La formació té com a objectiu principal explicar als professionals del món de la comunicació què significa treballar el producte editorial en un mitjà i com fer-ho per crear projectes exitosos, ja que el desenvolupament d’aquests implica múltiples departaments i perfils professionals. Sovint, el terme “producte” està associat a les empreses tecnològiques, però el curs vol acostar les funcions del product manager, que podríem definir com a “solucionador de problemes” i que és l’engranatge entre diverses àrees. Durant les sessions del curs, els assistents podran aprendre com crear un producte des de l’inici, a través d’una metodologia aplicable a qualsevol tipus de mitjà, des dels més grans als més locals. També permetrà veure casos reals i exemples de productes d’altres mitjans internacionals.
Les sessions seran expositives, amb una gran part teòrica per entendre com aplicar la metodologia de treball a la creació de productes en un mitjà per, posteriorment, dur-ho a la pràctica en la darrera sessió. En totes les sessions es mostraran exemples i casos reals així com es generarà debat i participació dels assistents.
El curs s’adreça als professionals de la comunicació interessants en la vessant editorial des d’un punt de vista estratègic. Està pensat i dissenyat per a rols intermedis amb responsabilitat en l’àrea digital de qualsevol mitjà. El curs també pot ser un bon inici per a aquells estudiants que volen aprofundir en nous rols digitals en les redaccions, ja que es tracta de perfils poc disponibles a les redaccions de casa nostra.
És consultora SEO i Estratègia Digital per a mitjans de comunicació. Actualment és Cap d'Innovació i Estratègia Digital a l’AMIC, l’associació de mitjans d'informació i comunicació de Catalunya. També és professora associada a la UAB i professora de SEO per a mitjans a altres escoles de negoci. Participa activament en diversos congressos i conferències, realitzant ponències i formacions sobre com aconseguir trànsit a les webs dels mitjans digitals o estratègies per llançar un producte editorial. També és jutge en diferents premis de cerca com els Global, European o UK Search Awards i ha estat membre i jutge a l’Online News Association. Ha estat directora de SEO i Producte a El Nacional i responsable SEO a betevé. Forma part de MujeresenSEO, l’Associació de SEO en català i Google Product Experts.
16/12/2024 Barcelona |
13/12/2024 Barcelona |
12/12/2024 Andorra la Vella |
09/12/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat