant ponències i formacions sobre com aconseguir trànsit a les webs dels mitjans digitals o estratègies per llançar un producte editorial. També és jutge en diferents premis de cerca com els Global, European o UK Search Awards i ha estat membre i jutge a l’Online News Association. Ha estat directora de SEO i Producte a El Nacional i responsable SEO a betevé. Forma part de MujeresenSEO, l’Associació de SEO en català i Google Product Experts.

    Preus

    Col·legiats
    76,50€
    Col·legiats en atur
    Bonificació completa prèvia sol·licitud
    Col·legiats jubilats
    38,25€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    76,50€
    ACPC/AMIC/APPEC
    114,75€
    Associacions i estudiants de periodisme
    134,64€
    Tarifa pública
    153,00€

    Edicions obertes

    Barcelona

    Rambla de Catalunya, 10
    12/02/2025 (09:30 a 12:30)
    19/02/2025 (09:30 a 12:30)
    26/02/2025 (09:30 a 12:30)
    9 hores
    Català
    Inscriu-te