• Com treballar amb influencers per a una campanya de comunicació

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    Col·laborar amb creadors de contingut que tenen un alt impacte a les xarxes socials pot ser una estratègia molt interessant per incrementar la notorietat de la nostra marca o dels nostres productes. Gestionar la relació amb aquests influencers, però, sovint resulta força complicat. Aquesta formació ofereix pautes molt pràctiques per aconseguir-ho sense morir en l’intent a partir de l’experiència real d’influenciadors que han treballat amb nombroses marques.

    Quines són les coses que contribueixen a garantir l’èxit d’una campanya amb influencers? I quines són les coses que, en canvi, posaran en risc els objectius de la campanya i alhora faran que la relació amb el creadors de contingut esdevingui poc productiva i gens gratificant?

    La millor manera d’esbrinar-ho és tenir en consideració el punt de vista dels propis influencers. Ells coneixen millor que ningú el seus seguidors, saben quins són el formats que generen més engagement i tenen molt clar quin és el to més adient per transmetre missatges que resultin autèntics i creïbles.

    Aquest curs ens aporta el testimoni de desenes de creadors de contingut que han treballat en tota mena de projectes promocionals a les xarxes socials per sintetitzar tot el coneixement que es desprèn de la seva experiència.

     

    Programa

    • Em convé posar un influencer a la meva vida (és a dir, a les meves accions comunicatives)?
    • Com identificar l’influencer més adient i contactar-hi?
    • Necessito intermediaris per gestionar la relació amb l’influencer?
    • Quines pautes ha de rebre l’influencer per començar a treballar?
    • Quins terminis poden ser considerats raonables?
    • Com puc supervisar la tasca de l’influencer sense semblar intrusiu?
    • Com avaluo la campanya?

    Metodologia

    El curs s’imparteix en una sessió de quatre hores durant la qual, a partir d’experiències reals d’influencers que han col·laborat en la promoció de marques i productes, es van desvelant les claus per treballar amb aquests creadors de contingut de la forma més sinèrgica, efectiva i gratificant possible. A tall de checklist, a més, la formació es completa amb l’anàlisi de casos reals que poden resultar inspiradors.

    Destinataris

    Professionals de la comunicació corporativa, la publicitat i les relacions públiques que estiguin plantejant-se la possibilitat de dur a terme una campanya promocional amb influencers, però que no tinguin experiència en aquest àmbit o que, tot i tenir-hi experiència, aquesta no hagi resultat tan positiva i reeixida com els hauria agradat.

    Professors

    Ferran Lalueza

    Doctor en Periodisme, professor de comunicació corporativa a la UOC i a la UPF, i investigador especialitzat en xarxes socials del grup de recerca GAME. És director de la revista COMeIN i col·laborador habitual de diversos mitjans. Entre els llibres dels quals és autor o coautor, destaquen The show must go on, ¿Cómo elaborar un plan de comunicación corporativa?Profesionales de la información y la comunicación: Lo que hacemos y lo que haremos i Conexiones digitales: La revolución de la comunicación en la sociedad contemporánea. Prèviament va treballar com a senior associate a la consultora de relacions públiques Burson-Marsteller.