• Gestió avançada d'Intranets Corporatives

    Objectius del curs

    Una intranet és una xarxa interna que permet compartir recursos, però també un espai cada vegada més important d'intercanvi i converses entre les persones dins de les organitzacions. En el seu començament, era un sistema d'informació que ha anat evolucionant cap a un sistema de gestió del coneixement i de participació interna per part dels empleats, un portal seu on s'integren aplicacions de gestió, formació i, per suposat, comunicació. Avui la clau es activar la comunitat interna de les companyies i que allotgin els espais de col·laboració, evolucionant a una intranet al núvol (cloud) que és ja una veritable 'intranet social' (integrant xarxes socials internes com Yammer, Liferay, Workplace o Chatter).

    Programa

    1- Anàlisi dels millors casos: 5 exemples d'intranets corporatives 'updated' i les seves claus.

    2- Intranets socials: com passar d'una intranet a una xarxa social corporativa 'integrated'.

    3- Intranets 'responsive': com adaptar-les per a mòbil (Anytime, Anyplace, Anywhere).

    4- Exercici pràctic.

    Metodologia

    El curs està estructurat en 3 unitats didàctiques de 2 hores cadascuna. Hi haurà vídeos i enllaços que permetran avançar en el contingut. Els alumnes hauran de completar també una activitat pràctica que consistirà en el redisseny d'una Intranet corporativa (pot ser la de la teva organització actual o un client que tinguis) per a adequar-la al nou model responsive i social i que serà revisada i orientada pel professor.

    Com els vídeos estan enregistrats, cadascú pot treballar al seu ritme, a les hores que prefereixi, respectant les dates de lliurament dels treballs. Els fòrums serviran per comunicar-se amb el professor i la resta de l’alumnat. Hi haurà apunts del curs i un apartat de recursos i bibliografia recomanada per aprofundir en els coneixements en la matèria.

    Requeriments

    El curs es desenvoluparà a través de la plataforma Moodle. Per poder tenir accés, l'alumne rebrà, abans de l'inici del curs, un correu electrònic amb les dades de registre, una vegada hagi completat el procés d'inscripció. Per poder obtenir el certificat d'assistència, l'alumne ha de visionar els vídeos gravats i realitzar els exercicis.

    Destinataris

    El curs s’adreça tant a professionals de la Comunicació Corporativa -membres de departaments o agències de Comunicació, en especial de les àrees de Comunicació Interna- com a professionals de la Direcció de Persones o Recursos Humans de les organitzacions que gestionen la Comunicació Interna, així com a estudiants de Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació o Psicologia, Relacions Laborals, etc. que vulguin introduir-se en el món de la gestió de la Comunicació Interna i, en concret, de la gestió de les intranets. També a professionals de la consultoria de Recursos Humans i persones a l’atur provinent d'aquests camps que vulguin actualitzar el seu perfil professional en aquests moments.

    Professors

    Ricardo Gómez Díez

    Llicenciat en Periodisme per la UAB i Doctor en Ciències de la Comunicació per la UCM. Ha treballat com a Director de Public Affairs i Gestió de Crisi a la consultora Weber Shandwick i com a Director d'Àrea a Villafañe & Asociados, consultora especialitzada en Reputació Corporativa. Ha estat Director de Comunicació de Leroy Merlin i actualment és Director de Comunicació de Sage a Espanya i Portugal.

    Preus

    Col·legiats
    85,00€
    Col·legiats en atur
    45,00€
    Col·legiats - Jubilats
    45,00€
    Red de Colegios Profesionales de Periodistas
    85,00€
    AMIC - Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació
    127,50€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    85,00€
    Associacions i estudiants de periodisme
    149,60€
    Tarifa pública
    170,00€

    Edicions obertes

    Internet

    Internet
    24/11/2020 (10:00 a 15:00)
    21/12/2020 (10:00 a 15:00)
    10 hores
    Català
    Inscriu-te