Quan es crea un nou producte –com un mitjà de comunicació digital o un blog temàtic– o un servei –com una consultoria de comunicació– cal realitzar una tasca comercial: la venda, ja sigui del producte o el servei en si mateix o d’elements associats, com espais publicitaris.
Aquest curs introdueix els aspectes bàsics de l’estratègia comercial. Parteix de la contextualització de la situació actual per incorporar tècniques com l’anàlisi DAFO orientada al punt de vista comercial, la identificació d’oportunitats i nínxols de mercats, la segmentació de clients i l’establiment d’un pla comercial.
Els participants aprendran a identificar i aprofitar les oportunitats comercials, planificar l’estratègia i l’activitat de venda, gestionar la cartera de clientes de forma eficaç i desenvolupar un sistema de gestió i avaluació contínua.
El curs combina l’exposició de conceptes amb exemples, casos i exercicis que permeten als participants una aproximació pràctica a les diferents qüestions tractades.
Totes aquelles persones que han creat o projecten crear un nou producte o servei –en l’àmbit del periodisme, de la comunicació o en d’altres– i que volen conèixer les claus de l’estratègia comercial, un aspecte essencial en la seva iniciativa. També s’adreça a aquelles persones que volen ampliar el seu perfil professional amb tècniques i estratègies de l’activitat comercial.
21/11/2024 Granollers |
20/11/2024 Barcelona |
18/11/2024 Sant Cugat del Vallès |
15/11/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat