RECULL DE PREMSA

12/03/2014

N &

g

i
I-':ﬁn-d F.103.]
L atalunya

]

®acceso



- [ INDEX

1/ 25



L NN

| B IEEEN I
EER BA EEE llll |}
ENENEEENENEEE (7] NEEENENEENNENENENENEEE N
NNNEREEEEEN g L lllllllllllllllllllllllllll
T ENENNEN N "] SENENENENENEENEN N
NENNEEN EEN "] llllllllllllllllllllllll [}
EESEEEEEEEE SENEENENENEEN SNEEENEEEENEN
1711111111 | [] N ENEENENEEEENEEN
FERNSEREEN | 1]} NEN EEN lllllllllllll
11 1111] lllllllllllllllllll (111}
171 7] P NENENN, llll lllllllllll
7] - 8] lllllllll 1173
55 'FNNENENNENER ll | /] ] l
EEEE o NEEEENEEEEEN [ EEE N
57 I 1 NENEEENN NEEEN
SEEEEEENEN NENEEEN ENNEN EEN
SENNEEEEN ENEENN [} 171}
71111111 NENEEE N EEEEEN
111171 SEEEEN NN NENEEEN
1111 ENEN N ENNEEEEEN
ENEEE YNEN ENEEEEEN
1117 R NN EEN
1]
B L
7

PREMSA

ELECCIO DE LES NOTICIES DEL SEU INTERES

ﬂnthﬁ
e Fariodistes
de Catalunya

€© acceso.com

2/ 25



INDEX

- PERIODISME | MITJANS DE COMUNICACIO

Data Titular/Mitja Pag Docs.

12/03/14 JAUME GUILLAMET CATEDRATIC DE PERIODISME A LA UNIVERSITAT POMPEA FABRA "LA UNITAT CATALANA 5 1
DURANT LA TRANSICIO VA FASCINAR ELS CORRESPONSALS" / ARA

12/03/14 SELLARES DIU QUE DENUNCIAR LA CORRUPCIO A CDC LI VA COSTAR L'EXPULSIO DEL PARTIT / DIARIDE 6 1
GIRONA
12/03/14 LA PLANTILLA DE CATALUNYA RADIO HA AVALAT LA PROPOSTA DE L'EMPRESA, QUE ELS REBAIXA EL SOU 7 1

TEMPORALMENT, A CANVI DE RESOLDRE EL GREUGE HISTORIC AMB TV3 A TRES ANYS VISTA. L'ACORD, PERO,
ENCARANOESF / ARA

12/03/14 MEDIASET CONSIDERA CRECER EN CANAL+ CON TELEFONICA COMO SOCIO MAYORITARIO / EL 8 1
ECONOMISTA
12/03/14 NILS HORNER (1962 2014) LA VOZ DE ASIA DE LA RADIO SUECA / ABC (EDICION NACIONAL) 9 1
12/03/14 HOMS JUSTIFICA LA CESSIO DE LA PUBLICITAT DE TV3 AL GRUP GODO / DIARI DE GIRONA 10 1
12/03/14 EL TRIBUNAL DE CUENTAS INVESTIGA LOS GASTOS DE RTVE / EL PAIS (EDICION NACIONAL) 11 1
12/03/14 UNIDAD EDITORIAL PIERDE 59,7 MILLONES EN 2013 ANTE LA CAIDA DE LOS INGRESOS / EL ECONOMISTA 12 1
12/03/14 BASSAS: "EL PERIODISME HA DE DIR AL PODER QUE HI HA COSES QUE NO POT FER" / ARA 13 1
12/03/14 MATAN DE UN DISPARO A UN PERIODISTAEN KABUL / EL MUNDO (EDICION NACIONAL) 14 1
12/03/14 EL TRIBUNAL DE CUENTAS DETECTA DESCONTROL EN LOS PAGOS DE RTVE / ABC (EDICION NACIONAL) 15 1
12/03/14 EL TRIBUNAL DE CUENTAS DENUNCIA LA GESTION DE TVE EN 2011 / EXPANSION 16 1
12/03/14 LA RAE CUIDA EL PERIODISME ESPORTIU / LA VANGUARDIA (ED.CAT) VIURE A BARCELONA 17 1

€© acceso.com 31 25



ENmEEEN
FNNNEEEEN - [ [ |
¥ NEEEN N EEEEN |
E NN ENENENNEENENENNENEEEE N
[ ] N peeEEEEERENEEEENEENEEENENEEN
[ NNNNENNENNNNENNNNENN N
- N ENEEENEENEENENENENNEEEEN N
NNENENNENENNE ENEENENEEEEEN
[} N ENNENEENNNENEEN
[ /] ] NEN NENENNENENEEEEEN
SNEENENEENENENEENEENENEEN N
WAYNENENNENENNNEN ENNNENEEEEN
NENEEEEENEEREEN NN NEEN N

SNANNNENNEENEN [ ] ] EEN N
NNNEEEENEEEEEEN ) NNR N
NNNEENEN NHEENN
ENNNEEN NENEN EEN
NENEEN ) [ ] |
NENEEE N NNNEEN
SANEEN NN NENEEEN
NNEN N NEEEEEEEN
ENEN NNNNEEEN
[ | [ ] .l..

PERIODISME | MITJANS DE COMUNICACIO

SELECCIO DE LES NOTICIES DEL SEU INTERES

ﬂubhﬁi
e Period|stes
e Catalunya

- © acceso.com a1 2s



ARA 12/03/14 Q
BARCELONA =
Prensa:  Diaria <
Tirada:  25.770 Ejemplares N
Difusion: 14.326 Ejemplares ©

Pagina: 29

Seccion: OTROS Valor: 3.236,00 € Area (cm2): 855,7 Ocupacion: 94,89 % Documento: 1/1  Autor: DAVID MIRO  Num. Lectores: 107000

JAUME

GUILLAMET

Perill “Ils corresponsals venien de locs com el
Vietnam o Xile perque es temia un esclat de violén-
cia’”, explica Jaume Guillamet després d’haver revi-
sat fins a 10.000) fitxes amb articles, cronigues i edi-

Catedratic de periodisme a la Universitat Pompeu Fabra

torials de la premsa estrangera sobre la Transicio

“Launitat

catalana durant ==

Jaume Guillamet ha coordinat una
recerca sobre la manera com la
premsa estrangera va tractar la
Transicio. Hi han participat els in-
vestigadors Marcel Mauri, Ruth Ro-
driguez-Martinez, Francesc Salga-
do i Cristopher Tullock. N'ha sortit
El desafiament catald (L' Aveng), el
relat que van fer els corresponsals

nen de Xile, de Portugal, de Grécia...
Hi ha lanécdota de la Martha
Gellhorn, que va ser parella de He-
mingway, i arriba aqui amb 70 anys
i demana veure on hi ha l'accid.

El carrer esta en ebulllcid.
Els francesos fan grans croniques i
editorials. Els italians també. En

MIRO internacionals sobre el cas concret  canviels anglesos i nord-americans
® e /7 de Catalunya. expliquen fets. Cobreixen les mani-
festacions i diven: “La policiano ha
a ra l l [V'on surt el Litol del libre? pogut controlar el carrer, els mani-
Le Monde era el gran diari interna-  festants i I' Assemblea han dominat
cional de referencia per a Espanva  la ciutat. I han guanyat”.
b en aquell momenti té José Antonio
Novais, un corresponsal amb mol-  ¢Aquests corresponsals son total-
ta experiencia i contactes amb ment lliures?
I'oposicio catalana arran de 'afer  En principi si, i vénen amb la idea
Escarre. Faun editorial el 10 de fe-  d'explicarun procéscapalallibertat.
, ’ brer del1976 titulat Le défi catalan,  1els seusdiaris volen que a Espanya
Corres Ons a S onexplica que aquestes manifesta-  hihagiunrégimdemocratic. Pero te-
cions de Barcelona, lesde 'l i el 8 nimunasospitaen el cas de Harold
de febrer, son les més importants  Sieve, el corresponsaldel Daily Tele-
que s'han produit a Espanya en graph,el diarimés conservadoriamb
molts anysison laprimera mostra  més tirada de la Gran Bretanya.
de desafiamenta lapoliticad’Arias.
Catalunya desafia un govern que al - Quina sosplta?
cap de dos mesos d'estar al poder  Eldiari publicauna carta del llavors
encara no hadonat mostres dede- due de Wellington, que havia estat
mocratitzacio. I Le Monde ho so-  a 'ambaixada britanica a Madrid
lemnitza amb un editorial. queixant-se de la feinadel corres-
ponsal. L'acusa de ser “socialista”
Catalunya és la punta de langade i d’atribuir al rei una responsabili-
E— la democratitzacio. tat que no té perqué parla del “go-
un llibre Hi ha una cosa que tots els corres-  verndelrei”. Asotade lacartahiha
o ponsals saben, i és que el franquis-  unanotadel Harold Sieve, que pre-
UNA mesorgeixde laGuerraCivil,queva  cisa que el rei d’Espanya no és com
DANSAPER  posarfialautonomiade Catalunya el rei d’Anglaterra, que potser ho
A\ [LA 1el Pais Basc. Hi haun cert paralle-  seramésendavant. perd que de mo-
MUSI( lisme: la instauracid de la Reptibli-  ment no és un rei constitucional.
DEL caa Espanyavalligada al'autono-  Pocdesprés el substitueixen coma
TEMPS’, miadeCatalunyaienlaTransiciola corresponsal.
ANTIHONY  democracia també passa per 'auto-
POWELL nomia catalana. Molt sospltos, efectivament.
La nostra hipotesi és que al darrere
— Comveuen Calalunya? hi ha unaqueixa del rei. Esta docu-
un color El que sorpren més la premsa es- mentada una queixa del rei durant

El catedratic Jaume Guillamet, de la Pompeu Fabra. és un dels
prinelpals especlallstes catalans en historia del perfodisme. rurimericor

€© acceso.com

trangera ¢s la unitat de I'oposicio a
Catalunya. Veuen Catalunya com
un actor de la Transicio, no com un
espai. Quison els altres actors? Son
el rei, son el govern, el PCE i una
oposicit fragmentada. Tota la mira-
da confusa que fan sobre Madrid es
torna claraquan mirena Catalunya.

