• Claus per a l’èxit d’una web personal: de la persona a la marca

    Objectius del curs

    Crea la teva pròpia marca abans que algú ho faci per tu…  Risto Mejide – Publicista i Comunicador

    L’objectiu d’aquest taller és establir les bases per poder posar en marxa un web personal. Com fer-ho? Definint primer la base estratègica (què dir i com dir-ho) ben sòlida. Aquest element és imprescindible per crear qualsevol pàgina web. Només un cop això estigui clar, es podrà passar al disseny i a la programació –que no formen part dels continguts del taller–.

    El taller rau en la importància de convertir una persona en una marca personal. L’objectiu és ser diferent i atraure l’atenció dels usuaris des del moment de llançar-se al mercat. Durant la sessió s’analitzaran diferents marques personals, les seves webs, què fan bé i què es pot millorar. També es tractaran les diferències entre webs amb producte (sense valors ni personalitat o engagement amb l’usuari) i webs amb marca personal (amb valors únics, propis i diferencials). Així mateix, s’estudiarà la diferència entre informació i comunicació a nivell publicitari i, a partir d’aquí, quines webs informen i quines comuniquen. Tots els conceptes s’il·lustren amb exemples.

    A la segona part del curs, els participants treballaran en el seu propi projecte. Es tracta que durant la sessió, amb l’ajut de la professora, puguin definir els valors de la seva marca, l’estructura de la seva pàgina web i com haurà de ser el contingut. Quan tot això estigui clar –mai abans– serà el moment d’encarar-se amb el disseny i la programació. I s’haurà superat aquest curs.

    La docent farà servir exemples reals a mode de casos pràctics abstrets del seu llibre Aroma de marca, fruit dels seus més de 20 anys d’experiència com a publicitària.

    Programa

    Fase 1: Introducció. Del producte a la marca i a la marca personal.

    1.Punt de partida

    2.Diferència entre productes i marques

    3.La marca personal

    4.Exemples de marques personals

    Fase 2: Com crear una web d’una marca personal

    1.Què és una marca?

    2.Els imprescindibles d’una marca

    • 2.1. Imatge:
      • Què ofereixo?
      • Què vull transmetre amb el meu producte?
      • Beneficis del meu producte i quins són millors que els de la competència
      • Com comunicar aquest avantatge
      • Aplicacions de la identitat personal
    • 2.2. Web, aparador de la marca personal:
      • Webs que informen. Webs que comuniquen
      • Què ha de tenir una bona web:
        • 2.2.1. Estratègia de comunicació
        • 2.2.2. Apartats i continguts
        • 2.2.3. Disseny i programació
    • 2.3. Publicitat i Comunicació de la marca personal:
      • Xarxes Socials. L’ABC
      • Pinzellada de l’estratègia en Social Media

    Fase 3: Apartat pràctic. Com crear la teva web personal

    1.Qui ets i què fas

    2.Com et vols posicionar

    3.Exercicis pràctics

    Metodologia

    Partint de  la base teòrica de l’estratègia de comunicació per a una marca –aplicada a la marca personal– i mitjançant exemples ben aconseguits, es tracta de fer una sessió pràctica i participativa on tothom pugui treballar la base del seu  web durant la sessió.

    L’objectiu és finalitzar el curs amb una idea molt clara de com ha de ser una web personal.

    Requeriments

    Cal assistir amb un ordinador portàtil o dispositiu similar.

    Destinataris

    Qualsevol persona que vulgui tenir una marca personal i crear la seva web.

    Professors

    Marta Royo Espinet

    Economista de formació i publicista de professió. Màster en Direcció de Màrqueting per EADA. Postgrau en Direcció de Comunicació per EADA. Ha treballat més de 20 anys en agències de publicitat, entre elles Publicis, TBWA i Saatchi &Saatchi Healthcare. Des de 2011 al capdavant del seu projecte, Mosaiking Comunicació, www.mosaiking.com , consultoria de publicitat especialitzada en emprenedors i petites i mitjanes empreses amb la missió de convertir productes en marques. Autora del llibre Aroma de marca (Cossetània Edicions), claus per crear una bona marca a través de casos pràctics. Col·laboradora en diversos mitjans de comunicació (Actualment, Diari Ara, El Matí Digital i Catalunya Ràdio).