Els directes poden resultar tota una prova de foc pels periodistes que treballen en l'àmbit audiovisual. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Ainoa Benaiges revela les claus per fer un bon directe.
Una cosa és gravar una informació i una altra molt diferent és explicar el que està passant en directe, sense possibilitat de repertir-ho. Segons Ana González Tadeo, actriu i formadora en habilitats de comunicació presencial, hi ha tres punts claus i essencials per sortir-se’n amb èxit d'un directe: bona actitud davant la càmera, la relació amb l’audiència i l’estructura del discurs.
Segons el tipus de directe que s’està fent, s’ha de trobar l’equilibri entre la forma de comunicar i la informació que es proporciona. Els programes d’entreteniment requereixen una complicitat especial entre el presentador i l’audiència. Els oients o espectadors esperen que aquesta persona que els està donant informació divertida estableixi un vincle amb ells, ja sigui a través del to de veu a la ràdio com a través del llenguatge corporal per televisió. En canvi, per donar les notícies del dia, el vincle que s'ha d'establir entre el periodista i l'audiència no ha de caure en la complicitat.
Ana González Tadeo imparteix al Col·legi de Periodistes el Taller de directes els pròxims 14 i 21 de febrer.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari