• Com ens hem de comunicar a Twitter i Facebook

    Passem a la pràctica

    Objectius del curs

    És més que evident que Twitter i Facebook són actualment dues eines imprescindibles per comunicar. Però, les sabem fer servir de manera òptima? Ens hi estem comunicant com cal per poder arribar als nostres destinataris? Sabem quins formats hem de fer servir per comunicar eficaçment a totes dues xarxes? En aquest curs treballarem sobre casos pràctics que durem a terme a classe, plantejarem situacions i aprendrem com comunicar a Twitter i Facebook a partir de la pràctica.

    Programa

    Tots els punts d’aquest programa es treballaran a classe amb casos pràctics que plantejarà la docent:

    • Objectius del nostre perfil de Twitter i pàgina de Facebook
    • Llibre d’estil
    • Un tuit “normal”, com ha de ser?
    • I un post a Facebook?
    • Text, emoticones, icones: construïm un discurs visiblement diferent
    • Les imatges, un simple recurs visual o un element informatiu
    • Per a què ens poden servir els gifs animats
    • El vídeo a Twitter, com i en quin moment?
    • El vídeo a Facebook, funciona?
    • En quins moments i amb quins continguts hem de fer streaming: Facebook Live i Periscope o Twitter Live
    • Els fils de Twitter: per a què ens poden servir i per a què no
    • Com hem de contestar els nostres seguidors a totes dues xarxes

    Metodologia

    Aquest curs està plantejat d'una manera pràctica, entenedora, clara i dinàmica. Durant les dues sessions s'analitzaran diverses situacions que serviran de fil per poder treballar de manera pràctica tots els temes que s'exposen en el programa.

    Destinataris

    Tots aquells que comuniquen a Internet i a les xarxes socials. Periodistes, blocaires, responsables de màrqueting, membres de departaments de comunicació, community managers, creadors de contingut on line, etc.

    Professors

    Sílvia Llombart Monner

    Periodista, docent i consultora en comunicació, especialista en comunicació inclusiva i no sexista. Sòcia fundadora de la cooperativa La Sembra, agència de comunicació social. Va ser directora de laMalla.cat, cap de planificació editorial no diària a Prisacom i responsable de nous projectes digitals a LaVanguardia.com