Aqui dreta { esquerra van juntes.
Richard Wigg, del Times, escriu un
article titulat Bankers speak for Ca-

unavisita als Estats Units sobre laco-
berturadel New York Timesiel Wa-
shington Post. Esclar, sialgl éscapag
de queixar-se d'aquests diaris...

Es mevitable fer paral-lelismes
amb la situaclo actual. Com veu la
posleld de la premsa estrangera so-
bre Catalunya avui?

Agrans trets diriaque hihaun posi-
clonament editorial favorable a la
negociacio entre el govern espanyol

un lloc falonia, on explicaque hihaungo-  ielcatalaicontrariaal bloqueigque

vern a I'ombra de l'oposicié format  imposa Rajoy. L'experiéncia esco-
L CAP DI per 11 partits (el Consell de Forces  cesa provoca que es preguntin com
CREUS Politiques de Catalunya) i que alla  potser que a dintre de la UE hi ha-

hiha el president d'un banc, que és
Pujol, el cap del servei d'estudis
d’'unaltre banc, que és Trias Fargas,
i comunistes perseguits, com Gre-
gorio Lopez Raimundo i Antoni Gu-
tiérrez Diaz, que encaraviuenen la
clandestinitat. Aixoexplicala fasci-
nacio que senten.

Pensen que hi pot haver violencla?
Si. N'hi haque vénen amb lapor que
hi hagi una guerra civil. Und’ells és
Malcolm Browne del New York Ti-
mes, que ve del Vietnam. Altres vé-

giun socidispasat a utilitzar meca-
nismes democratics i n"hi hagi un
altreque no. Arabé, el temadelain-
dependénciano és ben rebut perque
suposa una alteracio de fronteres.

sEstanmolt Influenciats pelque es
diu i publica a Madrid?

Hiha unsistema de corresponsals
establert a Madrid, pero quan hi ha
la Via Catalana vénen. Es molt di-
ferent Ucraina del cas catala, per-
qué hihaunasimpatia democritica
que en Paltre cas no N oS, me

5/ 25



DIARI DE GIRONA
GIRONA

Seccién: CATALUNA Valor: 2.134,00 € Area (cm2): 615,6 Ocupacion:

Prensa:
Tirada:
Difusion:

72,58 % Documento: 1/1

12/03/14

Diaria
8.127 Ejemplares
6.141 Ejemplares

88065.6Z ‘PO

Pagina: 34

Autor: BARCELONA | ACN/DAC __ Num. Lectores: 46000

Sellares diu que denunciar la corrupcio
a CDCliva costar lI'expulsio del partit

» Publica unes memories on explica gque va patir una campanya d'amenaces i assegura que va passar «pors»

BARCELONA | ACN/DAG

H Miquel Sellares detalla en el seu
llibre Construint un estat nou. Me-
mories politiques (Angle Edito-
rial) com la seva dentincia dels ne-
gocis bruts del secretari general de
la Presidéncia, Lluis Prenafeta, liva
costar I'expulsié de CDC. Explica
com va alertar el llavors presi-
dent, Jordi Pujol, de com el podia
perjudicar la manera de fer de
Prenafeta, pero Pujol li va dema-
nar que no s'hi fiqués. A partir d'a-
qui, Sellarés assegura que va ser
victima d'una «campanya d'ame-
naces encobertes» fins que se'l va
expulsar del partit. D'altra banda,
en el llibre també relata I'episodi
polémic de I'informe sobre mitjans
de comunicacid que li va costar el
carrec de secretari de comunica-
cié del Govern de Maragall.

En el capitol titulat « Destapar el
sector negocis i les clavegueres
de CDC», Sellareés narra com la de-
ntincia de la «pedagogia de la cor-
rupcié» del secretari general de la
Presidéncia, Lluis Prenafeta, li va
costar l'expulsié de CDC. «Quan
vaig arribar a CDC I'any 1986 vaig
adornar-me que dins del partit hi
havia un contrapoder: I'ombra del
fill del president, Jordi Pujol Fer-
rusola, i l'ombra de Prenafeta»,
explica. Per Sellarés, el més pre-
ocupant no eren les irregularitats
iels delictes sind que Prenafeta «di-
foniala idea que pel finangament
del partit tot valia i aquest lema ser-
via perqueé alguns, d'amagat i de
passada, també financessin les
seves butxaques», assegura. En
aquest sentit, descriu que hi havia
una «mena de tolerancia» amb la
corrupcid i que les frases més ha-
bituals eren «el poder és també
aixo» o «qué hivols fer, ja se sap»,
«algt li ha d'arreglar les coses»...
assenyala que pel partit corria
que Prenafeta li deia al president
Pujol; «Jordi, tu preocupa't de fer
politica que jo m'ocupo del teu fu-
tur». També revela com alcaldes de
CDC explicaven que un familiar de
Pujol els deia el promotor o cons-

DIARI DE GIRONA

= RN <nraiunva ‘I‘I 1

Miguel Sellarés en una imatge d’arxiu.

tructor que havia de fer un deter-
minat equipament. Segons Sella-
rés, Jaume Casajoana donava ins-
truccions als alcaldes perqué no
seguissin aquestes odres si no ho
demanava personalment el presi-
dent Pujol. I, com que el president
no ho demanava, «es van evitar
moltes operacions fraudulentes»,
relata Sellares.

Assegura que es «va mossegar la
llengua» durant dos anys fins que
un dia es va reunir amb Miquel
Roca, Josep Maria Cullell i Max
Cahner per proposar-los fer saltar
Prenafeta argumentant que «algun
dia explotaria a les mans de Pujol».
Després d'aquesta primera re-
unio, Sellarés narra com va alertar
el president Pujol de les «<manio-
bres» de Prenafeta. Toti que no en
tenia proves, assegura que li va
traslladar que tot allo I'acabaria
perjudicant. Segons l'autor, Pujol
va clavar un cop de puny sobre la
taulailiva demanar que no s'hi fi-
qués. Una reuni6é que Sellares
qualifica de dura. A partir de lla-
vors, Sellarés denuncia que va ser
victima d'una «campanya d'ame-
naces encobertes» per haver-se
negat a fer una declaracio per re-
tirar les caliimnies contra Prena-
feta tal com li va demanar la co-
missio de conflictes del partit. Se-
gons Sellares, no se sentia sol ni

€© acceso.com

Membre fundador de
I’'Assemblea de Catalunya,
també va contribuir a la
fundacié de CDC

Narra com va alertar Pujol de
les «maniobres» de
Prenafeta perd aquest li va
dir que no s'hi fiqués

MIQUEL SELLARES

POLITIC

{ Quan vaig arribar a CDC
I'any 1986 vaig adonar-me

que dins del partit hi havia un

contrapoder: F'ombra del fill del

president, Jordi Pujol Ferrusola, i

F'ombra de Prenafeta»

\ (Prenafeta li deia a Pujol)
Jordi, tu preocupa‘t de fer

politica que jo m‘ocupo del teu

futur»

[‘,,,A. (Prenafeta) difonia laidea
2 que pel financament del
partit tot valia i aquest lema
servia perqué alguns, d'amagat i
de passada, també financessin
les seves butxaques»

vy Carod-Rovira tenia la talla

{ = suficient per ser president
de la Generalitat pero no tenia
perfil de conseller en cap»

aillat perque «hi havia molta gent
que li feia costat». «Jo vaig sentir
que estava fent alldb que molts
haurien volgut fer perd no s'atre-
vien a fer», afegeix.

Les represalies

Segons el relat de Sellarés, com a
mesura de represalia, el Govern va
tallar les subvencions que rebia el
Centre de Documentacio Politica
iassegura que va passar por fins al
punt de sortir de casa armat. Fi-
nalment, explica com el gener del
1990 CDC el va expulsar després
que mantingués les acusacions
de corrupcio contra Prenafeta.
Cent dies després, pero, el secre-
tari general de la Presidencia va di-
mitir. Sellarés també explica un
dels episodis més polémics de la
seva carrera politica, el famos in-
forme sobre mitjans de comuni-
cacié que va desencadenar amb la

seva dimissié com a secretari de
comunicacio del primer tripartit,
presidit per Pasqual Maragall.
L'autor assegura que la polémica
va ser fruit d'un «malentés», ja
que d'una banda el seu equip es-
tava elaborant el Llibre Blanc de la
Comunicacié i, d'altra banda, ERC
li va encarregar un informe per co-
neixer l'estat dels mitjans de co-
municacid. Sellarés explica que
aquest tltim encarrec el va delegar
aun col-laborador, de qui no revela
el nom, i que se'n va desentendre
perque tenia moltes coses al cap.
«Aquest col-laborador havia tingut
alguns enfrontaments amb el Grup
Godé i va afegir a l'informe unes
apreciacions personals molt dures
contra aquest grup que jo ni tan
sols m'havia llegit», afirma. Una de
les causes del malentes, segons Se-
llareés, és que el disseny i la ma-
quetacido que va tenir l'informe

encarregat pels republicans era
molt similar a la del Llibre Blanc.

Una vegada es va fer public'in-
forme sobre els mitjans, Sellares es
vareunir amb el president Pasqual
Maragall juntament amb el lla-
vors conseller en cap, Josep Bar-
gallo. El president li va preguntar
qui havia estat I'autor pero Sella-
rés no liva dirien va assumir la res-
ponsabilitat amb la seva dimissio.
«El problema de fons va ser que
em tenien ganes per l'afer d'Ona
Catalana i Prisa i que estava des-
protegit des de la dimissio de Ca-
rod. Amb Carod-Rovira de conse-
ller en cap les coses haurien anat
d'una altra manera», conclou. Se-
gons Sellarés, si hagués volgut
mantenir el carrec només hauria
d'haver fet dues coses: disculpar-
se davant del Grup Godé i cedir
competéncies en favor de Presi-
dencia. De fet, segons Sellares,
aquesta tiltima condicio és el que
va haver de fer el seu substitut en
el carrec, Enric Marin.

En referéncia a l'afer Banca Ca-
talana, Sellarés es mostra con-
vengut que va sorgir de l'entorn del
president Josep Tarradellas i as-
segura que si es fa un estudi seriés
del'obra de govern de Tarradellas
s'arriba a la conclusié que «no es
va fer res» durant el seu mandat.
Sellarés narra com va viure des de
dins del Govern un dels episodis
polémics del tripartit, la dimissid
de Carod-Rovira per la seva reunié
a Perpinya amb membres d'ETA.
Segons Sellares, Carod «tenia la ta-
lla suficient per ser presidentde la
Generalitat perd no tenia perfil de
conseller en cap». «El govern ideal
tindria Carod-Rovira de president
i Artur Mas de conseller en cap»,
conclou citant Raimon Carrasco.
Concretament, sobre la reunié de
Carod a Perpinya, defensa el fons
pero lamenta que no es tinguessin
en compte «qiiestions basiques de
seguretat» i afirma que aquest
episodi va provocar un «tsuna-
mi» que va arribar al Palau de la
Generalitat.

6/ 25



ARA
BARCELONA

Seccién: COMUNICACION  Valor: 2.188,00 € Area (cm2): 584,2 Ocupacion: 64,18 %

La plantilla de Catalunya Radio ha
avalat la proposta de I’empresa,
que els rebaixa el sou temporal-
ment, a canvi de resoldre el greuge
historicamb TV3 a tres anys vista.
L’acord, pero, encarano és ferm.

ALEX GUTIERREZ

BARCELONA. Després de prop d'un
any de conflicte, la pau laboral a Ca-
talunya Radio és més a prop que mai.
Ahir els treballadors van votar I'tl-
tima proposta que I'empresa va po-
sar sobre la taula de negociacio, que
tenia, coma principalreclam, 'equi-
paracid amb les retribucions de TV3
a canvi d’acceptar una rebaixa tem-
poral de sou. Laplantillahadonatun
ampli suportal si,ambun 87,6% dels
vots favorables. La participacio ha
estat alta: hi han votat el 87,8% dels
404 treballadors que té I'emissora.

El si dels treballadors encara no
segellal’acord, pero suposaunpasde-
terminant. De fet, noesvotavala pro-
postaen si, sind seguir negociant du-
rant quinze dies, pero acceptant
aquestabase derebaixatemporal per
equiparacio. Durant les proximes du-
es setmanes s’haurien de negociar
uns serrells que podrien acabar mo-
dificant la propostainicial. Perexem-
ple: 'empresa ha suggerit canviar el
sistemade tornsi flexibilitat horaria.
Sielstreballadorshoacceptessin-tot
ique actualment no hisén proclius—
espodrien estalviaruns diners que no
caldria treure del sou base.

La proposta que es va votar ahir
preveu una rebaixa salarial que és
temporal i asimétrica. Temporal
perque jal’any que ve es recupera un
20% del que s’ha perdut, el 2016 un
40% addicional iI'l de juliol del 2017
tothom hade tenir, com aminim, les
condicions inicials abans d’aplicarla
mesura. I és també asimetrica per-
que larebaixade salariés del 2,5%de
mitjana, perd a cadacategoriasapli-
caunbaremdiferent. De fet,enel cas
de les més baixes el pla comportaun
augmentde souimmediat, perque es
comencaaaplicar’equiparacid pro-
gressiva amb els sous de TV3. Actu-
alment els treballadors de Catalunya
Radio cobren entre un 2% i un 12%
menys que els seus homolegs a TV3.

Lapropostatambé preveu unare-
baixa del 14% en els complements
variables (que també es recuperen
progressivament) iun 5% sobre I'an-
tiguitat (que queda congelada fins a
'l de juliol del 2017). Des del comi-

12/03/14 Q

S |. v
&

Prensa: Diaria g

Tirada: ~ 25.770 Ejemplares a =1

Difusion: 14.326 Ejemplares & :

Pagina: 44
Documento: 1/1__ Autor: ALEX GUTIERREZ _NUm. Lectores: 107000
P d a Catal Radi
ibar al laboral
. . ’ .

Accepten la rebaixa temporal de sou a canvi d’equiparar-se amb TV3 el 2017
El conflicte entre treballadors i empresa a la Corporacio Catalana de Mitjans Audiovisuals
fa prop d’un any que dura i ha comportat nombroses mobilitzacions. rrancesc veLcion

te d’empresa es valora que s’hagi — se—
aconseguit posar en el full de ru- DijOUS i divendres
tal’equiparacié amb TV3, unare- s ¥ 4
ivindicacié historicadelacasa.Tes vOtacio a TV3
recorda que aquesta futurareta- ...
lladas’afegiraalarebaixavolunta- TV3 també votara la proposta, pe-
Greuge riadel 5% de sou que esvaaplicar  rod ho fara en dos dies per facilitar
Laplantilla el 2011,]la paga extraque han per- el vot del torn de cap de setmana i
de Catalunya dut en tant que funcionaris, I'eli- aconseguir aixila maxima partici-
% minaciodelamajoriad’ajudesso- pacio en una empresa que ronda
Rad]o cobra cials que percebien i el procés els 2.000 treballadors. Elreferén-
finsaun12%  d’acomiadament col-lectiu que dum se celebrara finalment dijous
menysque suposara aprimar en 270 perso- idivendres d’aquesta setmana.
ladeTV3 nes la plantilla de la Corporacio. Els representants dels treballa-
dors discutien ahir quina pregun-
Laincertesade la televisio ta concreta es formula. Segons ha
Hi haun altre escull. La proposta pogut saber ’ARA, la intencié és
del'empresaésperal conjuntdela que una de les respostes permeti
Corporacid. Aixositualapilotaara  fer palés el rebuig dels treballa-
alterratdelquevotiTV3.Ambuna dors alaretalladalineal de sou que
diferéncia substancial: el comité persegueix’empresa, pero recla-
d’empresadelatelevisio hadema- mant al mateix temps que se se-
nat el noalapropostade ladirec- gueixi negociant, i que per tant no
cio. Sifinalment la plantillarebut-  s’apliqui I'article 41 de I’Estatut
jaacceptar les condicions queseli  dels Treballadors, que, amb la re-
proposen, 'empresa haurad’expli- forma laboral, permet retallar de
car si manté igualment l'ofertaa manera unilateral les condicions
CatalunyaRadio.De momentladi- laborals del personal. Els resultats
reccid de la Corporacid ha evitat  del referéndum se sabran diven-
POSICIONAT-SE. mum— dres mateix al vespre.
71 25

€© acceso.com




EL ECONOMISTA
MADRID

Seccién: E & F_ Valor: 6.024,00 € Area (cm2): 523,9 Ocupacion: 58,2 %

Documento: 1/1

12/03/14
Prensa:  Diaria
Tirada: 30.860 Ejemplares
Difusion: 20.326 Ejemplares

G/195G/6/ ‘P9D

Pagina: 6

Autor: A. Lorenzo/A. Semprin Madrid Num. Lectores: 74000

Empresas & Finanzas

Mediaset considera crecer en Canal+
con Telefénica como socio mayoritario

Prisa prevé confirmar hoy el interés de sus actuales socios por el 56% de DTS

A. Lorenzo / A. Sempriin MADRID.

Mediaset tiene la puerta. No ha di-
cho su tiltima palabra en la puja por
el 56 por ciento de la plataforma de
pago de Prisa. Ni mucho menos. E1
grupo audiovisual duefio de Tele-
cinco y Cuatro medita incrementar
su actual participacion del 22 por
ciento en la sociedad DTS (Distri-
buidora de Television Digital, tam-
bién conocida como Canal+). Se-
gun explican a fuentes conocedo-
ras de las negociaciones a elEcono-
mista, el nuevo porcentaje que
podria hacer suyo Mediaset esta por
definir, aunque todo apunta a que
oscilara entre el 18 y el 20 por cien-
to. De esa forma, el grupo audiovi-
sual sumaria entre el 38 y el 42 por
ciento de Canal+, lejos de un con-
trol que prevé hacer suyo Teleféni-
ca, que pugnara por disponer entre
el 58 y el 62 por ciento de la plata-
forma de television de pago, segin
afiaden las mismas fuentes.

Por todo lo anterior, Canal+ tie-
ne todos los visos de quedar en las
manos de sus actuales socios, ce-
rrando la puerta a otros candidatos
interesados en el proceso, como es
el caso de Al-Jazeera.

Hoy es una fecha relevante en la
agenda de la operacidn, puesto que
termina el plazo fijado de 15 dias
para que Telefénica y Mediaset des-
velen sus intenciones en la socie-
dad. Deben decidir si compran la
parte de las acciones que Prisa tie-
ne en Canal+ o si, por el contrario,
renuncian a priori a la misma. Esa
condicion estaba contemplada en
el caso de que la familia Polanco
perdiera la participacion de control
de Prisa al caer por debajo del 30
por ciento, como asi sucedio6 a fina-
les del pasado febrero.

El importe de la operacion

El precio de la operacion de la com-
pra del 56 por ciento de Canal+ for-

€© acceso.com

ma parte del suspense, aunque di-
versas fuentes del mercado apun-
tan que podria oscilar entre los 800
0900 millones. No obstante, el po-
sible interés de Mediaset por ganar
presencia en el accionariado per-
mitiria a Telefonica realizar su par-
ticular cuadratura del circulo: con-
trolar Canal+ con un importe mas
reducido del inicialmente previsto,
siempre por debajo de los 750 mi-
llones de euros.

También un reparto mas equita-
tivo de Canal+ entre Telefonicay
Mediaset podria ayudar a la opera-
cion a recibir el visto bueno por par-
te de las autoridades regulatorias,
tanto nacionales como comunita-
rias. En ese sentido, el presidente
de la Comisién Nacional de los Mer-
cados y la Competencia (CNMC),
José Maria Marin Quemada, advir-

El reparto de la
plataforma de pago
entre sus socios
cerraria la puerta

a Al-Jazeera

ti6 ayer que la posible compra de-
beria ser asunto de desvelo de los
responsables de Competencia de
Bruselas, al tener una dimensién
comunitaria. “Habra que ver si los
otros operadores pueden replicar
con tranquilidad esas ofertas y el
nivel de precios a los que se hace
esas ofertas”, explico Marin.

Las decision que finalmente to-
me Mediaset depende de los movi-
mientos que pueda emprender Te-
lefonica. Si la teleco finalmente se
hace con todo el 56 por ciento de
Canal+ por un precio aceptable pa-
ra Mediaset, es posible que la cade-
na de Fuencarral pudiera crecer en
la plataforma de pago. Por el con-

’y

s

%

Trne ?i‘TEA

1

Un hombre pasea frente a la sede del grupo Prisa. nACHO MARTIN

trario, si finalmente queda en ma-
nos de Al-Jazeera, el grupo de Te-
lecinco podria vender. Desde Me-
diaset ha declinado pronunciarse
sobre estos movimientos, pero Pao-
lo Vasile, consejero delegado de Me-
diaset Espafia, aseguro durante la
presentacion de los resultados del
grupo que su compaiiia estaba es-
tudiando todas las posibilidades.
“Desde Mediaset Espafia tenemos
una serie de opciones que nos per-
mite ver qué sucede y tomar la me-
jor opcion”, asegurd. A su vez, el
grupo lleva varios meses estudian-
do las ventajas y sinergias relacio-
nadas con la television de pago, asi
como de vincularlo con el negocio

en abierto, tanto en Italia, donde
Mediaset disfruta de notable pre-
sencia, como en Espafia, donde “de
momento” tienen una participacion
pequeiia, segiin apunto el conseje-
ro delegado de Mediaset. En este
punto, Vasile plante6 que el futuro
de la televisién en abierto puede
pasar por obtener sinergias con las
plataformas de pago, tal y como ya
han hecho con las motos. “Los cos-
tes de los grandes eventos deporti-
vos deberian compartirse con las
plataformas de pago. No todo lo
puede pagar la publicidad, pero pa-
ra ello se precisa la recuperacion de
la television de pago, tanto en con-
tenidos como en abonados.

8/ 25



ABC (EDICION NACIONAL)
MADRID

Seccion: OTROS _ Valor: 12.851,00 € Area (cm2): 4054 Ocupacion: 56,99 % Documento: 1/1

12/03/14
Prensa:  Diaria
Tirada: 234.673 Ejemplares
Difusion: 171.010 Ejemplares

Autor: PABLO M. DIEZ

Num. Lectores: 436000

18¥€9/6. ‘POD

Pagina: 63

Nils Horner (1962-2014)

[.a voz de Asia de la radio sueca

» Los lectores de ABC
le deben la primera
cronica desde las
ruinas del aeropuerto
de Tacloban tras
el tifon de noviembre
pasado

Nils Horner, corres-

ponsal de la radio pu-

blica sueca en Asia, le

pegaron ayer un tiro

en la cabeza en Kabul.

Son los gajes de este
oficio tan perro que una vez, cuan-
do los periodistas iban al lugar de
los hechos en vez de hacer refritos
de internet, fue tan bonito. Horner
lo sabia. Por eso habia estado en to-
dos los paises de Asia cubriendo las
noticias mas importantes de la 1l-
tima década, desde el tsunami de
Japdn y el accidente nuclear de
Fukushima hasta las guerras de Irak
y Afganistan.

«Murié haciendo lo que mas le
gustaba», me dijo ayer su comparie-
ro de la radio sueca en Pekin, David
Carlgvist, cuando me llamo para dar-
me la mala noticia. Los conoci a am-
bos durante el tifon de Filipinas en
noviembre, que cubrimos juntos.

A Horner, que vivia desde hace casi
una década en Hong Kong y viajaba
continuamente por Asia, el tifon le
pill6 cuando llegaba a Suecia para
una visita familiar. Nada mads aterri-
zary enterarse del desastre de Fili-

€© acceso.com

pinas, hizo el petate de nuevo y se su-
bio al primer avion a Manila. A pesar
de los dos dias de ventaja que su com-
panero Carlgvist y yo le llevabamos,
llegd a Tacloban -la zona cero del ti-
fén- unas horas antes que nosotros
porque pudo embarcarse en un vue-
lo militar gracias a sus contactos.
Este periddico y sus lectores de-
bemos agradecerle la primera cro-

REUTERS

Nils Georg Anthony Horner naci6 el
5 de diciembre de 1962 en Boras,
Suecia, y ha muerto el 11 de marzo de
2014 asesinado en Kabul, Afganistdn.
Tenia doble nacionalidad, suecay
britanica. Desde 2001 trabajaba para
la radio publica de Suecia, de la que
ha sido su corresponsal en Asia
durante la tiltima década.

nica desde las ruinas del aeropuer-
to de Tacloban, enviada con su telé-
fono satélite. Entre escombros y ca-
daveres, pasamos el resto de la se-
mana durmiendo en el suelo del
Ayuntamiento de la ciudad y comien-
do al dia un bote de «noodles» ins-
tantdneos que nos calentaba en una
hoguera una sefiora encantadora
que habia perdido su casa. Por du-
cha no teniamos mas que un barre-
fio de agua en la calle. Lo pasamos
genial.

Con sus historias para la radio,
Horner no sélo nos daba una leccion
de periodismo, sino también de hu-
manidad. Cuando terminamos la co-
bertura, salimos juntos de Tacloban
y aquella noche, la ultima vez que lo
vi, nos emborrachamos en el Ma-
rriott de Ceb1, cuyas camas mulli-
das, buffet interminable y cervezas
frias sabian a gloria tras una sema-
na en el infierno. Poco antes de la
cena, y simulando acento filipino,
me habia llamado a 1a habitacién
haciéndose pasar por policia para
decirme que me iba a deportar por-
que no tenia visado de periodista
para entrar en Filipinas. Piqué como
un colegial.

Ese es el Nils Horner que quiero
recordar, el que amaba su trabajo
porque le permitia ir a los lugares
donde ocurrian las cosas para ser la
voz de Asia en la radio sueca. Una
vOz que, mientras haya otros mas
como €], ninguna bala por la espal-
da podra callar. Suerte en tu altimo
viaje, amigo.

PABLO M. DIEZ

9/ 25



DIARI DE GIRONA 12/03/14 o
GIRONA =
Prensa: Diaria g
Tirada: 8.127 Ejemplares §
Difusién: 6.141 Ejemplares 3

Seccién: CATALUNA  Valor: 1.636,00 € Area (cm2): 472,0 Ocupacién: 55,65 %

Documento: 1/1

Pagina: 33

Autor: BARCELONA | EFE/DAC _ Num. Lectores: 46000

Homs justifica la cessio
dela publicitat de
TV3 al Grup Godo

» La CUP considera que darrere aquesta decisio hiha «raons
politiques» i que és el primer pas per a la privatitzacio del mitja

BARCELONA | EFE/DAG

M El conseller de Presidencia, Fran-
cesc Homs, va justificar la decisio
del consell de govern de la Cor-
poracié Catalana de Mitjans Au-
diovisuals (CCMA) d'ajudicar al
grup Godé 1 departament de pu-
blicitat de TV3 per «sinergies en el
terreny en l'accés del mercat».
Homs va assegurar que «té tot el
sentit del mén que la Corporacié
intenti buscar mecanismes per
trobar més ingressos de cara a la
publicitat». A més, va defensar
que «aix0d s'ha de fer, com em
consta que s'esta fent, amb totes les
absolutes garanties del control so-
bre la publicitat».

Una opini6 que no comparteix
el diputat de la CUP, Quim Arru-
fat, que, darrere aquesta decisi6,
assegura que hi ha «raons politi-
ques». «Hi perdem tots», va asse-
gurar el diputat en unes declara-
cions recollides per E-noticies, se-
gons el qual aquest és el primer pas
per ala «privatitzacio» de TVC. Ar-
rufat considera que ens trobem da-
vant un «esquarterament» que es
fara a poc a poc per acabar priva-
titzant tots els mitjans publics ca-
talans. A més, Arrufat va conside-
rar que el procés estava «fet a
mida perqué només hi hagi un
comprador capac de fer aquesta
compra». «Entregar-li a la prime-
ra empresa de la competéncia 30
anys de cartera de clients i tota la
informacié de la graella és entre-
gar-li la capacitat de degradar el
servei ptiblic», va afegir. També va
assegurar que es feia «a preu de
saldo» i que era una venda «ab-
surda que no té altra rad per en-
tregar-li en safata al Grup Godo el
lideratge mediatic, politicament no
s'explica de cap manera».

Les indemnitzacions

En un altre ordre de coses, el con-
seller de la Presidéncia, Francesc
Homs, va assegurar que ell no ac-
ceptaria la indemnitzacié en un
cas d'acomiadament com el d'A-
dolf Todd i Jaume Masana, exdiri-
gents de Catalunya Banc. «Jo sé el
que faria jo, que és no acceptar mai
una indemnitzacio d'aquestes ca-
racteristiques. Podria entendre
que algti pugui percebre una in-
demnitzacio perque ha quedat al
carrer i no té res, pero si tenen una
feina i estan ben col-locats, jo no ho
cobraria mai dels mais», va asse-
gurar. Homs va reconeéixer que
«xoca» que en un pais on s'havia
hagut de fer una intervencié del
sisterna financer amb diners pa-

€© acceso.com

ACN

El conseller de la Presidéncia, Francesc Homs.

RESPOSTA A MARGALLO

«Catalunya no
deambulara en la
imposicio de I'Estat»

» El conseller de Presidéncia i por-

taveu del Govern, Francesc Homs,
va assegurar que Catalunya «no de-
ambulara pels segles dels segles»
per un espai d'«imposicié» per part
de I'Estat, en réplica a les paraules
del ministre d'Afers Estrangers, José
Manuel Garcia-Margallo. Aixi es va
referir Homs a les declaracions de
Margallo en les quals aquest adver-
tia que una declaracié unilateral
d'independéncia a Catalunya la
«condemnaria a vagar per |'espai
sense reconeixementia quedar ex-
closa de la Unié Europea pels segles
dels segles». Sén declaracions que
«es desqualifiquen per elles matei-
xes», va afirmar Homs en la confe-
réncia de premsa posterior a la reu-
ni6 de I'Executiu catala.

blics ara els seus directius puguin
percebre aquest tipus d'indem-
nitzacions. «A més és gent que té
feina i que treballen», va remarcar
el conseller. Després de dir que ell
renunciaria a la indemnitzaci6,
va afegir que és una decisi6 que
hauran de prendre ells.

Homs va fer aquestes declara-
cions en laroda de premsa poste-
rior al Consell Executiu on, entre
altres elements, es va aprovar un
projecte de llei per compensar als
ajuntaments catalans per la dis-
minucié del Fons de Cooperacid
Local (FCL) del 2013 i que inclou
una dotacid maxima comple-
mentaria de 52,6 milions d'euros
arepartir en tres anys entre els con-
sistoris. La prorroga pressupos-

Preguntat per la situacio de Cri-
mea, Homs va recalcar que el Go-
vern donava suport a |a posicié de la
UE i va marcar distancies amb el cas

| catala perqué a Catalunya no hi ha-

via situacions de violéncia.

Per la seva banda, els partits favo-
rables a la consulta, CiU, ERC, ICV-
EUiA i la CUP, també van censurar
les afirmacions de Garcia-Margallo,
que van situar en el discurs de la
«por» i del «catastrofisme» del Go-
vern espanyol.

En un altre orde de coses, el cap de
llista d'ERC en les proximes elec-
cions europees, Josep Maria Terrica-
bras, va considerar que «arribat el
moment, el Parlament Europeu, fi-
del al seu esperit democratic funda-
cional, donara suport a la voluntat
legitima dels catalans de votar» en
una consulta quin Estat vol. Aixi ho
va assegurar en I'acte de presenta-
ci6 de la candidatura d'ERC a les eu-
ropees del maig vinent.

taria del 2013 havia obligat el Go-
vern a variar els criteris d'assigna-
cié del FCLd'aquell any, deixant al-
guns ajuntaments sense dotacio.
Davant d'aquesta situaci6, el Con-
sell Executiu va aprovar un pro-
jecte dellei amb el qual compen-
sa aquesta disminucio, de mane-
ra que s'assegura que els ajunta-
ments, en concepte de l'exercici del
2013, tinguin els mateixos imports
globals que l'any anterior (2012).
A partir del FCL, el Govern va
destinar el 2013 un total de 37,5 mi-
lions, un 60 % menys de la quan-
tia de 2012 (90 milions), i aquesta
diferéncia de 52,6 milions és la que
l'executiu catala vol compensar
al llarg dels tres proxims exercicis
als ajuntaments.

10 / 25



EL PAIS (EDICION NACIONAL)
MADRID

Seccién: SOCIEDAD  Valor: 18.714,00 € Area (cm2): 516,6 Ocupacion: 54,67 %

12/03/14 o
a
=

Prensa: Diaria g

Tirada: 400.212 Ejemplares %

Difusion: 324.814 Ejemplares xR

Documento: 1/1

Pagina: 37
Autor: ROSARIO G. GOMEZ  Num. Lectores: 1854000

El Tribunal de Cuentas
investiga los gastos de RTVE

El 6rgano fiscalizador denuncia anomalias en contratos,
pagos a directivos e indemnizaciones en la etapa de Oliart

ROSARIO G, GOMEZ
Madrid

Contratos injustificados con pro-
ductoras privadas, pagos indebi-
dos a los directivos, indemniza-
ciones abusivas y gastos de difi-
cil justificacion en las correspon-
salias son algunas de las irregula-
ridades que ha detectado el Tri-
bunal de Cuentas en RTVE du-
rante los afios 2010 y 2011, etapa
en la que la radio y la televisién
publica estuvo al mando de Al-
berto Oliart (dejo el cargo a mi-
tad de 2011). Ahora, el organis-
mo fiscalizador ha decidido
abrir diligencias preliminares
para determinar el alcance de es-
tas anomalias, segin avanzo
ayer en el Congreso de los Dipu-
tados el presidente del Tribunal
de Cuentas, Ramén Alvarez de
Miranda, que aprovecho su com-
parecencia para dar un velado
tirén de orejas al Gobierno por
no haber aprobado el contrato-
programa de RTVE. El presiden-
te del organismo de control fue
desgranando las irregularidades
detectadas durante los dos ejer-
cicios fiscalizados.

» Indemnizaciones. Alvarez de
Miranda explicé que 26 directi-
vos recibieron, cuando fueron ce-
sados, indemnizaciones “muy su-
periores a las que les correspon-
dian”. El informe detalla que
uno de ellos percibid 143.243 eu-
ros, cuando en realidad le hubie-
ra correspondido poco mas de
13.000.

» Retribuciones. La contrata-
cién de personal tampoco se ha
ajustado a las normas de la cor-
poracién. Al contrario. El presi-
dente del Tribunal de Cuentas
afirmé que se han producido
“importantes incumplimientos
de la legislacion vigente”. Los
sueldos también son criticados.
En algunos casos las retribucio-
nes variables de directivos llega-
ron al 20% de su salario, pese a
que apenas habian cumplido el
70% de los objetivos. En otros,
Alvarez de Miranda ha explica-
do que se abonaban complemen-
tos “incompatibles” o dietas de
manera irregular.

» Contrataciones. Para los pro-
gramas La maiana de La Iy
+Gente (ya desaparecido) TVE
contrato trabajadores por obra o
eventuales que no estaban en el
banco de datos de la cadena, una
especie de bolsa de empleo pre-
vista en el convenio colectivo. El
Tribunal de Cuentas no ve “razo-
nable” que se contratara a perso-
nas ajenas en un puesto para el
que habia 250 candidatos en ese
banco de datos.

» Inmuebles. La politica rela-
cionada con la valoracién y la
compra de inmuebles es tam-
bién muy cuestionada por el or-
ganismo que preside Alvarez de
Miranda. El precio de los 306 edi-

ficios no se ajustaba al valor de
mercado. En la tasacién de 2012
se observaba una pérdida patri-
monial de 361 millones. El infor-
me hace referencia al centro de
Salamanca, paradigma de mala
gestion. La corporacién compré
en 2010 un edificio por el que
pagd 952.000 euros. Estaba lla-
mado a ser la nueva sede del cen-
tro territorial, que hasta enton-
ces se ubicaba en un inmueble
cedido por la Diputacién Provin-
cial y que, aparentemente, se de-
bia desalojar, Dos afios después,
el edificio comprado valia me-
nos de la mitad (418.000) y se-
guia vacio.

» Informatives. La corpora-
ci6n contraté, en febrero de
2011, un servicio para la transmi-
sién de sefiales de radio y televi-
sion por un millén de euros. El
organismo fiscalizador rechaza
los argumentos que utilizé
RTVE para justificar este conve-
nio porque la empresa disponia
de “medios y recursos humanos
suficientes” para llevar a cabo
esas coberturas informativas. El
problema, afirma el Tribunal de
Cuentas, es que estaban infrauti-
lizados.

» Corresponsalias. En los gjer-
cicios examinados, TVE mante-
nia 16 corresponsalias en el exte-
rior. En algunas se realizaron
gastos de “cardcter personal”
que “por su naturaleza no corres-
ponderia” pagar a las delegacio-
nes. En esos gastos se detallan
los de café, agua, infusiones, acei-
te de oliva, manteles de mesa,
alfombras o visillos.

» Deportes. En 2011 se superd
el limite del 10% del presupuesto
total de la cadena que marca la
ley para la compra de derechos
deportivos (se llegd al 10,74%).
El Tribunal comprobé que los de-
rechos de la Liga de Campeones
de la temporada 2010-2011 fue-
ron de 18,4 millones de euros y
no de dos millones, como decia
RTVE en las alegaciones, lo que
provoco que se rebasara el tope.

» Cine. Hay una falta de eficien-
cia en los ingresos derivados de
los derechos de peliculas que os-
tentaba RTVE. El contrato para
la produccién de El baile de la
Victoria (2008), por ejemplo, pre-
veia la participacién de la televi-
sion publica en el 10% de los in-
gresos de la pelicula en su explo-
tacion internacional y en las sa-
las comerciales nacionales. “No
se ha constatado la obtencion de
ingresos por parte de RTVE en
2010y 2011", dice el Tribunal de
Cuentas.

» Programas a coste cero. E|
informe detecta que la adquisi-
ci6n de derechos a coste cero sin
dejar constancia documental de
la repercusién econémica que re-
presenta contar con emisiones
gratuitas (una buena parte de

€© acceso.com

los programas de La 2 son a cos-
te cero) implica una “falta de
transparencia” en la gestion.

» Plantilla. Tras el ERE de
2006, la plantilla se fij6 en 6.400
trabajadores. Sin embargo, se su-
perd este limite por las elevadas
contrataciones externas.

» Auditorias. Todos los contra-
tos de produccién tenian una
clausula que permitia a la corpo-
racion auditar —por si misma o
por terceros— el desarrollo del
programa contratado. “Este pro-
cedimiento de control no se ha
utilizado en ningun caso, lo que
ha supuesto un debilitamiento
del control interno”.

Instalaciones de RTVE en Torrespafia (Madrid).

11 / 25



EL ECONOMISTA
MADRID

Seccién: E & F_ Valor: 3.992,00 € Area (cm2): 340,3 Ocupacion: 38,57 %

Documento: 1/1

12/03/14
Prensa:  Diaria
Tirada: 30.860 Ejemplares
Difusion: 20.326 Ejemplares

€69G5/6. ‘POD

Pagina: 14

Autor: A. S. MADRID. Num. Lectores: 74000

Unidad Editorial pierde 59,7 millones
en 2013 ante la caida de los ingresos

RCS senala a Unedisa como culpable del “incumplimiento” del plan estratégico

A.S. MADRID.

Unidad Editorial ha cerrado otro
ejercicio en rojo. El grupo que edi-
ta El Mundo, Expansion y Marca ha
registrado pérdidas netas de 59,7
millones de euros en 2013, lo que
supone una mejora con respecto a
los niimeros rojos de 526 millones
de euros registrados en 2012, cuan-
do tuvo ajustar en unos 400 millo-
nes el valor de sus cabeceras ante
la imposibilidad de recuperar la in-
version realizada en la compra de
Recoletos (unos 1.000 millones de
euros en 2007). A nivel operativo
(ebitda), el grupo que preside An-
tonio Fernandez Galiano ha perdi-
do 11 millones de euros pese al fuer-
te ajuste realizado, tanto en la plan-
tilla como en la produccion —en
2012 tuvo un ebitda negativo de 32,2
millones—, A su vez, el resultado
neto de explotacion (ebit) fue ne-
gativo en 33,4 millones de euros.
En esta misma linea los ingresos
de la filial espaiiola de RCS han cai-
do un 10,37 por ciento, hasta los 371,7
millones de euros. En concreto, la
publicidad se ha reducido un 13 por
ciento, hasta los 147 millones de eu-
ros (un 24,4 por ciento provienen

€© acceso.com

Resultados de Unidad Editorial LI
En millones de euros et
2012 2013 VARIACION 2012-2013 (%)
Ingresos totales 414,7 3717 @ -1037
lngpescs difusiin ’ 205,7 179,5 Q -2
Ingresos publicidad 1693 147 0 13,17
Otros ingresos ‘ 39,7 452 13,85
Ebitda® -32,2 -11 -
Ebit** \ -470,1 -334 -
RESULTADOS DE RCS 2012 2013 VARIACION 2012-2013 (%)
Ingresos 1513 1314 @ -1315
Ebitda® ‘ -88 -82,9 -
Ebit** -5235 -200,8 -
Resultado neto \ =507,1 -218,5 =

(*) Beneficio bruto de explotacion. (**) Beneficio neto de explotacién.

Fuente: RCS.

de la edicion digital) y los ingresos
por difusion (venta en quiosco) han
descendido un 12,74 por ciento, has-
ta los 179,7 millones de euros, im-
pulsados por El Mundo, que ha ce-
rrado 2013 con 202.000 ejemplares
promedio diarios, un 11,2 por cien-
to menos en comparacion con el

elEconomista

afio anterior. Expansion tiene 40.000
ejemplares incluido Orbyt.

Y es justo la pérdida de lectores
lo que, segiin explico el consejero
delegado de RCS en una entrevis-
ta con El Pais, les llevd a cambiar al
director de El Mundo por primera
en 25 afios. A su vez, la matriz ita-

liana apunta a la caida de las ven-
tas en Espafa como una de las prin-
cipales razones por las que se han
incumplido algunos hitos del plan
de desarrollo 2013-2015.

En este sentido, y aunque RCS
avala el esfuerzo realizado por Une-
disa y la mejora de la rentabilidad,
el gigante explica que ha ingresado
un 4,2 por ciento menos de lo pre-
visto en el plan industrial “por la
caida de la venta en quiosco de El
Mundo y el descenso de la venta de
libros educativos en Italia”.

En esta linea, también apuntan
que los gastos previstos en el plan
de desarrollo para los ajustes se dis-
paraban en 20 millones por la ne-
gociacion sindical en Unidad Edi-
torial, entre otras cosas. “Hubo un
gasto no previsto de 12,5 millones
relacionados con la actividad de ne-
gociacion sindical completada por
Unidad Editorial en julio de 2013,
que condujo ala firma de un acuer-
do ratificado por los trabajadores
de 13 de septiembre”, sentencia RCS,
que este afio ha perdido 218 millo-
nes de euros y ha visto como su fi-
lial italiana registraba un ebitda ne-
gativo de 2 millones de euros por
primera vez.

12 / 25



Seccién: COMUNICACION _ Valor: 957,00 € Area (cm2): 253,4 _Ocupacién: 28,07 %

ARA
BARCELONA

Documento: 1/1

12/03/14
Prensa:  Diaria
Tirada: 25.770 Ejemplares
Difusion: 14.326 Ejemplares

1€6GG26. ‘POD

Pagina: 42

Autor: ALBERT CASTELLVIi ROCA _Num. Lectores: 107000

Bassas: “El periodisme hadediral
poder que hi ha coses que no pot fer”

ALBERT CASTELLVI ROCA

Casos com el Watergate o les filtracions d'Ed-
ward Snowden exemplifiquen, a parer d'Anto-
ni Bassas, la que ha de ser una de les funci-
ons basiques del periodisme: “Dir al poder
que hi ha coses que no es poden fer”, L'editor
de I'ARA va exposar-ho ahir en una nova edi-
cié del Forum de la Comunicacid organitzada
pel Consell de I'Audiovisual de Catalunya
(CAC), en gué va parlar sobre el periodisme
als Estats Units.

Bassas, que entre el 2009 i el 2013 va ser
el corresponsal de TV3 a Washington, va re-
marcar que la Constitucio nord-americana
protegeix, des del 1791, la llibertat de prem-
sa, per la qual cosa aquest principiila “res-
ponsabilitat individual” dels periodistes es-
tan molt arrelats als EUA. “L'exigéncia al po-
der és una constant de la vida americana, for-
ma part de la seva manera de fer”, va explicar
Bassas, i va comparar-ho amb la situacio de
la premsa a Catalunyaial conjunt d'Espanya:
“Nosaltres tenim una tradicié democratica
molt breu. No podem aspirar a la mateixa ex-
cel:léncia, ni a la mateixa separacio de po-
ders, ni ala mateixa dentncia de la conniven-
ciaentre el poder politici el poder mediatic”.

L'editor de I'ARA va remarcar que “ja fa
anys" que els ciutadans dels EUA “estan acos-
tumats a sentir reflexions de periodistes so-
bre la llibertat”, perd també va deixar clar que
aquesta bona praxi no és aplicable a totsels
mitjans ni a totes les époques. En aquest sen-
tit, va posar 'exemple de Fox News, un canal
que va qualificar de “propaganda politica” en
benefici del partit republica. “Sense linia edi-
torial no hi ha mitja, pero aqui es deteriora
tant la realitat que gairebé ja no és reconei-
xible”, va assenyalar Bassas. La conseqién-
ciad'aquestaideologitzacié dels mitjans pro-
voca, segons ell, que les critiques contra el
poder ja no arribin des del periodisme -més
enlla d'alguns mitjans alternatius sorgits com
a resposta a aquest "sistema comunicatiu
partiditzat”- sind des de la ficcid, a través de
series com ara The West Wingo The News-
room, creades per Aaron Sorkin.

€© acceso.com

| MOBILE
WORLD
i | CENTRE o
Antoni Bassas durant ’acte d’ahir al
Mobile World Centre. cac

Pel que fa a la politica de comunicacio del
president nord-america, Barack Obama, Bas-
sas va elogiar la seva capacitat de treure el
maxim rendiment de les xarxes socials com a
eina de campanya electoral i va assenyalar
gue, en moltes ocasions, és ell mateix -o el
seu equip- qui controla directament la infor-
macio, “sense intermediaris”, distribuint-laa
través de Twitter. Malgrat aixo, també vare-
cordar que l'actual president ha invocat fins
asetvegades|'acta d'espionatge -vigent des
de la Primera Guerra Mundial i que abans de
la seva arribada a la Casa Blanca nomeés s'ha-
via utilitzat en tres casos-, i que a causa de
les filtracions de Wikileaks i d'Edward
Snowden referides a l'espionatge massiu de
les comunicacions laimatge d’'Obama ha que-
dat "seriosament tocada”. “Estem d'acord que
hi ha coses que han de ser secretes, pero la
temptacio d'abusar del secret és molt granii
per tant cal una vigilancia excepcional”, va dir
Bassas. Segons ell, aguesta responsabilitat
recau en els periodistes.

13 / 25




EL MUNDO (EDICION NACIONAL) 12/03/14
MADRID
Prensa:  Diaria
Tirada: 289.449 Ejemplares
Difusion: 206.007 Ejemplares

¥86G5.6. ‘POD

Pagina: 22
6n: POLITICA INTERNACIONAL Valor: 5.368,00 € Area (cm2): 129,9 Ocupacion: 15,43 % Documento: 1/1  Autor: MONICA BERNABE / Kabul Num. Lectores: 1197000

Matan de

un disparo a
un periodista
en Kabul

MONICA BERNABE / Kabul
Especial para EL MUNDO
El experimentado corresponsal
en Asia de la Radio Sueca, Nils
Horner, de 51 anos y doble nacio-
nalidad sueca y britanica, fue
asesinado ayer de un tiro en la
cabeza en el barrio de Wazir
Akbar Khan, en Kabul, cuando
se dirigia a entrevistar a uno de
los supervivientes del ataque de
los taliban a un restaurante liba-
nés del 17 de eneroy en el que
murieron 21 personas.

Los taliban negaron ayer estar
detrés de la muerte del reportero,
que ocurrié en circunstancias
muy extranas. Desde noviembre
de 2001, cuando el periodista de
EL MUNDO Julio Fuentes y
otros informadores fueron asesi-
nados a pocos kilémetros de Ka-
bul, no se habian registrado otros
casos de reporteros extranjeros
tiroteados de forma deliberada.

Segun diversos testimonios,
dos individuos que vestian de
forma occidental se acercaron a
Horner y le dispararon a bocaja-
rro. El periodista recibio un solo
tiro en la parte posterior de la ca-
bezay muri6 al poco tiempo en
el hospital de la ONG italiana
Emergency. Su agresor le dispa-
16 con un silenciador, por lo que
los muchos policias que habia en
la zona no escucharon nada.

