En un entorn en què s’exigeix cada vegada més als creadors de contingut online, el curs pretén que el participant pugui enfrontar-se al codi font d’una pàgina web sense que li sembli un galimaties impossible de resoldre. Coneixerà els rudiments del llenguatge web, els codis més elementals i les eines que li permetin dur a terme petits retocs en la seva producció informativa.
Aquesta formació dóna resposta a una necessitat de polivalència i autonomia de l’autor de continguts, molt demandada pels generadors d’ocupació. Es pretén que el creador pugui resoldre per si mateix petits problemes tècnics que poden donar-se en la seva producció, sense que li calgui el suport de programadors o tècnics per solucionar-los. El curs defuig la temptació d’explicar programació i només se centra en comprendre la lògica interna d’un llenguatge molt senzill que influeix en l’eficàcia dels missatges online.
Reconeixent les particularitats del codi font més bàsic, el participant podrà:
Totes aquestes accions són possibles coneixent menys d’un centenar de paraules d’aquest llenguatge i com es combinen entre si.
El curs s’articula en sis blocs, un per jornada de classe:
1. Rudiments del llenguatge. Elements d’identificació, morfologia i sintaxi bàsica.
2. Estructura de calaixos a la pàgina. Disposició en pantalla i semanticitat dels elements.
3. Elements de text. Elements habituals i els seus atributs i elements indispensables menys freqüents.
4. Text estructurat i contingut complementari. Llistes, taules i il·lustracions.
5. Contingut inserit i formularis. Vídeo, àudio i marcs.
6. Situacions excepcionals. Esborrar, anul·lar, remarcar, codificar codi i escriure amb faltes d’ortografia deliberades.
Cada sessió té una durada de 90 minuts, dels quals 50/60 es dediquen a l’explicació de la matèria i la resta a les consultes dels participants i la realització d’exercicis de lectura i localització dels elements i atributs estudiats.
Cada participant necessita un ordinador portàtil amb connexió a Internet i amb els navegadors Safari, Chrome o Firefox actualitzats.
La matèria del curs té un plantejament obert a tots els perfils professionals vinculats a la generació de tot tipus de continguts online:
Llicenciat en periodisme i postgraduat en Direcció d’Empresa per la UAB. Amb amplia experiència en mitjans de comunicació, especialment en ràdio i mitjans impresos, on ha ocupat llocs de responsabilitat. El 2002 funda la consultora de comunicació online Interdixit i el 2012, Estrategia del Contenido, dedicada a la consultoria i implantació d’Unified Content Strategy i Brand Journalism. És autor d’HTML5 para periodistas. Manual de uso práctico i de Periodismo de marcas. Fundamentos, operativa, transformación empresarial y perspectiva económica.
21/11/2024 Granollers |
20/11/2024 Barcelona |
18/11/2024 Sant Cugat del Vallès |
15/11/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat