• Comunicació interna aplicada

    Sessions on line en directe

    Objectius del curs

    La comunicació interna és una funció clau perquè permet connectar les persones entre elles i amb l'organització. Una bona gestió marca la diferència.

    El curs té com a objectiu que els participants aprofundeixin en el coneixement del paper que juga la comunicació interna a l'empresa, a partir de l'anàlisi del seu rol estratègic i de les eines principals, i amb l'ajuda de casos pràctics.

    Programa

     

    1. Què és exactament la comunicació interna?

    2. Particularitats de la funció

      • Abast, objectiu, evolució de la trajectòria i possibilitats de futur
      • Importància i utilitat en les organitzacions: estadístiques de mercat
      • Múltiples facetes, procés, components i marc de referència
      • Producció social de sentit i significats
      • Nivell polític, estratègic i tàctic
      • Relació de la CI amb el propòsit i la cultura corporativa

    3. Planificació estratègica

       • Elements del planning

    4. Focus o temes clau

      • Com es detecten
      • Per què són un element clau per a l’estratègia
      • Com estructuren la planificació i la redacció dels objectius
      • Exercicis pràctics

    5. Objectius

       • Com establir objectius estratègics i específics de comunicació interna
       • Errors freqüents 
       • Relació amb indicadors

    6. Ecosistema de mitjans

      • Selecció del millor sistema mediàtic per a cada organització d'acord amb els objectius i els contextos
      • Sistemes comunicatius. Identitat visual corporativa
      • Aspectes analògics i digitals
      • Criteris de selecció d’emissors formals i funcionals
      • Equilibri entre canals i accions
      • Relació dels mitjans amb els objectius CI i els missatges clau definits

    7. Diagnòstic i avaluació. Principals problemes

      • Eines per al management
      • Quadre de comandament
      • Avaluar la gestió anterior
      • Dissenyar un informe. Indicadors. Auditories

     

    Metodologia

    El curs combinarà l’exposició de conceptes amb casos i exercicis pràctics que permetin aplicar els coneixements de forma directa.

    Professors

    Laura Verazzi

    Directora i fundadora d'Averar Comunicació Interna i Cultura. Cofundadora i vicepresidenta de DIRCI, Associació de Directius i Referents de la Comunicació Interna d'Espanya. Prèviament, ha cofundat i dirigit, durant més de deu anys, la consultora i agència Vector C Comunicació Interna. Professora a UOC i Blanquerna  i a altres institucions. Ha publicat tres llibres especialitzats en la disciplina: 'Guia Fonamental de la Comunicació Interna' (2018, Editorial UOC), 'Comunicació Interna Total' (2020, Editorial UOC) i 'Comunicació Interna de Pandèmia' (2021, Editorial UOC). Tots tres són materials de referència per a estudis de grau, postgrau i màster.