Los hechos ocurrieron en la
calle 15 del barrio de Wazir
Akbar Khan, una via muy fre-
cuentada por internacionales
porque hay un supermercado

Nils Horner. / REUTERS

que vende productos occidenta-
les. Ademas, Wazir Akbar Khan
es un barrio donde viven muchos
extranjeros y diversos medios de
comunicacion internacionales
tienen su oficina. En consecuen-
cia, se trata de una zona especial-
mente vigilada.

De momento no se dispone de
ninguna pista de quién puede es-
tar detras del asesinato, aunque
la policia ha detenido al traductor
del reportero, que le acompana-
ba en el momento del ataque.

€© acceso.com 14 25



ABC (EDICION NACIONAL)

MADRID

Prensa:  Diaria
Tirada:

Difusion:

234.673 Ejemplares
171.010 Ejemplares

12/03/14

82€€9.6/ ‘POD

Pagina: 78

Seccién: COMUNICACION  Valor: 3.201,00 € Area (cm2): 114,7 Ocupacion: 14,2 %

Documento: 1/1

Autor: L. L. CARO MADRID Num. Lectores: 436000

Fiscalizacion 2010-2011

El Tribunal de Cuentas detecta
descontrol en los pagos de RTVE

L. L. CARO MADRID
El Tribunal de Cuentas ha decidido
abrir diligencias preliminares contra
RTVE por una acumulaciéon masiva de
irregularidades durante los afios 2010
y 2011 detectadas en materia de «pa-
gos indebidos» de retribuciones e in-
demnizaciones a algunos directivos,
asi como en contrataciones de perso-
nal eventual y productoras.

El periodo analizado corresponde

€© acceso.com

a los dos ultimos anos de Gobierno de
José Luis Rodriguez Zapatero, en los
que el 6rgano fiscalizador también re-
vela la existencia de una «deficiencia
y falta de justificacién de gastos».

«Complementos» del 20%

Las anomalias constan en el informe
que el Tribunal de Cuentas aprobd en
pleno el pasado 30 de enero y que ayer
fue presentado en comision en el Con-

greso. En ese documento se explica
que las retribuciones variables del per-
sonal directivo de la Corporacidn al-
canzaron hasta el 20% de su sueldo fijo
anual y que se abonaron complemen-
tos por importes «incompatibles» con
la normativa interna, que «también se
producian en el abono de dietas».

En cuanto a la contratacion de pro-
ductoras externas, se habla de «falta
de control» y, respecto al personal tem-
poral, se indica que se formalizaron
contratos con personas que no esta-
ban incluido en el banco de datos, tal
como exige el Convenio colectivo. Para
el presidente del TC, Ramon Ferndn-
dez Miranda, RTVE lleva «quince afnos
dando problemas».

15 / 25



EXPANSION
MADRID

Seccién: EMPRESAS  Valor: 1.250,00 € Area (cm2): 101,0  Ocupacion: 10,5 %

Prensa:
Tirada:
Difusion:

Diaria

12/03/14

52.471 Ejemplares
33.878 Ejemplares

Documento: 1/1

Num. Lectores: 162000

€9/G5/6. ‘P9D

Pagina: 8

€© acceso.com

El Tribunal
de Cuentas
denuncia

la gestion de
TVE en 2011

Expansién. Madrid

El Tribunal de Cuentas ha de-
cidido abrir diligencias preli-
minares sobre la gestion de
RTVE en 2010 y 2011, al de-
tectar “irregularidades en
materia de contratacion, por
pagos indebidos en materia
deretribuciones de personal y
por deficiencia y falta de justi-
ficacion de gastos”, segin
confirmo ayer, durante su in-
tervencion en el Congreso, el
presidente de la entidad fisca-
lizadora, Ramén Alvarez de
Miranda.

Segtin el presidente del Tri-
bunal de Cuentas, también se
han aportado a la jurisdiccion
penal los elementos necesa-
rios para abrir procedimien-
tos relativos a la contratacion
irregular de alguna corres-
ponsalia, asi como por la ad-
quisicion de un inmueble en
el centro de RTVE de Sala-
manca y por la renuncia, ce-
sion y simultinea adquisicion
de un inmueble por el centro
de RTVE de Valladolid.

Asuvez, Alvarez de Miran-
da coincidio con los grupos de
la oposicion en la necesidad
de desarrollar un contrato
programa, tal y como se des-
prende del informe de fiscali-
zacion de la Corporacion en
los afios 2010 y 2011, un ins-
trumento pendiente por ley
desde hace tiempo y que a su
juicio facilitaria una “mejor
programacion”, asi como la
labor de control del Tribunal.

Ley de Financiacién

El presidente del Tribunal de
Cuentas resalté igualmente
que, tras fiscalizar la Corpora-
cion en 2010 y 2011, se reco-
mienda modificar la Ley de
Financiacién de RTVE de
2009 para incentivar la ob-
tencién de los ingresos co-
merciales, en aquellas activi-
dadesen las que RTVE podria
haber obtenido mayores in-
gresos, siempre que no proce-
dan de la publicidad ni de la
televenta en cualquiera de sus
formulas, como exige la ley.

16 / 25



LA VANGUARDIA (ED.CAT) VIURE A BARCELONA

BARCELONA

Prensa:  Diaria

12/03/14

Tirada:  85.886 Ejemplares
Difusion: 73.066 Ejemplares

Seccion: OTROS Valor: 618,00 € Area (cm2): 40,4 Ocupacion: 3,91 % Documento: 1/1 Autor:

Num. Lectores: 292264

1G€SS/6/ ‘POD

Pagina: 11

€© acceso.com

La RAE cuida
el periodisme
esportiu

P La Reial Académia Espanyola
(RAE) ha inclos un compendi
d’expressions esportives dirigi-
des als periodistes en Pavanc
del nou diccionari que prepara
per a finals del 2014, tal com
recull la defensora de I'especta-
dor de RTVE en un informe
divulgat ahir. Aquesta institucio
ha confirmat que la glossa d’ex-
pressions ja figuren en I'esmen-
tat avancament de la vint-i-
tresena edicié amb l'objectiu
d’unificar criteris i millorar

el llenguatge en les retransmis-
sions esportives. / Redaccio

17 | 25



P

N N
NEEN B
FNENSESENEEEEE
NENEREENEEN
I FEENNENE N
NEENEEE EEE| [ ]
FENEEEENNEER NEENNEENEEN NENEEEEEENEEN
EEENEEEEEN | | [ N NNENNEENEEEEEEN
EEENEEEEN | 1]} NEN EENSEEENENEEEENEN
L LY I Ey WENNEENEEEENEENNEEENENEEEE &
I | ] | N 'ENENNEENNNENNEN NEENEEENEEEN
BN B YEREN [ | | | [ | | ] ]
= v | J ]
EENN | | [ | |
FREENEN ]
NEENEENEN -]
FEENEESER
FENEENEE
BEEEHES
NEENN
=3 |
11 1] v
=55
B
]

INTERNET

Eul-llﬂi
e Fariodistes
de Catalunya

€© acceso.com 18/ 25



INDEX

Col.legi de Periodistes de Catalunya

Data Titular/Mitja Pag Docs.
12/03/14 Espinosa y Vilanova contindan secuestrados en Siria tras la liberacion de Marginedas / La Huella Digital 21 2
12/03/14 L'expedient del Col-legi de Periodistes / La Torre del Palau 23 2

€© acceso.com 19/ 25



FNNEEEN
FEanENEEN [ 1}
I NEEEN m N EEEEN "]
E  EEN ENNSENENEEENEENNNENEE N
B ¥ GeEEEEEENEENEENNENEEENNENEN
] EEEEENNEENNNNENEEEEN N
& N EEESNENENENEENEENENEEEEN N
NNNEEENENEN ENNEEENEEEEEN
] N EEEENEENNEEEEEN
[ 17 NENN EENEEEENEEEEEEEN
NENENEEEENEENSEEENENNENEE B
WASNNNENNNNEENNSN EEENNNEEEEN
NEVENNENEEEENEN EN NEEE N

SNANNNENNEENEN [ ] ] aEN N
NNNEEEENEEEEEEN & NNR N
NNNEENEN NHEENN
ENNNEEN NENEN EEN
NENEEN ) [ ] |
NENEEE N NNNEEN
SANEEN NN NENEEEN
NNEN N NEEEEEEEN
ENEN NNNNEEEN
[ | [ ] .lll

