• Aplicacions de content curation

    Com aprofitar continguts d’altres per a documentar-nos i omplir les nostres xarxes socials

    Objectius del curs

    La curació de continguts o content curation consisteix en recomanar o enllaçar continguts que no hem fet nosaltres dins les nostres xarxes socials. Això ens permet estalviar temps en el calendari de publicacions i el podem aprofitar per crear millors articles ja que la curació de continguts també ens ajuda durant la redacció d’un post, concretament a la part de documentació.

    Els objectius del curs són:

    • Entendre els beneficis de la curació de continguts i aplicar-los a una estratègia de continguts
    • Aprendre una metodologia per exercir de content curator
    • Conèixer i practicar amb eines de content curation

    Programa

    Aquest curs ens ensenyarà:

    • Com ajuda la curació de continguts a un periodista?
    • Tipus de content curation segons els diferents canals
    • Exemples d’empreses que fan content curation
    • Com fer content curation d’una manera àgil?
    • Eines per trobar, seleccionar i compartir continguts
    • Exercici per posar en pràctica la metodologia i provar les eines

    Metodologia

    Hi haurà una part teòrica on es definiran els conceptes relacionats amb la curació de continguts i es debatrà amb exemples reals. A la pràctica es dividirà la classe en grups i es realitzarà un exercici per provar les eines i fer-les servir en el desenvolupament d’un cas hipotètic.

    Requeriments

    Per tal d’aprofitar millor la part pràctica, es recomana portar ordinador o tauleta. Les eines que farem servir són gratuïtes però algunes requereixen registre via compte de Twitter.

    Destinataris

    Periodistes i altres professionals de la comunicació interessats en conèixer les tasques que desenvolupa un content curator per tal d’incorporar-les a la seva feina com a gestor de continguts o en descobrir eines per millorar la seva productivitat.

    Professors

    Eva Sanagustín Fernández

    Llicenciada en Comunicació audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra. Redactora web freelance especialitzada en estratègia i màrqueting de continguts. Exerceix com a tal des de 2009, però escriu continguts des de 2002. Abans, va treballar en projectes digitals a diverses agències fent-se càrrec de la gestió i producció de continguts. Ha publicat 12 llibres relacionats amb continguts, màrqueting i mitjans socials.