Una de les estratègies més importants en el model de negoci dels mitjans digitals és la de la diversificació de les vies d’ingressos. És molt arriscat dependre només d’una via, com per exemple la publicitat, segons s’ha pogut comprovar a molts mercats.
En aquest sentit, el camí que ofereix més possibilitats i l’alternativa que s’està confirmant com a més efectiva per aconseguir nous ingressos és la dels usuaris a través de subscripcions o altres fórmules on aporten diners al mitjà.
Aquest curs pretén mostrar estratègies seguides per mitjans de tot el món per augmentar els ingressos procedents dels usuaris.
S’analitzaran tendències generals i es repassaran casos concrets on els mitjans estan aconseguint subscriptors, socis o donants.
El taller s’imparteix en una sessió de cinc hores on es combinaran elements teòrics amb la revisió de casos concrets i bones pràctiques en aquest àmbit.
Responsables de mitjans que vulguin implementar o millorar la seva estratègia per aconseguir generar ingressos per part dels usuaris. Emprenedors en mitjans digitals que vulguin treure el màxim profit possible a la relació amb la seva audiència. Qualsevol periodista, estudiant o professional de la comunicació interessat en entendre els canvis que s’estan produint en el model de negoci dels mitjans.
Periodista, escriptor, consultor, professor i conferenciant especialitzat en mitjans digitals. Editor de la newsletter “Tendenci@s” des de l’any 2017. Autor dels llibres La reinvención de The New York Times (2017) i Clarín, actualizado, entre d’altres. Va ser director de l’edició espanyola de la revista National Geographic (2019-2022) i periodista en residència (2016-2017) del Knight Center for Journalism in the Americas de la Universitat de Texas a Austin (EUA). Prèviament, va treballar en els equips de direcció digital dels grups Godó (2008-2016) i Prisa (2005-2008).
Newsletters: Tendenci@s y Hoy en internet
21/11/2024 Granollers |
20/11/2024 Barcelona |
18/11/2024 Sant Cugat del Vallès |
15/11/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat