• Aprofita ChatGPT, Copilot i Gemini en el departament de comunicació

    Curs Presencial. Taller pràctic

    Objectius del curs

    En aquest curs pràctic descobrirem el potencial de les eines d’intel·ligència artificial (IA) generativa aplicades a comunicació corporativa. Veurem com ChatGPT, Copilot i Gemini es poden convertir en els nostres assistents de comunicació si sabem com donar-los les instruccions adequades (prompting). Ho farem a partir de dues pràctiques per a les quals només necessitarem un ordinador i les versions gratuïtes d’aquestes eines d’IA. A més, també analitzarem els aspectes ètics i de privacitat que cal tenir en compte per fer un ús responsable de la IA a la feina.

    Programa

    • Introducció a la IA aplicada a comunicació corporativa: oportunitats i reptes. Ètica i privacitat
    • ChatGPT, Copilot i Gemini: compte gratuït VS compte de pagament, funcionalitats i limitacions
    • Claus del prompting efectiu
    • IA per a la generació de continguts: nota de premsa, auditoria de veu de marca, auditoria de xarxes socials, pla de continguts per a xarxes
    • Pràctica 1: redacció de nota de premsa amb IA
    • Pràctica 2: disseny del pla de continguts per a xarxes amb IA

    Metodologia

    El curs té format taller: es combinen les explicacions teòriques amb la pràctica en temps real. Es recomana assistir amb ordinador per aprofitar al màxim la sessió.

    És aconsellable tenir creats comptes gratuïts de ChatGPT, Copilot i Gemini.

    Destinataris

    Periodistes que treballen en departaments de comunicació i gabinets de premsa i volen aprofitar el potencial de la IA generativa. També està adreçat a consultors de comunicació i professionals dels departaments de màrqueting que vulguin explorar formes d’aplicar la intel·ligència artificial a les seves tasques diàries.

    Professors

    Cristina Aced

    Llicenciada en Periodisme per la UPF, és doctora (PhD) en Societat de la Informació i el Coneixement per la UOC. Consultora, formadora i mentora en comunicació digital. Des de fa més de 15 anys ajuda als departaments de comunicació a comunicar de forma més innovadora a través de les eines digitals. Des de 2006 escriu a Blog-o-corp, considerat un dels millors blogs d’Europa sobre comunicació segons Communication Director. Ha publicat 12 llibres sobre comunicació digital.