Col.legi de Periodistes de Catalunya

SELECCIO DE LES NOTICIES DEL SEU INTERES

ﬂul-llﬂi
e Period|stes
e Catalunya

. © acceso.com 20/ 25



Audiéncia: 6.914 Ranking: 4
VPE: 18 Pagina: 1

Tipologia: blogs

Dimecres, 12 de mar¢ de 2014

El pasado domingo 2 de marzo era liberado el periodista Marc Marginedas tras pasar seis meses secuestrado
en Siria en manos de los yihadistas del Estado Islamista de Irak y el Levante (ISIL) . A dia de hoy, los dos
periodistas espafioles que fueron capturados dias después continlan en el pais; por ese motivo y para exigir
la liberacién de los profesionales, desde la FAPE se ha creado un comité de apoyo a los periodistas
secuestrados. El afio 2013 cerraba marcado por el secuestro de periodistas, 87 profesionales en total segun
Reporteros sin Fronteras (RSF). El trabajo del corresponsal de guerra es uno de los mas peligrosos dentro
de esta profesién y a la vez es fundamental para poner un altavoz en lugares sumidos en conflictos. El pais
Sirio se ha convertido en agujero negro para la prensa, donde un centenar de reporteros profesionales y
activistas contintan secuestrados o permanecen desaparecidos. Elsa Gonzalez, presidenta de la Federacion
de Asociaciones de Periodistas de Esparfia (FAPE), ha advertido que los ataques e intentos de amordazar a
los reporteros de guerra solo buscan disimular y ocultar las atrocidades que se dan en periodo de guerra, por
ello, invita a los medios de comunicacién a continuar informando desde el terreno. La semana pasada
recibiamos la buena noticia de la liberacién del periodista Marc Marginedas de El Periodico de Catalufia, tras
pasar seis meses secuestrado. Sin embargo, dos periodistas espafoles contindian retenidos en Siria desde
el pasado mes de septiembre, Javier Espinosa del diario EI Mundo y el freelance Ricardo Garcia Vilanova.
Por este motivo, el pasado 4 de marzo la FAPE celebrd la mesa redonda Guerras Opacas, en la que se
presento el comité de apoyo a los periodistas secuestrados; tal y como sefialaba Elsa Gonzalez, debemos
seguir luchando por la liberacion de los periodistas retenidos porque son quienes elevan el prestigio del
periodismo. La presidenta de RSF, Malen Aznarez, afirmé que en la actualidad una treintena de informadores
permanecen secuestrados y sefalé que estos actos estan llevando al silencio informativo. Asi mismo, se
denunciaron las condiciones en las que se ven obligados a trabajar los corresponsales de guerra. En esta
linea, Ramdn Lobo hizo hincapié en la puesta en marcha de ayudas para los periodistas freelance. Por ejemplo,
la familia de Ricardo Vilanova esté teniendo dificultades para cubrir los gatos del reportero ya que no hay una
empresa fuerte detras que se haga cargo de ellos; por este motivo, el comité ha decidido poner en marcha
una campafia para conseguir una ayuda econémica y sufragar los gastos de Vilanova a través de la venta de
un libro con algunos de los mejores trabajos del reportero en Libia. Por su parte, Gervasio Sanchez alent6 a
la tranquilidad informativa, puesto que el proceso es complicado y espera que pronto llegue "la gran noticia
de la liberacion de los periodistas en Siria", y en particular, de los dos espafioles. El comité de apoyo a los
periodistas secuestrados ha convocado concentraciones para el dia 18 de marzo a las 12:00 en Madrid y
Barcelona para exigir una vez mas la liberacién de Espinosa y Vilanova. La concentracion de Madrid tendréa

€© acceso.com 21/ 25



Audiéncia: 6.914 Ranking: 4
VPE: 18 Pagina: 2

Tipologia: blogs

lugar en las inmediaciones del Centro Internacional de Prensa, y en Barcelona sera a las puertas del Colegio
de Periodistas de Catalufia. Fotografia: El Periddico de Catalufia

€© acceso.com 2/ 25



Audiéncia: 191.714 Ranking: 5
VPE: 1.265 Pagina: 1

Tipologia: online

Dimecres, 12 de mar¢ de 2014

Dilluns de Carnaval, Neus Bonet es va proclamar degana del Col-legi de Periodistes de Catalunya (CPC) al
ser I'Gnica candidata a unes eleccions, en les quals no hi ha hagut votacio per falta d'aspirants. Es el que
volien els responsables de I'entitat, que porten temps treballant perquée al CPC no hi torni a haver cap debat
que en pugui questionar el funcionament. Res que suposi un compromis d'idees sobre la professio i el
periodisme. | una demostracié més de la desolacio que es viu en els mitjans de comunicacié, on els periodistes
no trobem la manera d'engegar un dialeg en profunditat per establir criteris que garanteixin més rigor i credibilitat
en la nostra feina. El desert intel-lectual del debat i les idees s'ha vist agreujat pel mar de corrupcié en qué
esta immers el pais. Es evident que la corrupcié ho ha esquitxat tot, també el CPC que, lluny de fer un exercici
de responsabilitati honestedat, d'acord amb el que han de ser el periodisme i les institucions que el representen,
s'ha dedicat a preservar impunitats, impossibles d'acceptar en una societat minimament saludable i en una
professid que no pot ser creible sense un cert compromis etic. El periodisme serveix per observar la corrupcié
en tots els ambits de la vida, pero sobretot en el periodisme, escrivia Josep Pla. Com que aquests dies la
frase esta d'actualitat, i tot és tan efimer, aprofito per explicar qué passa entre la rancia i clientelar uniformitat
col-legial. EI 2010, com a vocal de la junta vaig denunciar i reclamar la intervencio de la Fiscalia a causa de
les nombroses irregularitats detectades en la gestio del col-legi i davant la impoténcia d'haver aguantat durant
cinc anys tot tipus de pressions per aprovar els comptes de I'entitat amb absoluta opacitat. Tres mesos
després, la denudincia es va arxivar i, a partir d'aqui, els responsables del CPC van decidir matar el missatger
gue havia gosat quiestionar-ne la gestio: 14 dels 28 membres de la junta van votar, d'acord amb la peticié del
dega, fer-me fora del CPC. Ni en el franquisme, quan el col-legi era I'Asociacién de la Prensa, s'havia donat
un cas de linxament semblant. Guardo un parell de burofax, enviats al meu domicili , al llarg del 2011, per
l'actual degana Neus Bonet i el dega sortint Josep Maria Marti que, a banda del classic exemple de facultat
de Periodisme del que no ha de fer mai un periodista, podrien ser motiu d'estudi a l'assignatura de Dret penal,
per demostrar que només, amb el redactat n'hi ha prou- la destinataria és objecte d'una campanya premeditada
d'assetjament i calumnies. En un d'ells, em notifiquen que el dega Josep Maria Marti ha decidit obrir-me un
expedient disciplinari, que suposa l'expulsié del CPC, per actuar contra I'economia, el prestigi i la dignitat de
la institucid, d'acord amb als segients testimonis: ell mateix i la llavors vicedegana, Neus Bonet; els exdegans
Josep Carles Rius i Joan Brunet; la secretaria Pilar Casanova, el gerent Xavier Fuertes i I'auditor del col-legi
José Luis Dito Pimpinela. Sorprén que a la llista no figuri I'anterior gerent, Angel Jiménez, que després de
més de vint anys gestionant I'entitat va marxar per la porta del darrere, deixant un deute consta en acta- de
més de dos milions d'euros. Les proves documentals, que sustenten les acusacions dels testimonis, sén l'arxiu
de la denuncia per part de la Fiscalia i un manifest de 14 treballadors del CPC en suport a la gestio dels

€© acceso.com 23/ 25



Audiéncia: 191.714 Ranking: 5
VPE: 1.265 Pagina: 2

Tipologia: online

carrecs esmentats. Fa uns mesos, tres d'aquests treballadors van denunciar els responsables del col-legi
per assetjament . Consta en acta que el dega Josep Maria Marti va atribuir gestio fraudulenta dels ingressos
del CPC a dos d'ells i va qualificar d'intervencions poc rigoroses les auditories de I'anterior auditor del col-legi,
José Luis Dito, a fi de justificar les greus caréncies en la gestié economica del CPC durant tots aquests anys.
A partir d'aqui, un s'ha de preguntar: quina versié és certa? O si tot és mentida? Si a la casa dels periodistes
es manipula amb agquesta impunitat, sense el pudor de nitan sols prendre's la moléstia d'aparentar coherencia,
no és estrany que s'hagi arribat al grau de desanim i precarietat que es palpa en moltes redaccions. Precarietat
gue tampoc és aliena a la falta de coratge a I'hora d'exigir, sense complexos i sobretot sense sectarismes,
que la transparéncia ha de comencar a ser una condici6 inqliestionable en totes les institucions que depenen
de diner o subvencié publica. Aleshores potser no caldra preguntar-se per qué dels aproximadament 15.000
periodistes que hi ha a Catalunya, només 3.500 estan col-legiats i d'aquests el 65% tenen més de seixanta
anys. Amb una mica més de compromis, els periodistes podriem aconseguir unes organitzacions professionals
creibles que ens representin amb dignitat. Es ben trist, pero fins ara, I'tnic que s'ha aconseguit és que a ningu
no li importi si al Col-legi de Periodistes s'hi celebren eleccions o Carnaval.

€© acceso.com 21 25



	ÍNDEX
	PREMSA
	ÍNDEX
	PERIODISME I MITJANS DE COMUNICACIÓ 
	JAUME GUILLAMET CATEDRÀTIC DE PERIODISME A LA UNIVERSITAT POMPEA FABRA "LA UNITAT CATALANA DURANT LA TRANSICIÓ VA FASCINAR ELS CORRESPONSALS" 
	SELLARÈS DIU QUE DENUNCIAR LA CORRUPCIÓ A CDC LI VA COSTAR L'EXPULSIÓ DEL PARTIT
	LA PLANTILLA DE CATALUNYA RÀDIO HA AVALAT LA PROPOSTA DE L'EMPRESA, QUE ELS REBAIXA EL SOU TEMPORALMENT, A CANVI DE RESOLDRE EL GREUGE HISTÒRIC AMB TV3 A TRES ANYS VISTA. L'ACORD, PERÒ, ENCARA NO ÉS F
	MEDIASET CONSIDERA CRECER EN CANAL+ CON TELEFÓNICA COMO SOCIO MAYORITARIO 
	NILS HORNER (1962 2014) LA VOZ DE ASIA DE LA RADIO SUECA
	HOMS JUSTIFICA LA CESSIÓ DE LA PUBLICITAT DE TV3 AL GRUP GODÓ 
	EL TRIBUNAL DE CUENTAS INVESTIGA LOS GASTOS DE RTVE 
	UNIDAD EDITORIAL PIERDE 59,7 MILLONES EN 2013 ANTE LA CAÍDA DE LOS INGRESOS 
	BASSAS: "EL PERIODISME HA DE DIR AL PODER QUE HI HA COSES QUE NO POT FER" 
	MATAN DE UN DISPARO A UN PERIODISTA EN KABUL
	EL TRIBUNAL DE CUENTAS DETECTA DESCONTROL EN LOS PAGOS DE RTVE
	EL TRIBUNAL DE CUENTAS DENUNCIA LA GESTIÓN DE TVE EN 2011 
	LA RAE CUIDA EL PERIODISME ESPORTIU 


	INTERNET
	ÍNDEX
	Col.legi de Periodistes de Catalunya
	Espinosa y Vilanova continúan secuestrados en Siria tras la liberación de Marginedas
	L'expedient del Col·legi de Periodistes 



