La comunicació interna és una funció clau perquè permet connectar les persones entre elles i amb l'organització. Una bona gestió marca la diferència.
El curs té com a objectiu que els participants aprofundeixin en el coneixement del paper que juga la comunicació interna a l'empresa, a partir de l'anàlisi del seu rol estratègic i de les eines principals, i amb l'ajuda de casos pràctics.
1. Què és exactament la comunicació interna?
2. Particularitats de la funció
• Abast, objectiu, evolució de la trajectòria i possibilitats de futur
• Importància i utilitat en les organitzacions: estadístiques de mercat
• Múltiples facetes, procés, components i marc de referència
• Producció social de sentit i significats
• Nivell polític, estratègic i tàctic
• Relació de la CI amb el propòsit i la cultura corporativa
3. Planificació estratègica
• Elements del planning
4. Focus o temes clau
• Com es detecten
• Per què són un element clau per a l’estratègia
• Com estructuren la planificació i la redacció dels objectius
• Exercicis pràctics
5. Objectius
• Com establir objectius estratègics i específics de comunicació interna
• Errors freqüents
• Relació amb indicadors
6. Ecosistema de mitjans
• Selecció del millor sistema mediàtic per a cada organització d'acord amb els objectius i els contextos
• Sistemes comunicatius. Identitat visual corporativa
• Aspectes analògics i digitals
• Criteris de selecció d’emissors formals i funcionals
• Equilibri entre canals i accions
• Relació dels mitjans amb els objectius CI i els missatges clau definits
7. Diagnòstic i avaluació. Principals problemes
• Eines per al management
• Quadre de comandament
• Avaluar la gestió anterior
• Dissenyar un informe. Indicadors. Auditories
El curs combinarà l’exposició de conceptes amb casos i exercicis pràctics que permetin aplicar els coneixements de forma directa.
Directora i fundadora d'Averar Comunicació Interna i Cultura. Cofundadora i vicepresidenta de DIRCI, Associació de Directius i Referents de la Comunicació Interna d'Espanya. Prèviament, ha cofundat i dirigit, durant més de deu anys, la consultora i agència Vector C Comunicació Interna. Professora a UOC i Blanquerna i a altres institucions. Ha publicat tres llibres especialitzats en la disciplina: 'Guia Fonamental de la Comunicació Interna' (2018, Editorial UOC), 'Comunicació Interna Total' (2020, Editorial UOC) i 'Comunicació Interna de Pandèmia' (2021, Editorial UOC). Tots tres són materials de referència per a estudis de grau, postgrau i màster.
16/12/2024 Barcelona |
13/12/2024 Barcelona |
12/12/2024 Andorra la Vella |
09/12/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat