• Com parlar de forma eficaç en públic i amb mitjans de comunicació

    Objectius del curs

    • Fer arribar els nostres missatges i idees amb més claredat a tots els nostres públics interns i externs, ja sigui en situacions habituals o de crisi.
    • Parlar amb més seguretat i confiança i captar l’atenció del públic i/o dels mitjans de comunicació.
    • Millorar la comunicació verbal i no verbal.

    Aquesta formació us proporciona les eines necessàries per afrontar amb èxit qualsevol intervenció davant un mitjà de comunicació o un altre tipus d’audiència.

    Programa

    Parlar en públic

    1. Preparar una presentació i/o conferència: Audiència/públic. Espai (distribució; ubicació; equips tècnics, logística)

    2. Materials de suport audiovisuals: quins visuals necessitem; nombre d’assistents.

    3. Contingut i estructura de les presentacions/xerrades: objectius; missatges; exemples; inicis i finals dels discursos. Recursos de memorització i tècniques d’improvisació.

    4. Presència física i comunicació no verbal: nervis, gestos, mirada i vestuari.

    Parlar amb els mitjans

    1. Conèixer el món mediàtic: premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals. Mantenir unes bones relacions amb els mitjans. Comprendre les especificats dels mitjans i dels periodistes.

    2. Com comunicar-se eficaçment amb els periodistes en el dia a dia o en situacions de crisi. Com preparar i gestionar una entrevista. Saber transmetre un missatge clar i concís. Aprendre a gestionar i respondre les preguntes del periodista (conèixer les regles de joc, l’off the record).

    3. Habilitats de comunicació dels portaveus. Presència física i comunicació no verbal (mirada, to de veu, vestuari, etc). Assessoria d’imatge.

    4. Pràctiques d’entrevista per a diferents tipus de mitjans (premsa, ràdio, televisió). Conèixer les tècniques d’expressió audiovisual.

    Metodologia

    Es farà en forma de taller mitjançant teoria i exercicis pràctics (entrevistes, discursos, etc). Aquests exercicis, que seran gravats en vídeo, serviran per practicar i entrenar les tècniques ensenyades.

    Destinataris

    Membres de les juntes de govern, directius, responsables de l’àrea de comunicació, portaveus de l’empresa, comandaments intermedis, responsables de diverses àrees de l’empresa (màrqueting, RRHH, expansió, logística...) que hagin de parlar sovint en públic tant a nivell intern com extern.

    Professors

    Josep M. Brugués del Moral

    Llicenciat en Periodisme per la UAB i postgrau en Relacions Públiques per la Universitat de Washington a Seattle (EUA). Professor associat a la Universitat Ramon Llull; Barcelona School of Management-UPF; UOC i Universitat Pompeu Fabra. Official Trainer a Dale Carnegie. Consultor especialitzat en formació de portaveus i comunicació de crisi.